Tipi di Respirazione Animale

Autore: Laura McKinney
Data Di Creazione: 7 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 1 Dicembre 2024
Anonim
La respirazione degli animali
Video: La respirazione degli animali

Cuntenutu

A respirazione hè una funzione vitale per tutti l'esseri viventi, cum'è ancu e piante respiranu. In u regnu animali, a differenza in i tipi di respirazione si trova in l'adattazioni anatomiche di ogni gruppu di animali è u tippu di ambiente in u quale abitanu. U sistema respiratoriu hè cumpostu da un inseme d'organi chì agiscenu à l'unisonu per realizà u scambiu di gas. Durante stu prucessu, ci hè basicamente un scambiu di gas trà u corpu è l'ambiente, induve l'animale ottiene ossigenu (O2), un gas essenziale per e so funzioni vitali, è rilascia u diossidu di carbonu (CO2), chì hè un passu vitale, postu chì a so accumulazione in u corpu hè mortale.


Se site interessatu à amparà nantu à i diversi tippi di respirazione animale, continuate à leghje st'articulu PeritoAnimal, induve parleremu di e diverse manere di respirà di l'animali è di e so differenze principali è cumplessità.

rispirendu in u regnu animale

Tutti l'animali spartenu a funzione vitale di respirà, ma cumu si face hè una storia diversa in ogni gruppu d'animali. U tippu di soffiu adupratu varieghja secondu u gruppu di l'animali è i so caratteristiche anatomiche è adattazioni.

Durante questu prucessu, l'animali, è ancu altri esseri viventi, scambià gasi cù l'ambiente è ponu uttene ossigenu è sbarrazzassi di u diossidu di carbonu. Grazie à stu prucessu metabolicu, l'animali ponu uttene energia per eseguisce tutte l'altre funzioni vitali, è questu hè essenziale per l'organismi aerobici, vale à dì quelli chì campanu in presenza di ossigenu (O2).


Tipi di Respirazione Animale

Ci hè parechji tippi di respirazione animale, chì ponu esse classificati in:

  • respirazione pulmonare: chì si faci attraversu i pulmoni. Queste ponu varià anatomicamente trà e spezie animali. In listessu modu, certi animali anu un solu pulmone, mentre chì altri ne anu dui.
  • respira branchi: hè u tippu di soffiu chì a maiò parte di i pesci è di l'animali marini anu. In questu tippu di respirazione, u scambiu di gas si face per e branchie.
  • Respirazione tracheale: hè u tippu di respirazione u più cumunu in invertebrati, in particulare in insetti. Quì, u sistema circulatoriu ùn interferisce micca cù u scambiu di gas.
  • respirazione di a pelle: A respirazione di a pelle si face soprattuttu in anfibi è altri animali chì campanu in zone umide è chì anu a pelle magra. In a respirazione cutanea, cum'è u nome indica, u scambiu di gas si face attraversu a pelle.

Pulmone chì respira in l'animali

Stu tipu di respirazione, in u quale si producenu scambii di gas attraversu i pulmoni, si stende trà vertebrati terrestri (cum'è mammiferi, acelli è rettili), vertebrati acquatichi (cum'è i cetacei) è anfibi, chì sò ancu capaci di respirà attraversu a so pelle. Sicondu u gruppu di vertebrati, u sistema respiratoriu hà diverse adattazioni anatomiche è a struttura di i pulmoni cambia.


Respirazione pulmonare anfibia

In anfibi, i pulmoni ponu esse semplici sacchetti vascularizati, cum'è e salamandre è e ranochje, chì sò pulmoni divisi in camere cù pieghje chì aumentanu a superficia di cuntattu per u scambiu di gas: l'alveoli.

Respirazione pulmonare in rettili

D'altra parte, i rettili anu pulmoni più spezializati cà l'anfibbii. Sò divisi in parechji sacchetti d'aria spugnosi chì sò interconnessi. L'area tutale di scambiu di gas aumenta assai di più paragunatu à l'anfibi. Alcune spezie di lucertole, per esempiu, anu dui pulmoni, invece chì i serpi ne anu solu unu.

Rispirazione pulmonaria in l'acelli

In acelli, invece, osservemu unu di i sistemi respiratorii più cumplessi per via di a funzione di u volu è di l'alta dumanda d'ossigenu chì quessa implica. I so pulmoni sò ventilati da sacchetti d'aria, strutture presenti solu in l'acelli. I sacchetti ùn interferiscenu micca cù u scambiu di gasi, ma anu a capacità di immagazzinà l'aria è di espulsela, vale à dì, agiscenu da soffiettu, permettendu à i pulmoni d'avè sempre riserve d'aria fresca chì scorre in voi.

