Cuntenutu
- Fattori da cunsiderà prima di presentà u cane à u ghjattu
- Chì ghjè a socializazione? Perchè hè cusì impurtante?
- Avete abbastanza spaziu? Chì pudete fà s'elli vanu male?
- A presentazione di un cane adultu è un gattu
- 1. Preparate una zona sicura per u vostru misgiu
- 2. Delimite e zoni di cani è gatti
- 3. Prisenta li u prufumu
- 4. U primu faccia à faccia
- 5. Permetteli di interagisce
- A presentazione di un cucciolu è di un adultu
- 1. L'odore cum'è presentazione
- 2. Lasciate si cunnosce
- A presentazione di un ghjattu è un cane cucciolo
Sapere cume presentà un cane à un gattu hè di primura se pensate à accoglie un novu membru in a vostra famiglia, ma duvete tene à mente chì micca tutti i casi devenu seguità e listesse regule, questu varierà secondu a personalità di l'animali, u vostru educazione è a situazione specifica.
In questu articulu di PeritoAnimal vi daremu alcuni consiglii nantu à cumu presentà un cane è gattu adultu è, cumu deve a presentazione trà a cucciolo è un adultu.
Arricurdatevi chì ogni casu hè diversu è cuncretu, allora duvete esse assai attenti à tutte e reazioni è seguità attentamente i nostri cunsiglii. Continuate à leghje u nostru articulu è scopre cumu pudete prisentà un cane à un gattu currettamente.
Fattori da cunsiderà prima di presentà u cane à u ghjattu
Ancu s'ellu ci sò e razze chì tendenu à esse più socievuli cù l'altri animali, a verità hè chì se ùn avemu micca realizatu currettamente u prucessu di socializazione di u nostru cane o gattu, a coesistenza pò esse assai cumplicata in a so fase adulta.
Chì ghjè a socializazione? Perchè hè cusì impurtante?
A socializazione cunsiste à presentà u nostru cane o ghjattu quandu hè un cucciolu à tutti i generi di persone, animali, ambienti è stimuli cusì chì, quandu si ghjunghje à l'adultu, sarete un animale senza paure, stabile è senza cumpurtamenti reattivi.
Se ùn site micca capace di travaglià currettamente sta parte di l'educazione di u cucciolu, serà assai impurtante seguità qualchì cunsigliu per evità qualsiasi incidenti chì ponu accade quandu ùn site micca prisente o in e vostre prime interazzione. Per questa ragione, cunnosce u cumpurtamentu di u to animale cù l'altri animali hè di primura prima di pensà à aduttà un altru animale.
Alcuni cani è misgi, malgradu avè seguitatu un prucessu di sucializazione currettu, ùn sò micca sempre d'accordu cù altri animali. Ci sò ancu casi d'animali chì soffrenu di prublemi di cumpurtamentu. In questi casi hè assai impurtante avè a presenza di un espertu cum'è un etologu. U prufessiunale ci guiderà in u prucessu di adattazione, presentazione è ci offrirà cunsiglii adeguati per u casu specificu. Se u vostru animale hà prublemi di cumpurtamentu, hè particularmente impurtante di dumandà aiutu.
Avete abbastanza spaziu? Chì pudete fà s'elli vanu male?
Durante i primi ghjorni di cunvivenza di cani è gatti, averemu bisognu isolà i dui animali per ùn avè una reazione negativa à scuntrà si. Per questa ragione, hè essenziale avè una casa chì hè minimamente grande è chì hà parechje stanze. U spaziu serà ancu impurtante per ottene siparate u lettu è u contenitore di manghjà è di beie di ognunu, oggetti chì ponu generà disputi in cunvivenza.
Infine, ricordate chì hè impurtante sapè ciò chì avemu da fà se i nostri animali domestici vanu male. Ancu se a coesistenza di solitu migliora cù u tempu, in certi casi pò esse micca pussibule. Per evità chì questu accada, vi raccomandemu di adottà u vostru futuru animale domesticu in un rifugiu per animali, un locu induve e porte saranu sempre aperte. L'abbandonu di l'animali hè una pratica assai cumuna in questi casi, allora duvemu esse responsabili è pensà bè à ciò chì serà a soluzione in casu chì u cane è u misgiu sbaglianu.
A presentazione di un cane adultu è un gattu
L'aspettu di un ghjattu è un cane, tramindui adulti, hè probabilmente u più dilicatu di tuttu postu chì in certi casi ùn sapemu micca cumu reagiscenu. Per questu, vi cunsigliemu di seguità questi cunsiglii:
1. Preparate una zona sicura per u vostru misgiu
Quandu i misgi si sentenu minacciati, tendenu à rifugiassi in i lochi alti chì u cane ùn puderà micca ghjunghje. Tù scratchers è scaffali multi-piani sò strumenti eccellenti per u felinu di fughje se si sente minacciatu. A preparazione curretta di a zona di sicurezza hè u puntu più impurtante di a presentazione.
2. Delimite e zoni di cani è gatti
In i primi ghjorni ùn deve micca unisce i dui animali. Per questu, serà utile di delimità a casa in duie zone separate induve metterete l'utensili di ogni animale domesticu: u lettu, i ghjoculi è u contenitore di alimenti. Durante questi primi ghjorni entrambi l'animali si abitueranu à manghjà è ripusassi in u so spaziu particulare.
