Calicivirus Felinu - Sintomi è Trattamentu

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 15 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 23 Ghjugnu 2024
Anonim
Calicivirus Felinu - Sintomi è Trattamentu - Animali
Calicivirus Felinu - Sintomi è Trattamentu - Animali

Cuntenutu

À u Espertu Animale vulemu u megliu per u vostru animale domesticu, hè per quessa chì circhemu di affruntà tutte e malatie, cundizioni è cumpurtamenti chì si ponu presentà à u vostru amicu pelutu.

In questa occasione, parlemu di u calicivirus felinu, sintomi è trattamentu, perchè sta malatia hè estremamente cumuna trà i misgi è pò esse periculosa per u vostru misgiu s'ella ùn hè micca rilevata à tempu.

Arricurdatevi sempre di ùn automedicassi u vostru animale domesticu, andate ind'è u vostru veterinariu per qualsiasi sintomi o cumpurtamentu insoliti, è date à u vostru amicu amare, cura è nutrizione ch'ellu hà bisognu per esse un animale forte, sanu. È felice.


Cosa hè u calicivirus felinu?

Hè una malatia altamente infettivu chì affetta di solitu e grande culunie di felini, per via di a facilità cù chì u virus hè trasmessu. Tuttavia, pò cumparisce ancu trà i misgi domestichi.

U calicivirus (FCV) hè un tipu d'influenza felina. Si manifesta cum'è una malattia respiratoria acuta chì affetta i tratti superiori di u felinu è pò causà sinusite è rinite. U virus appartene à a famiglia caliciviridae, cum'è Vesivirus.

Ancu quandu pare chì sò stati guariti, i misgi chì sò stati affettati ponu diventà purtatori sani, chì hè induve u altu livellu di trasmissione di sta malattia risiede.

Perchè u calicivirus felinu hè periculosu?

U calicivirus felinu hè un virus chì hà una tensione infettiva cambia facilmente, vale à dì, a stessa ceppa si adatta è cambia secondu l'ambiente induve si trova è e richieste ch'ellu presenta, affinchì u virus sviluppi piccule variazioni.


Queste variazioni anu purtatu à l'esistenza di un grande numeru di ceppi di sta malattia, ciò chì rende difficile l'identificazione è a prevenzione precisa.

Inoltre, ancu i misgi vaccinati contr'à u virus ponu ottene., precisamente per via di sta capacità di mutabilità. Benintesa, vaccinalli riduce considerevolmente e probabilità, dunque hè cunsideratu ubligatoriu di fà lu.

U so aspettu hè assai frequente in culunie o rifugi di misgi salvatichi, postu chì si sparghje assai faciule. Tuttavia, se u vostru misgiu di casa hà accessu à l'esternu, pò ancu esse infettatu è altri misgi in casa, s'ellu ci hè.

Inoltre, certe volte u vostru misgiu pò piglià cronicamente stu virus, o ancu diventà un traspurtadore, ciò chì significa chì ùn mostrerà alcun sintimu o cunfortu, ma pò trasmette a malatia à altri misgi.


Calicivirus Felinu - Cumu si Trasmette?

A strada principale di cuntagiu hè attraversu u cuntattu direttu cù i misgi infettati o purtatori, postu chì hè trasportatu in saliva è feci, quantunque in proporzioni più chjuche.

U mezu più cumunu di cuntagiu si faci attraversu l'uggetti o spazii aduprati, o frequentati da un gattu infettatu è chì implicanu u cuntattu cù i fluidi animali, cum'è l'alimentatori, i ghjoculi è i letti sanitarii, chì i batteri ponu sopravvivere in queste zone finu à un periodu di 28 ghjorni.

Sò più propensi à cuntrattà u virus da ghjovani cuccioli, animali senza casa, misgi anziani è felini immunocompromessi. Tuttavia, ogni gattu pò esse infettatu da u virus, dunque hè impurtante esse aggiornatu cù e vaccinazioni è e cure necessarie per prevene a diffusione.

Hè impurtante nutà chì stu virus ùn si sparghje micca à l'omu o à i cani.

Sintomi di Calicivirus Felinu

O calicivirus felinu hè una malatia respiratoria, chì u virus entra in l'animali per a bocca o u nasu, allughjendu si in u tissutu linfoide chì currisponde à l'orofaringe, affettendu i pulmoni. I so sintomi sò:

  • Friddi
  • starnutitu
  • Mucus
  • Cunghjuntivitis
  • Ulceri palatini
  • Ulceri di a mucosa orale
  • ulceri nasali
  • Depressione

A malatia pò esse aggravata causendu pneumonia è artrite, ancu s'ellu hè solu in casi rari. Alcune ceppi causanu frebba è zoppu.

I sintomi apparenze di solitu 2 à 10 ghjorni dopu esse infettati. U dulore di l'ulcera di a bocca provoca u misgiu smette di manghjà. A cungiuntivitis pò ancu causà ulceri corneali, per via di i sforzi di l'animali per grattassi.

