Cuntenutu
- Cane cù u pettu gonfiu durante u calore
- gravidanza è allattamentu
- Cane cù u pettu gonfiu per via di gravidanza psiculogica
- Cane cù u pettu infiaratu da allergie
- Ingiuri o accidenti
- mastite canine
- Neoplasmi è cisti di u senu (tumore di pettu di cagna)
- Cane cù u pettu infiaratu è altri sintomi
O gonfiore di u senu in e puttane hè un segnu visibile d'infiammazione, chì pò esse causatu da parechji fattori. Ciò ùn significa micca sempre chì a cagna sia malata, perchè i so seni aumentanu ancu di dimensioni durante u calore, a gravidanza è l'allattamentu, chì sò tappe naturali chì una femina sterilizzata pò passà. Tuttavia, una puttana cù u pettu infiaratu pò ancu esse segnu di certe patulugie, cum'è a mastite canina.
Avete unu cagna cù u pettu gonfiu? Arricurdatevi chì hè di primura cunsultà u vostru veterinariu di fiducia per scartà ogni causa patologica è verificà u statu di salute di u vostru amicu pelutu. Tuttavia, in questu articulu PeritoAnimal, vi aiuteremu à capisce perchè e tette di a vostra cagna si gonfianu, presentendu e cause più frequenti è e pussibilità di trattamentu.
Cane cù u pettu gonfiu durante u calore
E femine chì ùn sò state sterilizate sviluppanu un dulce inflammation di u senu è in a vulva durante u periodu di estru. I petti ponu apparisce più gonfiati di solitu per uni pochi di ghjorni prima è durante u calore. Questa gonfia di solitu ùn deve esse accumpagnata da alcun tippu di scaricamentu.
Hè impurtante di seguità è arregistrà i periodi di calore di u vostru cane per tutta a so vita fertile. In questu modu, serà più faciule per sferenzà u gonfiore di i seni è u sanguinamentu naturale di u calore da una pussibile cundizione di ematuria (presenza di sangue in l'urina) accumpagnata da l'infiammazione di u senu.
gravidanza è allattamentu
S'ellu avia avutu cuntattu sessuale cù un masciu durante u so ultimu periodu fertile, a puttana cù un pettu gonfiu puderia esse un sintomu di gravidanza. E mammifere femine passanu per grande cambiamenti hormonali durante a gravidanza, è questi cambiamenti sò rispunsevuli di preparalli per u partu è u periodu di allattamentu. Quandu a gravidanza avanza, u cagna cù u pettu infiaratu è ingrandatu per permette a produzzione di latte, è u so ventre ingranditu per permette a crescita di i so zitelli.
Una cagna incinta deve avè un monitoru veterinariu durante a gravidanza. Hè ancu impurtante d'offre una dieta speciale, cun un apportu caluricu più altu è proteine di alta qualità, oltre à tutte e cure adeguate per preservà a vostra salute è quella di i vostri cuccioli.
Quandu hè ora di dà a nascita, u vostru pelu sarà preparatu fisicamente è mentalmente per nutre i vostri cuccioli. Durante u periodu di allattamentu, I petti è i capezzoli di u cane diventanu più grossi è infiammati, ma sta cundizione migliora à tempu chì si avvicina u tempu di svezzamentu. Parechje puttane ùn recuperanu mai a so taglia uriginale originale dopu esse mamme. Generalmente, i seni sò più grandi è più flaccidi chè in e femine chì ùn anu mai avutu una gravidanza.
Cane cù u pettu gonfiu per via di gravidanza psiculogica
A pseudocesi (o gravidanza psiculogica) hè assai cumuna trà e puttane fertili. Tipicamente, a cundizione si manifesta quandu una femina hà avutu cuntattu sessuale cù un masciu, ma a fecundazione ùn hè micca stata compia. Tuttavia, ancu pò sviluppà senza accoppiamentu previ.
I sintomi di una gravidanza psiculogica sò praticamente identichi à quelli di una gravidanza vera: e puttane cù u pettu gonfiu, u ventre è i capezzoli crescenu di dimensioni è l'appetitu cresce. Di solitu producenu è eliminanu per mezu di u senu un seru più chjaru è più finu cà u latte maternu.Cusì ùn hè micca surprisante di osservà u cagna cù i petti gonfi dopu u calore, oltre à vede chì a cagna hà latte ma ùn hè incinta. Per evità chì questu accada, a migliore opzione hè a sterilizazione, chì l'estensione di a gravidanza psiculogica pò purtà à prublemi di salute gravi. Avè u cane avè un cucciolu ùn l'impedirà micca di sperimentà dinò stu tipu di gravidanza in u futuru.