3. Prisenta li u prufumu
Un bonu modu per presentà u vostru cane è u ghjattu hè cù u profumu di l'altri. À u principiu si feranu sniffà sottu à e porte cù assai curiosità, ma tandu sò prubabili di ignurà a presenza di l'altru animale. Per questu, pudete aduprà un truccu chì cunsiste à lascià una manta in ognunu di i letti di i vostri animali. dopu à dui ghjorni deve cambià e cuverte.
Cù questu, l'intenzione hè di fà cunnosce l'altru animali chì ottenenu informazioni l'una da l'altra, per mezu di l'odore.
4. U primu faccia à faccia
Se ùn site micca sicuru di a reazione di i dui animali, hè assai impurtante di presentalli fisicamente in una stanza chì hà un zona sicura per u ghjattu, dunque di pettu à ogni circustanza imprevista, si pò rifugià. Pò ancu esse utile à mette collu nantu à u cane o aduprate u musu (solu sì vi site abituati).
Se decidite di aduprà u collu à u mumentu di a presentazione, ùn la fate micca corta, à u cuntrariu, duvete tene strettu in casu chì u cane prova à attaccà u ghjattu, ma duveria esse scioltu per ch'ellu ùn sia micca Sentite u cuntrollu o tense. Duvete associà u misgiu à qualcosa di pusitivu.
In questu primu must to face esse assai attenti à a reazzione di tramindui l'animali è a cosa megliu serà d'avè un'altra persona chì vi pò aiutà se hè necessariu. I grugniti, i sbuffi è i tentativi di caccià sò nurmali, ùn v'inchietate, à pocu à pocu finisceranu.
A presentazione fisica duverà durà pocu tempu è duvete pruvà à rende la pusitiva è piacevule per ogni animale. Ripetite stu prucessu ogni ghjornu per abitualli à a presenza di l'altri.
5. Permetteli di interagisce
Dopu à una settimana di brevi riunioni, duvete fà una valutazione generale: anu reagitu bè o male in presenza di l'altru? Qualunque animale hà pruvatu à attaccà l'altru? Avete ignoratu l'altru? Se tuttu pare andà bè, serà ora di lascia i to animali liberi è smette di aduprà u collu.
À u principiu tramindui seranu attenti à a prisenza di l'altru dunque ùn ci duverebbenu esse surprese. U ghjattu si rifuggerà in l'altezza se trova necessariu è u cane pò fughje in a so zona di cunfortu.
Durante u primu mese di coesistenza serà assai impurtante esse sempre presente in e so interazzione è, quandu surtite, duvete lascià ognunu in a so propria zona. delimitata da a casa per chì nisun incidente accada mentre ùn site micca prisente.
A presentazione di un cucciolu è di un adultu
Stu tipu di presentazione hè quellu chì deve esse più attenti postu chì hè unu di i membri hè assai ghjovanu è puderia esce male da sta presentazione. Tuttavia, è eccettu i casi di prublemi di comportamentu severi, l'animali adulti mostranu sorpresa è tenerezza quandu si scontranu cù u novu membru di a famiglia.
Hè impurtante di cunsiderà chì in stu tipu d'adopzione, quella di un cucciolo, pò causà ghjilosu in l'animali più vechju, duvemu cuntinuà à offra cura è attenzione à u zitellu più vechju, sempre in primu locu, evitendu cunflitti chì ponu sorte.
1. L'odore cum'è presentazione
si micca sicuru di a reazzione chì u vostru animale averà quandu si scontra cù un cucciolu o un gattu, ùn li duvite micca presentà senza avvertimentu. Pudete lascià à u campione adultu osservà u picculu, ma ùn ci vole micca à espone lu direttamente.
Cum'è l'accennatu prima, l'animali si cunnoscenu è identificanu l'altri animali per l'olfattu, allora pò esse utile offre una manta usata da u cucciolu à u ghjattu o da u cane à u ghjattu adultu. In questu modu cumincierete à ricunnosce u chjucu.
2. Lasciate si cunnosce
Se ùn site micca sicuru cumu reagerà l'animali adultu, pudete aduprà un collu scioltu per u primu faccia à faccia, allora sì qualcosa ùn va bè pudete agisce currettamente. L'usu di u musu nantu à i cuccioli chì sò abituati pò ancu esse appruvatu.
Lasciate chì u campione adultu sente è osserva u picculu, hè u so modu d'interagisce. Duvete esse assai attenti à a vostra reazione è premialu ogni volta ch'ellu osserva attitudini pusitive: sente, sente, tocca, osserva, stà tranquillu ... Ripeti st'interazzione di modu regulare durante sti primi ghjorni è sempre sott'à a vostra surveglianza.
Ùn lasciate micca solu u cane o u ghjattu, quandu surtite da a casa, cercate spazii separati induve sò tranquilli è sicuri, perchè pudete esse sicuru chì nunda ùn accade.
A presentazione di un ghjattu è un cane cucciolo
A presentazione di dui cuccioli hè solu una presentazione. L'animali criaturi sò cusì teneri è dolci chì ùn ci serà micca prublema quandu li prisentanu, ùn si feranu mancu à pena perchè i so denti è e unghie sò assai chjuche.
Presentà dui cuccioli serà ohgrande per rinfurzà a socializazione di i dui animali in più di furnisce li un megliu amicu cun quale si pò cresce è divertisce. Aduprate trattà, premii, parolle d'affettu è carezze ogni volta chì osservate attitudini pusitive trà voi è evite a punizione per una educazione basata annantu à un rinforzu pusitivu.