U ciculu di u virus dura circa quattru settimane è a maiò parte di i misgi si ripiglianu, ancu s'ellu ci sò casi cronichi è purtatori sani. Circa u 80% di i misgi smettenu di infettà u virus 75 ghjorni dopu à esse guariti, ma l'altru 20% diventanu purtatori sani per anni, o ancu per u restu di a so vita.

In l'ultimi anni, una ceppa più virulenta è periculosa di stu virus hè stata scuperta, chjamata calicivirus virulente sistemicu felinu (VS-FCV), chì i sintomi addiziunali di quelli digià citati sò:

  • Itterizia (pelle gialla)
  • Gonfiore di a faccia è di l'estremità
  • Ulcere nantu à i pads di u pede, u nasu, a bocca è l'arechje
  • perdita di capelli
  • Ghjingivite
  • Stomatite

S'ellu ùn hè micca assistitu in una manera puntuale è adatta, u virus pò causà a morte.

Chì ghjè u diagnosticu?

I sintomi aiutanu à sapè rapidamente se avete trattatu cun un casu di calicivirus felinu, soprattuttu quandu l'ulceri apparsu in bocca di l'animali. Tuttavia, i test di laboratorio sò fatti cù culture di tissuti di a mucosa orofaringea.

Trattamentu Calicivirus Felinu

Una volta cunfirmata a presenza di u virus è a ceppa identificata, u trattamentu serà prescrittu. Ùn hè micca una droga chì tomba u virus, però, sò prescritti droghe chì furniscenu supportu per l'animale in a durata di u so ciclu di malatie, permettendu di alleviare i sintomi è impedisce di peghju.

L'antibiotici sò prescritti per e pussibuli infezioni, è ancu i medicazione chì aiutanu u ghjattu à respirà megliu è à i analgesici cuntrolla u dulore. Inoltre, l'antivirali sò amministrati per cuntrullà l'effetti di l'infezzione.

L'idratazione hè estremamente impurtante, dunque, in principiu, un trattamentu di terapia fluida serà prescrittu secondu i criteri di u duttore.

Se u misgiu ricusa di manghjà per via di u dulore, vi cunsigliemu d'offre cibu dolce è prufumatu. S'ellu fiasca, duvete ricorre à l'alimentazione assistita in forma liquida, per mezu di una siringa, fendu sempre attenzione à ùn fà male à l'animali o à causà stress inutile.

Prima di secrezione mucosa è lacrime, hè necessariu aiutà u ghjattu cun pulizia custante Fattu cù un pezzu di cuttuni umidu, per evità u cunfortu di u misgiu è per prevene cumplicazioni pussibuli per via di e batterie.

U felinu deve esse tenutu in un ambiente cunfortu, caldu è senza pesche per aiutà a so rapida ripresa. Inoltre, hè di primura chì l'animali fermi isulatu da l'altri misgi in u so ambiente è evite incursioni à l'esternu.

Cunsultate u vostru veterinariu nantu à a pussibilità di teste per escludere malatie cum'è a leucemia è l'immunodeficienza felina, chì i misgi chì soffrenu di stu tipu d'infezzione sò prubabili di sviluppà altre malatie più faciule.

Calicivirus Felinu - Prevenzione

In animali domestici, ricumandemu à seguità u calendariu di vaccinazione per i gattini, cum'è indicatu da u veterinariu, ripetendu i boosters ogni annu. Mentre questu ùn impedisce micca chì u virus si sparghje centu per centu, serà megliu prutettu ch'è l'altri animali.

Se avete salvatu un felinu persu, deve restà isolatu da i vostri altri animali finu à chì faci e prove di laboratorio necessarie per escludere questa è altre malatie.

Quandu si tratta di un rifugiu, a vaccinazione hè ancu essenziale. I misgi cunfirmati chì sò infettati da calicivirus felinu devenu esse separati da l'altri per evità una epidemia. Ognunu deve avè u so propiu manghjatore individuale è u so propiu sandbox. Periodicamente hè necessariu disinfettà l'oggetti ch'ellu usa cù prudutti chì eliminanu u virus è ùn sò micca dannosi per u felinu.

I rispunsevuli di u rifughju devenu piglià cura di l'ultimi animali malati, dopu avè assistitu à tutti l'altri. Duvianu lavà a faccia è e bracce è cambià i so panni quand'elli finiscenu di trattà i purtatori di virus.

A zona induve l'animali cù calicivirus seranu isolati duveranu avè una ventilazione adeguata, bassa umidità è una temperatura fresca. I spazii seranu puliti spessu.

A cosa più impurtante per prevene sta malattia, oltre à mantene un regime di vaccinazione, hè di mantene una igiene stretta chì impedisce a so diffusione.

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.