Cane cù u pettu infiaratu da allergie
L'allergie sò reazioni immune anormali o esagerate chì u corpu si sviluppa dopu u cuntattu cù alcune sostanze, alimenti, ormoni, prudutti o patogeni. sta reazione cumencia un prucessu infjammatori chì pò manifestassi topicamente o espansione in altre regioni di u corpu, è pò ancu influenzà u sistema respiratoriu.
Se avete adupratu un novu pruduttu in l'igiene di u vostru amicu peloso, i vostri seni pò esse gonfiati per via di una reazione allergica. I morsi di pulce ponu ancu, cum'è qualchì medicamentu è sostanze naturali cum'è u polline o a muffa, causanu un prucessu allergicu più intensu in e zone sensibili cume i seni, l'ochji è l'arechje. S'ellu hè u casu, a vostra puttana pò sentu assai pruritu, pruvate à grattavvi o leccate a pancia cù molta intensità. In i dui casi, hè impurtante suspende l'usu di qualsiasi pruduttu è purtalla à u veterinariu per fà alcuni testi per allergeni.
Ingiuri o accidenti
Se u vostru cane hè statu in un accidente o hè statu recentemente battu, i so seni ponu gonfiarsi per via di u traumu. Hè un prucessu naturale chì permette à a zona ferita di ricuperà. In questu casu, hè più prubabile chì solu un pettu hè infiaratu, cum'è un colpu di solitu genera una reazione d'attualità. Hè ancu pussibule chì vi truverete un contusione o ferita vicinu à a zona gonfia.
Ancu una volta, ricordemu chì hè di primura piglià u vostru cane à u veterinariu per verificà a so salute dopu un colpu o un accidente.
mastite canine
A mastite canina hè una prucessu infettivu chì affetta i petti di i cani femini è di i misgi in un modu assai simile, causendu infiammazione visibile di i petti. In più di a cagna cù i petti gonfii, e femine affette sò di solitu prisentate grandi tenerezza è dulore à toccu in i petti, cù a presenza di purtata purulente.
A mastite di solitu apparisce à a fine di u periodu di allattamentu o dopu una gravidanza psiculogica chì ùn hè stata trattata adeguatamente. A cundizione progredisce rapidamente è affetta seriamente a salute di a cagna, allora richiede assistenza medica immediata. Inoltre, hè essenziale per prevene a mastite offrendu una cura adatta durante a gravidanza o di fronte à a gravidanza psicologica.
Neoplasmi è cisti di u senu (tumore di pettu di cagna)
Sì, quandu toccu i petti di u vostru cane, ne sentite alcuni nodulu o masse strane, duvete andà subitu à a clinica veterinaria cù u vostru pelu. Di solitu, una palpazione anormale di i seni di una cagna rivela cisti o tumori di u senu, chì pò esse un sintomu di cancheru. In i dui casi, l'assistenza medica immediata hè essenziale per esami adatti è diagnosi precoce di a presenza di tumori maligni. Arricurdatevi chì un diagnosticu precoce di u cancheru di u senu migliora spessu u pronosticu di a malattia.
Cane cù u pettu infiaratu è altri sintomi
In generale, u segnu più visibile di l'infiammazione di u senu in e puttane hè in realtà l'allargamentu di u senu. Tuttavia, hè impurtante chì i tutori sappianu è sappianu ricunnosce l'altri sintomi chì ponu accumpagnà sta cundizione infjammatori. Quì sottu, li riassumeremu per facilità a vostra cunniscenza:
- Crescita di u nipulu;
- Rossu nantu à i capezzoli o attraversu u pettu;
- Secrezione di seru, latte maternu (o pseudo-latte, in casu di gravidanza psiculogica) o pus;
- Tenerezza o dulore in i seni o in a regione addominale (a cagna di solitu mostra disconfort è espressione di dulore quandu hè toccu);
- Noduli o massi palpabili anormali in i seni.
Dunque, s'addunate chì u vostru cane hà un pettu infiaratu, rossu, un capezzolu infiaratu, o parechji petti gonfi, cercà un espertu subitu.
Se a puttana pienghje assai è suspettate d'altre cause, u video seguente pò esse utile:
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.