Cuntenutu
- Cumu hè fattu a sterilizazione di i cani
- castramentu di cane maschile
- cani femina spaying
- Sanguinamentu dopu a castrazione
- Cumplicazioni post castrazione
- Cane femina sterilizazione: cumplicazioni
U castrazione di cani hè un prublema chì cuncerna parechji prupietarii. Sapemu i vantaghji di sta chirurgia, ma truvemu sempre tutori assai preoccupati per l'effettu chì pò avè nantu à u cane, sia psiculugicamente sia fisicamente.
In questu articulu di PeritoAnimal, risponderemu à a dumanda "u mo cane hè statu sterilizatu è sanguina, chì pò esse? "è videremu in chì circustanze u sanguinamentu pò accade è quandu duvemu vede u veterinariu.
Cumu hè fattu a sterilizazione di i cani
Prima di spiegà s'ellu hè normale avè un sanguinamentu dopu a castrazione, duvete sapè ciò chì accade in queste procedure chirurgiche. Per questu, distinguemu trà chirurgia maschile è femina.
Ancu s'ellu ci sò parechje tecniche, i più cumuni sò:
castramentu di cane maschile
Hè un interventu più simplice ch'è in a femina, chì i genitali sò à l'esternu. U veterinariu farà una incisione à a basa di u pene, attraversu da quale estrarà i testiculi. L'incisione hè di solitu chjusa cù uni pochi di punti nantu à a pelle, ancu s'ellu ùn pò micca esse visibili.
cani femina spaying
L'incisione deve esse fatta in l'addome è i veterinarii cercanu di più in più di rende questa incisione più chjuca. U veterinariu estrae l'ovari è l'utru, disposti in forma di Y. I sfarenti strati di pelle sò cuciti internamente, cusì esternamente i punti ponu micca esse visibili. L'incisione pò ancu esse chjusa cù graffe.
In i dui casi, duvete cuntrullà a ferita è impedisce à u cane di graffiallu, mordelu o leccallu. Per evità questu, u veterinariu pò dà un Collana elisabettana. Inoltre, hè di primura chì teni pulita a ferita mentre guarisce è dà u medicamentu à u cane prescrittu da u veterinariu. I punti sò generalmente rimossi da u veterinariu in circa una settimana.
Sanguinamentu dopu a castrazione
Cù a rimozione di l'utru, ovari o testiculi è l'incisione fatta per questu, hè normale per a picculu sangu durante l'intervenzione, chì u veterinariu hà da cuntrullà. Durante u periodu postoperatoriu, per via di l'incisione è di a manipulazione chì sò state, hè normale vede l'area intornu à a ferita diventà rossa è viola, chì currisponde à un contusione, vale à dì, sangue chì ferma sottu à a pelle.
A ferita pò ancu parè infiaratu è ghjè nurmale per voi d'avè un sanguinamentu dopu a castrazione da qualsiasi puntu, soprattuttu s'ellu hè cascatu prima chì a ferita sia guarita. In ogni casu, u sanguinamentu deve esse minimu è fermassi in pochi secondi, altrimenti, se si producenu complicazioni post castrazione, si consiglia di cercà un veterinariu u più prestu pussibule.
Alcune cure dopu a sterilizazione sò di primura per rende u periodu postoperatoriu di u vostru animale di casa u più pacificu pussibule, cume riservà un spaziu in a casa accugliente per ch'ellu possi riposà finu à ch'ellu si ripiglii cumpletamente.
Cumplicazioni post castrazione
Ancu se pò esse normale chì u cane sagnassi una quantità minima da a ferita dopu a sterilizazione, ponu accade situazioni induve a presenza di sangue indica un prublema chì richiederà un'intervenzione ulteriore da u veterinariu:
- Quandu u sanguinamentu vene da qualsiasi di i punti o cuciture o tutti perchè scioltu, u veterinariu duverà cusgì tutta l'incisione. Hè una emergenza, postu chì l'intestini ponu esce, è ci hè ancu un risicu d'infezzione.
- L'emorragia pò esse interna. Se hè pesante, noterete sintomi cum'è mucose pallide, mancanza d'attenzione, o una calata di temperatura. Hè ancu una emergenza veterinaria chì pò pruduce shock.
qualchì volta u contusioni chè no qualificemu cum'è nurmale sò ragione di cunsultazione s'elle sò ampie, se micca diminuite o sì sò dolorose per u cane. Inoltre, dopu avè sterilizatu un cane, hè impurtante osservà i muvimenti intestinali perchè, se un cane urina u sangue, se l'urina hè abbondante è si ripete, duvete cuntattà u veterinariu.
Cane femina sterilizazione: cumplicazioni
Un casu differente da quelli spiegati hè quandu, un pocu dopu l'operazione, a cagna presenta un sanguinendu cum'è in calore. Quandu si opera è si caccia l'ovari è l'utru, a cagna ùn entrerà più in calore, attirà i masci o serà fertile, dunque ùn hè micca normale chì u cane abbia sanguinamentu dopu a sterilizazione.
Se vedi a cagna castrata chì sanguina, questu pò accadere s'ellu ci hè un restu ovariu in u so corpu cù a capacità di scatenà u ciclu è duvete denunciatelu à u veterinariu. Ogni altru sanguinamentu da a vulva o da u pene pò indicà patologie cum'è l'infezioni di e vie urinarie, chì hè ancu un mutivu di cunsultazione veterinaria.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.