Cuntenutu
- Quantu duranu i cani?
- Chì sunnianu i cani?
- Ma perchè sunnianu i cani?
- Avete incubatti?
- U mo cane pienghje in sonnu, hè nurmale?
- Quandu u cane hà un incubo, hè cunsigliatu di sveglialu?
Parechji tutori si dumandanu se i cuccioli anu incubi quand'elli l'anu visti lagnà, pienghje, è ancu grugnà in sonnu. Ancu tù? Cum'è l'omu, i cani sunnianu quandu ponu ghjunghje à un sonnu prufondu, u REM (Muvimentu Rapidu Ochju).
Sapendu què, vulerà u cane hà un incubo? ogni volta ch'elli avè spasmi, pienghje o fà rumuri quandu dormenu hè perchè anu un gattivu sonniu? In questu articulu di PeritoAnimal spieguemu se i cani anu incubi è qualchì altru dettu ligatu à u sonnu caninu. Ùn mancate micca!
Quantu duranu i cani?
L'ore di dorme sò di primura per un cane, chì u so corpu è a so mente anu bisognu di ripusassi per rifornisce l'energia è mantene un metabolismu equilibratu. Dunque, cum'è tutori duvemu assicurà chì i nostri pelosi anu un ambienti pusitivu è pacificu induve si ponu rilassà è dorme bè.
Tuttavia, parechji tutori si dumandanu se hè normale per i so cani di dorme assai. In effetti, i cani di solitu dormenu più ore cà l'umani, ma micca in modu continuu è continuu. Inoltre, a quantità di ore chì ogni individuale hà bisognu varieghja secondu a so età è alcuni fattori ambientali, cum'è u clima o a stagione di l'annu.
I cuccioli ponu dorme finu à 20 ore à ghjornu durante i so primi trè o quattru mesi di vita, poi riduce gradualmente e so ore di sonnu cutidianu. Un cane adultu dorme di solitu trà 8 è 13 ore, secondu a so età, u so metabolismu è ancu a epica di l'annu, cum'è di solitu dormenu di più durante l'invernu. Quandu si tratta di cuccioli più anziani, cù più di 8 o 10 anni, secondu a razza, l'ore di sonnu cutidianu aumentanu di novu da 15 à 18 ore.
Chì sunnianu i cani?
Avà chì sapete chì u vostru megliu amicu sogna, vi dumandarete probabilmente cumu sò i sogni di i cani è a dumanda chì ùn starete micca zittu: u cane hà un incubo? Cumincieremu capendu cumu si producenu i sogni di i cani.
Cumu l'avemu menzionatu in l'introduzione, i sogni di i cani accadenu quandu u cane addurmintatu entra in Fase di sonniu REM (Muvimentu Rapidu Ochju). Cum'è u nome suggerisce, in questu stadiu u cane registra movimenti oculari rapidi è aleatorii, u so corpu hà un tonu musculu riduttu, vale à dì, i so musculi sò completamente rilassati.
Tuttavia, rileva a alta attività cerebrale chì hè ciò chì permette a produzzione di sogni. Hè cusì, mentre u cane sogna, i so neuroni continuanu à travaglià è, attraversu un encefalogramma, stu fenomenu pò esse osservatu da l'aumentu di l'emissione di onde cerebrali in a fase di i sogni REM.
Ma perchè sunnianu i cani?
L'avanzamentu di a scienza ci hà permessu di sapè di più nantu à i sogni di i cani, ma ci hè ancu assai da scopre nantu à u so cuntenutu è nimu ùn pò definisce esattamente ciò chì i cani sunnianu. Tuttavia, parechji studii anu dimustratu chì mudelli di onda cerebrale di i cani durante u sonnu ùn sò micca assai sfarenti di quelli osservati in l'omu.
Questu indicherebbe chì in i cani i sogni anu a listessa funzione chè in l'omu: assimilà o riparà sperienze è amparera vissute durante i so ghjorni. Dunque, hè assai prubabile chì i cani sunnieghjanu di cose ch'elli campanu in a so vita d'ogni ghjornu, cum'è e so spassighjate, i ghjochi ch'elli spartenu cù l'altri cani, u cibu chì manghjanu, ecc.