Respirazione pulmonare in mammiferi

I mammiferi anu dui pulmoni di tissutu elasticu divisu in lobi, è a so struttura hè arburi-cum'è, quand'elli si ramificanu in bronchi è bronchioli finu à ghjunghje à l'alveoli, induve si face u scambiu di gas. I pulmoni sò alloghji in a cavità toracica è sò limitati da u diafragma, un musculu chì li aiuta è, cù a so distensione è a so cuntrazione, facilita l'entrata è a surtita di i gasi.

respira branchi in animali

E branchie sò l'organi rispunsevuli di fiatu in l'acqua, sò strutture esterne è si trovanu daretu o à u latu di a testa, secondu e spezie. Pò apparisce in dui modi: cum'è strutture raggruppate in fessure branchiali o cum'è appendici ramificati, cum'è in larve di salamandre è salamandre, o in invertebrati cum'è larve di certi insetti, anelidi è molluschi.

Quandu l'acqua entra in bocca è esce per e fessure, l'ossigenu hè "intrappulatu" è trasferitu in u sangue è in altri tessuti. I scambii di gas si facenu grazia à u flussu d'acqua o cù l'aiutu di opercles, chì portanu l'acqua à e branchie.

Animali chì respiranu per e branchie

Alcuni esempi di animali chì respiranu per branchie sò:

  • Manta (Mobula birostris).
  • Squalo balena (rhincodon typus).
  • Pouch Lamprey (Geotria Australis).
  • Ostrica Gigante (tridacna gigas).
  • Grande Polpu Blu (polpu cyanea).

Per saperne di più infurmazioni, pudete cunsultà st'altru articulu PeritoAnimal nantu à cumu i pesci respiranu?

respirazione tracheale in animali

A respirazione tracheale in l'animali hè u più cumunu in invertebrati, principalmente insetti, aracnidi, miriapodi (centipedi è millipedi), ecc. U sistema tracheale hè cumpostu da un ramu di tubi è canali chì attraversanu u corpu è si cunnettanu direttamente cù u restu di l'organi è di i tessuti, cusì chì, in questu casu, u sistema circulatoriu ùn interferisce micca in u trasportu di gasi. In altre parolle, l'ossigenu hè mubilizatu senza ghjunghje à l'emolimfa (un fluidu da u sistema circulatoriu di invertebrati, cum'è l'insetti, chì svolge una funzione analoga à u sangue in l'omu è in altri vertebrati) è entra direttamente in e cellule. A so volta, sti canali sò direttamente cunnessi à l'esternu per mezu di aperture chjamate stigmati o spiraculi, attraversu u quale hè pussibule eliminà u CO2.

Esempii di Respirazione Tracheale in Animali

Alcuni di l'animali chì anu respirazione tracheale sò i seguenti:

  • Scarabeu d'acqua (gyrinus natator).
  • Locust (Caelifera).
  • Ant (Anticidiu).
  • Ape (Apis mellifera).
  • Asian Wasp (vespa velutina).

A pelle chì respira in l'animali

In questu casu, a respirazione si faci attraversu a pelle è micca attraversu un altru organu cum'è i pulmoni o e branchie. Soprattuttu in certe spezie d'insetti, anfibii è altri vertebrati assuciati à ambienti umidi o cù pelli assai magre; mammiferi cume i pipistrelli, per esempiu, chì anu una pelle assai fina nantu à l'ale è attraversu chì una parte di u scambiu di gas pò esse realizatu. Questu hè assai impurtante, perchè attraversu un pelle assai fina è irrigata, u scambiu di gas hè facilitatu è, in questu modu, l'ossigenu è u diossidu di carbonu ponu passà liberamente per ellu.

Certi animali, cum'è certe spezie d'anfibii o tartarughe à buccia molla, anu glándula mucosa chì l'aiutanu à mantene a pelle umida. Inoltre, per esempiu, altri anfibi anu pieghe di a pelle è cusì aumentanu a superficie di u scambiu è, ancu se ponu combinà forme di respirazione, cum'è u pulmone è a pelle, 90% di l’anfibbii fà scambiu di gas à traversu a pelle.

Esempii d'animali chì respiranu per a so pelle

Alcuni di l'animali chì respiranu attraversu a so pelle sò:

  • Ver di terra (lumbricus terrestris).
  • Medicina sanguisuga (Hirudo medicinalis).
  • Salamone ibericu (lyssotriton boscai).
  • Rana unghia nera (Cultripes).
  • Rana verde (Pelophylax perezi).
  • Ricci di mare (Paracentrotus lividus).

Se vulete leghje più articuli simili à Tipi di Respirazione Animale, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.