Cuntenutu
- Perchè hè impurtante di deworm un cane
- Quandu a vermicella un cucciolu
- Quante volte per parassite un cucciolu?
- Antiparasite per i cuccioli
Attualmente, parechji tutori di cani sò cuscenti di l'impurtanza di a parassita. I parasiti ùn solu danneghjanu u cane, ma ponu trasmette malatie o influenzà altri animali è ancu persone. Cusì tene li sottu cuntrollu hè criticu. Ma certe volte i cuccioli sò lasciati fora di u prugramma di desparasitazione perchè i caregivers ùn sò micca sicuri di cume o di quandu cumincià à trattà.
In questu articulu PeritoAnimal, spieguemu quandu di vermu un cucciolu. In listessu modu, indicemu quale sò i antiparasite per i cuccioli internu è esternu è parleremu di a doppia deworming mensile cum'è unu di i più efficaci.
Perchè hè impurtante di deworm un cane
I cuccioli anu bisognu di verme internu è esternu da e prime settimane di vita. A parassita interna hè quella chì agisce contr'à i parassiti chì si allughjanu in u corpu di u cane. I più cunnisciuti sò i nomi pupulari vermi tondi o vermi intestinali. Ma ci sò altri vermi chì si trovanu in u core, u sistema respiratoriu o ancu in l'ochji. Vede u nostru articulu nantu à i tipi di vermi di cane per più infurmazione.
D’altronde, a desparasitazione esterna hè diretta contr’à i parassiti prisenti nantu à u corpu di u cane. I più cunnisciuti è i più diffusi sò e pulci è e zecche, ma, soprattuttu in cuccioli, ponu cumparisce ancu acari chì causanu a demigna demodettica o sarcoptica. Inoltre, si deve piglià in contu chì a presenza di mosche di rena è di zanzare hè di più in più frequente, chì mordenu u cane è ponu trasmette altri parassiti, cum'è Leishmania o heartworm, frà altri.
Hè vera chì parechji cani parasitati internamente è esternamente ùn sviluppanu micca condizioni cliniche gravi, soprattuttu sì sò dighjà adulti è anu un sistema immunitariu sanu. Ma, in cuccioli, parassiti intensi ponu ancu esse murtali. Sò animali più vulnerabili perchè u so sistema immunitariu hè sempre immaturu, chì, quandu hè attaccatu da parassiti, cum'è i vermi intestinali, ponu soffre di diarrea, vomitu, malnutrizione, prublemi di crescita, cattivi capelli, anemia o ancu una ostruzione intestinale se ci hè un assai vermi chì formanu una palla in u sistema digestivu. In i casi i più gravi ùn hè micca pussibule d'inversà a situazione è u cucciolu more.
In più di tuttu stu dannu, cum'è l'avemu digià mintuvatu, ci sò parassiti (ectoparasiti) chì trasmettenu altri parassiti. Per esempiu, e pulci ponu trasmette tenia à u cane. Dipylidium caninum. E mosche di tramuntana trasmettenu leishmania è zanzare, heartworm. A so volta, e zecche trasmettenu malatie gravi cum'è babesiosi, ehrlichiosi, anaplasmosi o malattia di Lyme. È arricurdatevi chì i parassiti interni è esterni ponu influenzà l'altri animali, ancu l'omu. I zitelli è e persone cun sistema immunitariu indebolitu sò u gruppu à più risicu. Un esempiu hè u vermu canili di toxocara, chì face una malattia in e persone chjamate Sindrome Larva. migranti.
Cù a parassita, ùn pruteggemu micca solu u nostru cane, ma rompemu ancu u ciclu di vita di u parassita, evitendu cusì a so proliferazione è a pussibilità di influenzà l'altri membri di a famiglia. Ùn duvemu micca scurdà chì assistemu à una espansione di malatie parasitiche. Tutti sti dati ùn lascianu alcun dubbitu in quantu à l'impurtanza di aduprà boni parassiti tutta a vita di u cane.
Quandu a vermicella un cucciolu
I cuccioli, cum'è qualsiasi altru cane adultu, sò esposti à parassiti truvati in l'ambiente. Cusì, hè pussibule situà l'ova di parassiti in a terra, in e feces d'altri animali o in utensili diversi. I parassiti esterni, cum'è e pulci, facenu ancu una grande parte di u so ciclu di vita fora di u cane. Nantu à i letti, i divani o i pavimenti pudemu truvà ova, larve è pupe chì, quand'elle cresceranu, rinfesteranu l'animale. Altri parassiti sò trasmessi attraversu u morsu di l'insetti, cum'è a zanzara chì trasmette u vermu di u core. Inoltre, a cagna pò trasmette parassiti à i so cuccioli via l'utru o attraversu u latte materno.
