Cuntenutu
- Broholmer: origine
- Broholmer: caratteristiche
- Broholmer: parsunalità
- Broholmer: cura
- Broholmer: educazione
- Broholmer: salute
U Broholmer, cunnisciutu ancu cum'è Mastinu Danese, hè una razza di cane assai vechja chì era abituata caccia cervi Hè cum'è cane di guardia di e terre di i signori feudali durante u Medievu. Tuttavia, hè statu solu in u 18u seculu chì stu tipu di cane, da a regione di Broholm-Funen, in u Danimarcu, hè statu ufficialmente ricunnisciutu.
sta razza di cane hè tranquillu ma pienu di energia è, dunque, st'animali anu bisognu di spende lu in qualchì modu, principalmente attraversu attività fisiche è mentali. Dunque, per i Broholmers, e lunghe passeggiate cutidiane sò indispensabili. Inoltre, sta razza di cane ùn hà micca bisognu di una cura speciale. Tuttavia, si deve piglià in contu chì u Mastinu Danese perde assai capelli, ciò chì face chì stu cane ùn sia micca assai raccomandatu per e persone allergiche.
Se site interessatu à aduttà un Broholmer, continuate à leghje stu fogliu PeritoAnimal è scopre tuttu ciò chì riguarda sta razza è si adatta à u vostru modu di vita.
Surghjente- Europa
- Danimarcu
- Gruppu II
- Rusticu
- musculu
- ghjocu
- Chjucu
- Mediu
- Perfettu
- Giganti
- 15-35
- 35-45
- 45-55
- 55-70
- 70-80
- più di 80
- 1-3
- 3-10
- 10-25
- 25-45
- 45-100
- 8-10
- 10-12
- 12-14
- 15-20
- Bassa
- Mediu
- Alta
- Sociable
- Tranquillu
- piani
- Case
- Caccia
- Surveglianza
- imbrancà
- Fretu
- Caldu
- Moderatu
- Cortu
- grossu
Broholmer: origine
L'antenati di Broholmer sò stati aduprati in u nordu di l'Europa durante u Medievu per caccia cervi. In pocu tempu, stu cane hà cuminciatu à esse adupratu cum'è guardianu di e terre feudali è splutazioni agriculi. Tuttavia, hè solu à a fine di u XVIIIu seculu chì questu animale hè diventatu cunnisciutu cum'è oghje. Versu quellu tempu, u conte Neils Sehested, di u casale Broholm in l'isula danese di Funen, hà cuminciatu à trasfurmà sti cani in una razza unica è specifica. U nome di sta razza, à propositu, vene da sta famosa prupietà situata in u centru di u Danimarcu.
Cum'è a maiò parte di i tipi di cani mai scuperti da l'omu in seculi prima di u XXu, u Broholmer hè statu dimenticatu durante e duie guerre mundiali è praticamente sparitu. Era in u decenniu di 1970 chì un gruppu di persone di a sucietà danese innamurata di i cani, cù u sustegnu di u Kennel Club di u paese, hà ricustruitu è ristauratu a razza, sia in numeru sia in fama. Attualmente, sta razza di cane ùn hè ancu assai cunnisciuta internaziunale, ma si distingue in a so regione d'origine.
Broholmer: caratteristiche
U Broholmer hè una razza di cane. grande è impressiunante. A dimensione standard di l'animali hè apprussimatamente 75 cm da u garrese à a terra in i masci è 70 cm in e femine. U pesu ideale di i masci hè trà i 50 è 70 kg è di e femine, trà e 40 è 60 kg.
A testa di l'animale hè massiccia è larga, u collu hè grossu, forte è cù una certa mascella. U nasu di l'animali hè neru è l'ochji, arrotondati, micca grandi è cù una spressione chì genera fiducia, sò di sfumature ambrate. L'arechje sò medie, pusate in altu è appesi à u livellu di e guance.
U corpu di sta razza di cane hè rettangulare, vale à dì, a distanza da u garrese à a terra di l'animali hè menu di a distanza da e spalle à e natiche. A parte superiore di u cane hè diritta è u pettu hè prufondu è forte. A coda hè piatta à a basa, bassa, è hè alzata à l'urizontale quandu u ghjacaru hè in azzione, ma ùn si arriccia mai nantu à u spinu di l'animali.
