Cuntenutu
- Cosa hè l'amoxicillina
- Usi di Amoxicillina per i Gatti
- Pudete dà amoxicinlin à i gattini?
- Dose di amoxicillina per i misgi
- Contraindicazioni di amoxicillina per i misgi
- Effetti Collaterali di Amoxicillina per i Gatti
L'amoxicillina hè un antibioticu assai adupratu in medicina veterinaria è umana. Cusì puderebbe avè in u vostru cabinet di medicina in casa; in ogni casu, questu ùn significa micca chì pudete dà amossi à i misgi senza alcuna supervisione veterinaria. Micca tutti l'antibiotici travaglianu per tutte e batterie, è micca tutte e infezioni sò batteriche. Per questa ragione, hè di primura aduprà antibiotici in modu rispunsevule, cumu a spiegheremu in st'articulu PeritoAnimal.
Dopu, vi spiegheremu per chì ghjè l'amoxicillina in i misgi, in quali casi a so amministrazione hè raccomandata è i so possibili effetti collaterali.
Cosa hè l'amoxicillina
L'amoxicillina hè una antibioticu beta-lactamu spettru assai cunnisciutu è largu. Ciò significa chì hè efficace contr'à un bellu numeru di batteri. Appartene à u gruppu di l'aminopenicilline è hà un effettu bactericida. In altre parolle, uccide i batteri, è più specificamente, agisce contr'à certi batteri Gram-negativi è Gram-positivi. Sì datu oralmente, ghjunghje à a so concentrazione massima di plasma in una ora o duie. Hè suprattuttu eliminatu da i reni. Inoltre, hè escretu in u latte in piccule quantità. L'amoxicillina si trova spessu assuciata à l'acidu clavulanicu.
U amoxicillina pè i misgi pò esse truvatu in forma di pasta, sospensione orale o compresse. In questu modu, hè pussibule di sceglie u furmatu più adattu da amministrà à u vostru misgiu. Ci hè ancu una versione inghjettabile.
Usi di Amoxicillina per i Gatti
Cum'è un antibioticu, l'amoxicillina hè abituata luttà contr'à e infezioni produtte da i batteri. Datu u largu spettru di amoxicillina, hè cumunu di aduprà in diversi tippi di infezioni. Hè adattu, per esempiu, per u trattamentu di ascessi è piaghe. I batteri chì sò generalmente presenti in questi casi sò dimostrabilmente sensibili à l'amoxicillina. Sti tipi di feriti sò più frequenti in i misgi cù accessu à l'esternu è senza sterilizazione, postu chì hè più cumunu di luttà cù altri masci. Hè ancu usatu per trattà altri prublemi di pelle.
In listessu modu, hè validu per u trattamentu di infezioni di e vie urogenitali, più cumunu in i misgi masci per via di e caratteristiche di a so anatomia, è infezioni di livellu respiratoriu. In l'ultimu casu, hè cumunu chì a malattia sia causata da un virus. L'amoxicillina ùn funziona micca contr'à elli, ma hè aduprata per luttà o prevene infezioni batteriche secondarie chì ponu nasce apprufittendu di a debbulezza ch'elli causanu. Un esempiu tipicu hè u rinotracheite. Cusì, hè pussibule aduprà amoxicillina per i misgi cù u raffreddore causati da agenti virali, cum'è u casu di a rinotracheite, postu chì, cum'è menzionatu, infezioni batteriche ponu accade dinò. In questi casi, u più cumunu hè l'amministrazione di amoxicillina + acidu clavulanicu. Infine, pò ancu esse prescritta per infezioni digestive.
In ogni casu, l'antibiotici devenu esse aduprati solu cum'è cunsigliatu da u veterinariu. Solu stu prufessiunale pò sceglie quale hè u più adattu per l'infezzione di u vostru misgiu. L'ideale seria sempre di fà una cultura per sapè esattamente chì batteri sò prisenti, è cusì decide di l'antibioticu per l'eliminalli. Tuttavia, u misgiu hè di solitu trattatu secondu u tippu d'infezzione, è solu s'ellu si suspetta chì l'antibioticu ùn funziona micca serà decisa una cultura.
Pudete dà amoxicinlin à i gattini?
