Cuntenutu
- tuttu nantu à l'ape
- alimentazione di l'ape
- ripruduzzione di l'ape
- Curiosità annantu à l'ape è u so cumpurtamentu
- Altri fatti divertenti nantu à l'ape
l'ape appartenenu à l'ordine Imenotteri, chì appartene à a classe Insecta di u sottumessu di esapodi. Sò classificati cum'è insetti suciali, per l'individui sò raggruppati in bugni chì formanu una specie di sucietà in a quale ponu differenzà parechje caste, ognuna di elle ghjucendu un rolu impurtante in a sopravvivenza di u sciame. Hè per quessa chì si pò differenzà l'ape regina, i droni è l'ape operaie.
Ancu s’elli parenu insetti simplici, u mondu di l’ape hè assai cumplessu è surpresu. Anu cumpurtamenti è modi di vita chì ùn avariamu mai imaginatu in un animale cusì chjucu. Dunque, in questu post di PeritoAnimal elencu 15 fatti divertenti nantu à l'ape assolutamente stupefacente per a so anatomia, l'alimentazione, a riproduzione, a cumunicazione è a difesa. Bona lettura!
tuttu nantu à l'ape
Ancu se l'ape seguitanu un schema fisicu di basa chì di solitu si compone di culori scuri cù strisce gialle nantu à u corpu, hè sicuru chì u a so struttura è aspettu pò varià. sicondu e spezie d'api. Tuttavia, in a stessa specie hè ancu pussibule osservà alcune differenze trà l'ape regina, i droni è l'ape operaie:
- ApeRegina: hè l'unica femina fertile di u bugnu, hè per quessa chì a caratteristica a più impurtante di l'ape regina hè a so struttura ovariana, chì a rende più grande ape. Inoltre, hà e gambe più lunghe è un addome più longu di l'ape operaie chì abitanu u bugnu. I so ochji, quantunque, sò più chjuchi.
- droni: sò masci chì a sola funzione in u bugnu hè a ripruduzzione cù l'ape regina per pruduce figlioli. A cuntrariu di l'ultimi è di l'abi travagliadori, i droni anu più corpi rettangulari, più corpulenti è più pesanti. Inoltre, mancanu un stinger è anu ochji significativamente più grandi.
- api travagliadori: sò e uniche api femine sterili in u bugnu, per via di u so apparatu riproduttivu hè atrofiatu o pocu sviluppatu. U so addome hè più cortu è più strettu è, à u cuntrariu di l'ape regina, e so ali sparghjenu tutta a lunghezza di u corpu.A funzione di l'ape operaie hè di raccoglie i polline è a fabricazione di alimenti, custruzzione è prutezzione di u bugnu è a cura di i campioni chì custituiscenu u sciame.
alimentazione di l'ape
Sti insetti si nutriscenu principalmente di meli, una surghjente di zuccheri necessarii da l'ape è fatta da u nettaru di fiori chì assorbiscenu cù a so lingua longa per digerì lu in i so urticaria currispundenti. I fiori chì ripresentanu ponu esse varii, ma hè cumunu di trovalli alimentendu si cù quelli chì anu i culori i più vistosi, cum'è u casu di a margherita. A strada, sapete chì una sola ape pò visità finu à 2000 fiori in u stessu ghjornu? Curiosu, nò?
Si nutriscenu ancu di polline, postu chì in più di furnisce zuccheri, proteine è vitamine essenziali cum'è quelle di u gruppu B, permettenu u sviluppu di glandule chì producenu Gelatina reale. È quì un'altra curiosità nantu à l'ape, a gelatina reale hè a alimentazione esclusiva di a regina ape è di ghjovani travagliadori, postu chì hè capace di pruduce corpi adiposi durante l'inguernu per pudè sopravvive à u fretu.
Da i zucaroli furniti da u mele è da u polenu, l'ape ponu fà cera, chì hè ancu impurtante per sigillà e cellule di u bugnu. Senza dubbitu, tuttu u prucessu di fabricazione di l'alimentu hè stupendu è assai curioso.
ripruduzzione di l'ape
Se vi avete mai dumandatu cumu si riproduce l'ape, duvete sapè chì u a regina ape hè a sola femina fertile di u bugnu. Hè per quessa chì a regina hè l'unicu capace di ripruducesi cù i droni resultendu in femine fecundate. In quantu à a discendenza maschile, un altru di i dati i più curiosi nantu à l'ape hè chì i droni emergenu da l'ova senza fertilizà. Solu in casu di morte o sparizione di a regina, l'ape travagliadore ponu fà a funzione riproduttiva.