U mantellu di Broholmer hè cortu è densu è sta razza di cane hà sempre un densu stratu internu di pelliccia. In quantu à i culori, u mantellu di l'animali pò esse sfumature giallu, rossu-oru o neru. In i cani gialli o d'oru, a regione di u musu hè più scura, per u più nera. E macchie bianche nantu à u pettu, e zampe è a punta di a coda sò permesse da entità internaziunali, cum'è a Federazione Cinologica Internaziunale (FCI), in cani di ogni ombra.
Broholmer: parsunalità
Broholmer hè un eccellente guardianu, postu chì hè sempre in alerta è pò esse un pocu riservatu è suspettu cù stranieri. Tuttavia, stu cane hè di solitu tranquillu è amichevule, Li piace assai a cumpagnia di a famiglia chì l'hà aduttatu è l'attività à l'aria aperta o in spazii larghi.
Ancu se sta razza di cane ùn hè di solitu aggressiva, ma più serena, tende à esse, cum'è avemu digià citatu, di più riservatu cù stranieri è assai territuriale in relazione à l'altri cani. Dunque, hè impurtante educà è socializà un cucciolu Broholmer da e prime settimane di vita di l'animali. Questu ferà cusì chì, da adultu, u cane si possa andà bè cù l'altri.
Broholmer: cura
Per piglià cura di u to mantellu di Broholmer, basta à spazziallu settimanalmente. Tuttavia, hè rimarcatu chì sta razza di cane perde assai capelli è, dunque, in tempi di cambiamentu di cappotto (2 volte à l'annu), pò esse necessariu spazzolà a peletta di u to animale ogni ghjornu.
I Broholmers sò cani di temperamentu tranquillu, ma anu assai energia è anu bisognu di liberallu. Dunque questi cani anu bisognu longu caminu cutidianu è un tempu riservatu per scherzi è ghjochi. Attività cù cani o sport di cani ponu esse assai utili per elli per stancassi è dorme bè. Tuttavia, hè impurtante esse attentu à ghjucà cù salti o movimenti bruschi quandu i cuccioli sò cuccioli, chì queste attività ponu dannà l'articuli di l'animali.
Per via di e so dimensioni, sta razza di cane ùn si adatta micca à una vita in picculi appartamenti è case. Dunque, st'animali anu bisognu di campà case cù cortili, grandi giardini o in pruprietà rurali, in u quale averanu più libertà è pussibilità di divertisce si fora.
Broholmer: educazione
U Broholmer ùn hè micca una di e razze di cani più faciule da furmà, ma hè pussibule ottene boni risultati quandu si usa a tecnica di furmazione pusitiva. A perseveranza hè unu di i cuncetti chjave per avè un cane ben allevatu.
Tuttavia, soprattuttu in u casu di questu animale, hè raccomandatu chì e persone chì anu dighjà più sperienza in pussessione, addestramentu è educazione di cani l'adopru. Avè una idea di cumpurtamenti canini hè assai impurtante, cum'è u Broholmer micca una razza faciule da educà. Una altra bona soluzione hè, in parechji casi, di ricorre à a furmatore prufessiunale.
In generale, stu cane ùn hà micca prublemi di cumportamentu quandu hà spaziu, eserciziu è cumpagnia basta. Cumu l'avemu digià dettu, ancu s'ellu hè un cane tranquillu, ancu silenziu, un Broholmer hà bisognu di esercitassi ogni ghjornu.
Broholmer: salute
Ùn ci hè micca registrazioni di e propie malatie di Broholmer cum'è razza. Tuttavia, hè altamente raccomandatu di piglià precauzioni per e patologie cumuni in e razze di cani grandi. In questi casi, e malatie principali sò generalmente:
- Prublemi cardiaci;
- Displasia di l'anca;
- Displasia di u coddu;
- Torsione gastrica.
Inoltre, cum'è cù a maiò parte di e razze di cani, hè necessariu purtà u vostru Broholmer à u vet ogni 6 mesi per prevene è rilevà qualsiasi prublemi di salute chì l'animali pò sviluppà. È in quantu à ogni ghjacaru, u vostru animale domesticu deve sempre avè i calendari di vaccinazione è di parassita (interni è esterni) à ghjornu.