Iè, hè pussibule di aduprà amoxicillina in gattini cù qualsiasi di e cundizioni menzionate. In fattu, a rinotracheite hè assai cumuna in i gattini, hè per quessa chì prescrive stu medicamentu hè abbastanza cumunu. Benintesa, soprattuttu in i gattini, hè di primura chì u veterinariu indichi l'usu di amoxicillina, chì e cunsequenze di una manipulazione scarsa ponu esse peghju in elli.
Dose di amoxicillina per i misgi
Prima, una cura particulare deve esse fatta cù l'antibiotici. Ùn li duverete mai amministrà da soli, è ogni volta chì u vostru veterinariu li prescrive, duvete rispettà u più pussibule a dosa, a frequenza è i ghjorni di amministrazione. Hè statu dimustratu chì l'abusu di l'antibiotici, per esempiu, quandu sò presi inutilmente, in dosi inadeguate o in pochi ghjorni di quelli prescritti, provoca resistenza batterica. Questu significa chì l'antibiotici chì avemu cunnisciutu ùn ponu più esse efficaci. Se ci sò di più in più batteri resistenti, seranu necessarii antibiotici di più in più putenti, è pò ancu vene un mumentu quandu ùn avemu micca quellu travagliu. Questu hè, naturalmente, un prublema seriu per a salute umana è animale, è misure sò digià state prese in u mondu.
A quantità di amoxicillina per i misgi, vale à dì, a dose raccomandata, hè determinatu secondu u pesu è a forma di u ghjattu. di amoxicillina scelta. Oscila in una gamma di sicurezza è efficacia chì u veterinariu deve sceglie secondu e caratteristiche di ogni casu clinicu.
L'amoxicillina pò esse amministrata trà una è trè volte à ghjornu, è pigliatu cù cibu. E pillule ponu esse rotte per facilità di amministrazione. I trattamenti di amoxicillina duranu almenu cinque è finu à sette ghjorni, ancu se ponu esse prolungati secondu l'infezzione. In ogni casu, se durante i primi ghjorni di trattamentu ùn si nota alcun miglioramentu, u veterinariu deve esse notificatu.
Contraindicazioni di amoxicillina per i misgi
amoxicillina interagisce cù qualchi medicazione. Dunque, se u vostru misgiu hà pigliatu o prende qualsiasi altru medicamentu, hè necessariu informà u veterinariu, se queste informazioni sò scunnisciute da ellu. In casu di misgi in gravidanza o in allattamentu, u veterinariu deve valutà a pussibilità d'usu secondu i risichi è i benefici, postu chì ùn ci sò studii nantu à a sicurezza in questi casi. Ovviamente, se u vostru misgiu hà avutu prima una reazione allergica à l'amoxicillina, ùn hè micca cunsigliatu di dà torna.
Effetti Collaterali di Amoxicillina per i Gatti
L'amoxicillina hè un antibioticu chì, se amministratu cum'è urdinatu da un prufessiunale, di solitu ùn provoca effetti collaterali avversi. Se occasionalmente alcuni cambiamenti digestivu cum'è diarrea, vomitu, o perdita di l'appetitu, u veterinariu deve esse cunsigliatu, ancu s'ellu ùn hè micca necessariu di interrompe u trattamentu. I sintomi spariscenu quandu hè finitu.
Inoltre, certi misgi ponu avè reazzione di ipersensibilità, cù l'apparizione di eruzione cutanea, frebba è, in i casi i più gravi, scossa anafilattica. In quessi casi, hè necessariu andà immediatamente à u veterinariu è mudificà u trattamentu.
D'altra parte, se u misgiu cunsuma una quantità assai alta, pò esse avvelenamentu chì influenzerebbe i reni è u fegatu, prublemi respiratori è prublemi cardiaci. In questi casi, chì sò assai pocu frequenti, hè necessariu piglià u misgiu à u centru veterinariu.
Cumu pudete vede, l'amoxicillina in i misgi deve esse prescritta da un veterinariu per e ragioni sopra menzionate. In listessu modu, a dosa di amoxicillina per i misgi serà definita da u prufessiunale, cusì insistemu chì ùn hè micca adattu à l'automedicazione animali senza alcunu tipu di cunniscenza veterinaria.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.
Se vulete leghje più articuli simili à Amoxicillina per i Gatti - Dose è Effetti Collaterali, vi ricumandemu di entre in a nostra sezzione Medici.