Avà, ùn solu a nascita di e femine è di i masci hè curiosa, postu chì u prucessu chì implica a ripruduzzione hè ancu un'altra di e curiosità di l'ape. Quandu hè tempu di ripruduce, chì si face nurmalmente durante a primavera, l'ape regina secreta feromoni per attirà è cumunicà a so fertilità à i droni. Dopu questu succede u volu nupciale o volu di fecundazione, chì cunsiste in un accoppiamentu in l'aria trà elli, durante u quale u sperma hè trasferitu da l'urganu copulatore di u drone in a biblioteca di sperma, u depositu di l'ape regina. Qualchì ghjornu dopu à a fecundazione, l'ape regina cumencia à pone migliaia d'ove da induve sboccianu larve d'api maschili (s'ellu ùn sò fecundate) o larve d'api femine. Altri fatti interessanti sò:
- L'ape regina hè capace di mette in opera 1500 ova à ghjornu, A sapia?
- A regina hà a capacità di cunservà sperma da diversi droni per pone l'ova annantu à un periudu di trè settimane, circa. Allora, cunzidendu a quantità di uova di ghjornu chì fate, pudete imaginà a velocità à chì si sviluppa un bugnu?
Curiosità annantu à l'ape è u so cumpurtamentu
Oltre à aduprà i feromoni per ripruducesi, anu ancu un rolu impurtante in a cumunicazione è u cumpurtamentu di l'ape. Cusì, secondu u feromone secretu, ponu sapè s’ellu ci hè un periculu vicinu à u bugnu o s’elli sò in un locu riccu di cibu è acqua, frà altri. Tuttavia, per cumunicà, adupranu ancu muvimenti di u corpu o spiazzamenti, cum'è s'ella fussi una danza, seguitendu un mudellu determinatu è capitu da elli. Pudia vede chì l'ape sò animali sorprendentemente intelligenti, è ancu altri insetti suciali cum'è e furmicule, per esempiu.
In termini di cumpurtamentu, l'impurtanza di l'istintu difensivu hè ancu osservata. Quandu si sentenu minacciati, l'api travagliadori prutegenu u bugnu aduprendu i stinchi velenosi in forma di sega. Quandu si caccia u stinger da a pelle di l'animale o di a persona chì hà stuzzicatu, l'ape more, postu chì a struttura segata si stacca da u corpu, strappendu u ventre è causendu a morte di l'insettu.
Altri fatti divertenti nantu à l'ape
Avà chì cunniscite alcuni di i fatti di divertimentu più impurtanti nantu à l'ape, vale a pena di fà casu à sti dati:
- Esistenu più di 20.000 spezie d'api in u mondu.
- Ancu se a maiò parte sò diurnu, certe spezie anu una vista di notte eccezziunale.
- Sò distribuiti praticamente in u mondu sanu, eccettu l'Antartide.
- Pò pruduce propolis, una sustanza ottenuta da u mischju di sapa è di germogli di l'arburu. Insemi cù a cera, serve per calfatrà u bugnu.
- Micca tutte e spezie d'api sò capaci di pruduce u mele da u nettaru di fiori.
- I vostri dui ochji sò cumposti di millaie d'ochji minori chjamati ommatidia. Queste trasformanu a luce in segnali elettrichi, chì sò interpretati è trasformati in immagini da u cervellu.
- U pruclamazione d'apiRegina, accade dopu à una lotta trà 3 o 5 api candidate create da api travagliadori à stu scopu. U vincitore di a lotta hè quellu chì si proclama regina in u bugnu.
- Una api regina pò campà finu à 3 o 4 anni, se e cundizioni sò favurevuli. L'ape operaie, à u so tornu, campanu trà unu è quattru mesi, secondu a stagione.
Chì pensate di i fatti divertenti nantu à l'ape? A sapia digià? Diteci in i cumenti!