Allora sì vi dumandavate se u cane sunnieghja cù u so patrone, pudete rallegrassi, perchè a risposta hè sì, postu chì u vostru tutore hè u vostru umanu preferitu, cun quale sparte a vostra rutina è gode di esse in a vostra cumpagnia.
Avete incubatti?
Riturnendu à u tema principale di u nostru articulu, tuttu indica chì, iè, u cane hà un incubo. Se avete una sperienza negativa, si pò stallà durante u periodu di sognu è a so memoria pò scatenà un incubo, chì ùn seria più cà un sognu cù cuntenutu negativu o sgradevule.
Cum'è noi, i cani ponu passà tempi difficiuli o frustranti in a so rutina è questu hè tutale nurmale. Tuttavia, se u vostru cane hà incubi ogni ghjornu, questu puderia esse un'indicazione chì u so ambiente è a so routine sò influenzendu u vostru benessere. Oltre à osservà i vostri muvimenti in u periodu di sognu, pudete ancu analizà u vostru cumpurtamentu di veglia è e pusizioni di sonnu di u vostru cane, chì spessu rivelanu assai di cumu si sente intornu à ellu.
Se avete recentemente adottatu un cane è notate chì u l'incubi sò cuntinui, pò esse un'indicazione chì u vostru novu megliu amicu hè statu attraversu situazioni difficili è contesti negativi in u vostru passatu, o chì ùn avete micca avutu l'occasione di socializà currettamente. In questi casi, hè ancu raccomandatu di fà attenzione à u vostru cumpurtamentu svegliu, vale à dì, quandu site svegliu.
Se a pelusa hè assai spaventata, spaventata o insicura quandu interagisce cù altri cani o persone, l'ideale hè di cunsultà un educatore o etologu caninu, per verificà e cause di sti cumpurtamenti è definisce linee guida specifiche per aiutà li à ripiglià a so fiducia è godere di una salute sana è vita pusitiva.
U mo cane pienghje in sonnu, hè nurmale?
sì u vostru cane pienghje dormendu, lamenta è hà spasmi, hè prubabile ch'ellu stia sperimentendu un incubo. Quandu rivivenu una sperienza negativa in i so sogni, i cani tendenu à ripruduce a stessa reazione ch'elli avarianu quand'elli eranu svegli, cusì ponu lamentà, lagnà è ancu abbaghjà durante l'incubi.
Quandu u cane hà un incubo, hè cunsigliatu di sveglialu?
Videndu chì u vostru cane addurmintatu hè assai agitatu è pare avè una brutta esperienza, hè normale chì parechji tutori sentinu a voglia di svegliare u cane chì face un incubo. Tuttavia, ùn hè micca cunsigliatu di svegliare i cani bruscamente, cumu pò causà un iniziu, causendu un stress elevatu è ancu una reazione inaspettata, cum'è un morsu.
Sè avete rimarcatu chì u vostru cane hà un incubo, hè megliu à fighjà è aspettà, perchè di solitu ùn duranu micca assai. Ma sì avete rimarcatu chì ùn accade micca è u vostru megliu amicu seguita assai agitatu o scantatu, pudete parlà cù un tonu dolce di voce, una volta chì site svegliu, coccole dolcemente.
Se vulete impedisce à u vostru cane d'avè incubi, avete solu bisognu di furnisce li cure essenziali per stabilisce una rutina pusitiva, cù una stimolazione fisica è mentale curretta, una bona educazione è socializazione precoce, una nutrizione cumpleta è equilibrata è un ambiente arricchitu in u quale u vostru u megliu amicu trova vii pusitivi per incanalà a vostra energia è divertiti durante a vostra assenza. Eppuru, ùn ne scurdate micca u cane hà un incubo eventualmente è chì questu hè tutale nurmale.
Se vulete leghje più articuli simili à Avete incubatti?, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.