Basatu annantu à sti dati, hè pussibule di capisce a necessità di a parassita tempestiva. Cusì, a parassita interna in i cuccioli cumencia 2-3 settimane di età. A desparasitazione esterna, in generale, pò principià quandu u cucciolu parte da a casa, versu 8 settimane. Ma una sola amministrazione ùn basta micca per tene vi prutettu. A parassita deve esse ripetuta secondu l'indicazioni di u fabricatore per tutta a vita di l'animali per assicurà sia a so prutezzione sia quella di tutta a famiglia.
Quante volte per parassite un cucciolu?
In generale, u antiparasite per i cani duverebbe esse applicatu, ch'elli sianu cuccioli o adulti, ogni mese di l'annu contr'à i parassiti esterni, postu chì pulci è zecche sò presenti tuttu l'annu. In quantu à i parassiti interni, in particulare i vermi gastrointestinali, i cuccioli devenu esse parassiti spessu durante i primi mesi di vita.
Cusì, da 2-3 settimane di vita è finu à 2 settimane dopu u svezzamentu, a raccomandazione hè di parassitarà u ogni 2 settimane. Da questu mumentu in avanti è finu à 6 mesi, hè cunsigliatu chì a parassita sia fatta mensilmente. In i cani adulti cù accessu à l'aria aperta, chì accade di solitu in a maiò parte di i casi, hè cunsigliata ancu a parassita mensile. In questu modu, u ciclu di vita di i parassiti interni hè interruttu, evitendu cusì i so effetti nantu à u cane, u so cuntagiu à e persone è a so propagazione in l'ambiente. Per saperne di più dettagli, ùn mancate micca questu altru articulu quantu spessu per parassite u mo cane?.
D’altronde, ancu s’ellu hè abituale di parassite di cuccioli è d’adulti cù agenti antiparassiti esterni è interni, ci vole à nutà chì avemu dinò u cusì dettu «doppia deworming mensile», Chì cunsiste à amministrà una sola pillula chì prutege l'animale da i parassiti interni è esterni. In a prossima sezione, vedemu megliu di cosa si tratta. Inoltre, hè di primura chì parli cun un veterinariu per capisce tuttu u calendariu di parassita, postu chì ci ponu esse diverse esigenze per ogni regione.
Antiparasite per i cuccioli
Ùn si tratta micca solu di parassitarà u cucciolu, si tratta di fà lu bè. Dopu tuttu, chì hè u megliu antiparasite per i cani? Hè di primura aduprà prudutti sicuri per st'età. Altrimenti, rischemu di causà effetti avversi. È cusì chì duvete sempre andà à u veterinariu. Questu prufessiunale peserà u cane è sceglie l'antiparasiticu u più adattu per ogni casu.
Ci hè parechje scelte da sceglie. Per a desparasitazione esterna, insetticidi, acaricidi è repellenti sò cummercializati. L'antilmintichi sò aduprati in interni. Inoltre, secondu u modu di amministrazione, truvemu:
- Tòpicu antiparasite: agisce di solitu nantu à a superficia di a pelle. Dentru stu gruppu di antiparasite per i cani truvemu pipette, spray o colli, chì sò abitualmente aduprati per a parassita esterna.
- Antiparasite orale: in questu casu di antiparasite per i cani, i prudutti sò assurbiti. Sò presentati in compresse è, ancu se anni fà agivanu principalmente contr'à i parassiti interni, avemu attualmente farmaci antiparasitichi orali chì agiscenu ancu contr'à i parassiti esterni o contr'à i dui, cum'è in u casu di i prudutti endectocidi orali chì discriveremu quì sottu. Oltre à offre una doppia prutezzione, e pillole sò assai facili da amministrà perchè, oghje, sò assai gustose è dunque u cane li pò piglià cum'è premiu. Inoltre, l'antiparasitichi orali sò ideali per i cani chì si bagnanu spessu perchè l'efficacità di u pruduttu ùn hè micca cambiata.
- Endectocidas: stu tippu di antiparasite per i cani pò agisce contr'à parassiti interni è esterni. Ci hè à tempu amministrazione topica è orale, cum'è, per esempiu, a doppia deworming in una sola tableta gustosa è amministrazione mensile. Sti endetti offrenu a cunvenzione di trattà parassiti esterni è interni in una sola amministrazione. In listessu modu, hè più faciule di ricurdà chì a prossima amministrazione hè u prossimu mese è micca dopu à certi mesi. Un altru benefiziu di questa opzione hè chì alcuni parassiti sviluppanu u so ciclu di vita in circa un mese. Dunque, l'amministrazione mensile riesce à mantene li sottu cuntrollu. Pruteghjenu da vermi intestinali, zecche, pulci è acari, è prevenenu ancu e malatie trasmesse da ectoparassiti cum'è a malatia di u cori è altri.
Avà chì site familiarizatu cù alcuni di l'antiparasitichi per i cani, enfatizemu chì duvete parlà cun un veterinariu per cancellà tutti i dubbi è assicurà a salute è u benessere di u vostru megliu amicu pelutu!
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.
Se vulete leghje più articuli simili à Antiparasite per i cuccioli, vi cunsigliemu di visità a nostra sezzione Deworming è Vermifuges.