Cuntenutu
- Origine di l'Orsu Malese
- Caratteristiche Fisiche di l'Orsu Malese
- Comportamentu di l'orsu malese
- Ripruduzzione di l'orsu malese
- statu di cunservazione
O orsu malese (Helarctos Malese) hè a più chjuca trà tutte e spezie d'orsi ricunnisciute oghje. In più di a so piccula dimensione, questi orsi sò assai particulari sia in u so aspettu è in a so morfologia, sia in e so abitudini, spiccendu per a so preferenza per i climi caldi è a so incredibile capacità di scalà l'arburi.
In questa forma di PeritoAnimal, pudete truvà dati pertinenti è fatti nantu à l'urigine, l'aspettu, u comportamentu è a riproduzione di l'orsu malese. Parleremu ancu di u so statutu di cunservazione, cum'è sfurtunatamente di a so populazione hè in un statu vulnerabile per via di a mancanza di prutezzione di u so habitat naturale. Leghjite puru per scopre tuttu nantu à l'Orsu Malese!
Surghjente
- Asia
- Bangladesh
- Campuccià
- Cina
- India
- Vietnam
Origine di l'Orsu Malese
l'orsu malayu hè un Spezie native di l'Asia sudorientale, abitendu e fureste tropicali cù temperature stabile trà 25 ° C è 30 ° C è un grande vulume di precipitazioni tutta l'annata. A più grande concentrazione di individui si trova in u Cambogia, Sumatra, Malacca, Bangladesh è in u midwest di Birmania. Ma hè ancu pussibule osservà pupulazioni più chjuche chì campanu in u norduveste di l'India, Vietnam, Cina è Borneo.
Curiosamente, l'orsi malesi ùn sò micca strettamente legati à alcunu di l'altri tippi d'orsi, essendu l'unicu rappresentante di u genaru. Helarctos. Sta spezia hè stata discritta per a prima volta à a mità di u 1821 da Thomas Stamford Raffles, un naturalistu è puliticu britannicu di nascita giamaicana chì hè diventatu largamente ricunnisciutu dopu avè fundatu Singapore in u 1819.
Attualmente, duie sottuspezie di orsu malese sò ricunnisciuti:
- Helarctos Malayanus Malayanus
- Helarctos malayanus euryspilus
Caratteristiche Fisiche di l'Orsu Malese
Cumu l'avemu anticipatu in l'introduzione, questa hè a più chjuca spezia d'orsi cunnisciuta oghje. Un orsu malese maschile di solitu misura trà 1 è 1,2 metri pusizione bipede, cù un pesu corpu trà 30 è 60 chilò. E femine, invece, sò visibilmente più chjuche è più sottili cà i masci, generalmente misuranu menu di 1 metru in pusizione verticale è pesanu circa 20 à 40 chilò.
L'orsu malese hè ancu faciule da ricunnosce grazie à a so forma allungata di u corpu, a coda cusì chjuca chì hè difficiule à vede à ochju nudu, è e so arechje, chì sò ancu chjuche. D’altronde, mette in risaltu e so zampe è u so collu assai longu in relazione à a so lunghezza di u corpu, è una lingua veramente grande chì pò misurà sin'à 25 centimetri.
Un'altra caratteristica caratteristica di l'orso malese hè u tinta aranciu o giallasciu chì adorna u to pettu. U so mantellu hè cumpostu di peli corti è lisci chì ponu esse neri o marroni scuri, eccettu a regione di u musu è di l'ochji, induve sò generalmente osservati toni giallanci, aranci o biancastri (di solitu currispondenu à u culore di a tacca nantu à u pettu). E zampe di l'Orsu Malese presentanu pasticci "nudi" è artigli assai curvosi è curvosi (in forma di ganciu), chì permette di scalà l'arburi assai faciule.
Comportamentu di l'orsu malese
In u so habitat naturale, hè assai cumunu di vede orsi malesi scalendu arburi alti in e fureste in cerca di cibu è calore. Grazie à e so artigli affilate, in forma di ganciu, sti mammiferi ponu ghjunghje facilmente à e cime di l'arburu, induve ponu. coglie i noci di coccu ch'elli li piacenu tantu è altri frutti tropicali, cume banana è cacao. Hè ancu un grande amante di u melu è prufittanu di e so salite per pruvà à truvà unu o dui bugni.
Parlendu di cibu, l'orsu malese hè un animale onnivore chì a dieta hè basata principalmente nantu à u cunsumu di frutti, bacche, semi, nettaru da certi fiori, meli è qualchì verdura cum'è e foglie di palma. Tuttavia, stu mammiferu tende ancu à manghjà insetti, acelli, roditori è picculi rettili per integrà l'offerta di proteine in a so nutrizione. Eventualmente, ponu catturà alcune ova chì furniscenu u vostru corpu cù proteine è grassu.
Di solitu caccianu è si nutriscenu durante a notte, quandu e temperature sò più mite. Cum'ellu ùn hà micca una vista privilegiata, l'orsu malese usa principalmente u so ottimu sensu di l'olfattu truvà alimentu. Inoltre, a so lingua longa è flessibile l'aiuta à coglie u nettaru è u mele, chì sò alcuni di l'alimenti i più preziosi per sta spezia.
Ripruduzzione di l'orsu malese
Datu u clima caldu è e temperature equilibrate in u so habitat, l'orsu malese ùn hibernate è si pò ripruduce tuttu l'annu. In generale, a coppia stà inseme durante a gestazione è i masci sò di solitu attivi in a criazione di i zitelli, aiutendu à truvà è raccoglie cibu per a mamma è i so zitelli.
Cum'è l'altri tippi d'orsi, l'orsu malese hè un animale viviparu, vale à dì, a fecundazione è u sviluppu di a prole si producenu in u senu di a femina. Dopu l'accoppiamentu, a femina sperimenterà un Periodu di gestazione da 95 à 100 ghjorni, à a fine di u quale hà da nasce una piccula littera di 2 à 3 cuccioli chì nascenu cù circa 300 grammi.
In generale, i discendenti resteranu cù i so genitori finu à u primu annu di vita, quandu sò capaci di scalà l'arburi è piglià l'alimentu da solu. Quandu i discendenti si separanu da i so genitori, u maschju è a femina ponu stà inseme o rompe, pudendu scuntrà torna in altri periodi per accoppiarsi di novu. Ùn ci hè micca dati affidabili nantu à l'aspettativa di vita di l'orsu malese in u so habitat naturale, ma a longevità media in cattività hè intornu circa 28 anni.
statu di cunservazione
Attualmente, l'orsu malese hè cunsideratu cum'è statu di vulnerabilità sicondu l'IUCN, postu chì a so populazione hà calatu significativamente in l'ultimi decennii. In u so habitat naturale, sti mammiferi anu pochi predatori naturali, cum'è i grandi misgi (tigri è leopardi) o i grandi pitoni asiatichi.
Dunque, a minaccia principale per a vostra survival hè a caccia., chì hè principalmente per u tentativu di i pruduttori lucali di prutege e so piantazioni di banana, cacao è coccu. A so bile hè sempre aduprata spessu in a medicina chinesa, chì cuntribuisce ancu à a perpetuazione di a caccia. Finalmente, l'orsi sò ancu cacciati per u sustegnu di e famiglie lucali, postu chì u so habitat si estende nantu à alcune regioni economicamente assai poveri. È disgraziatamente, hè sempre cumunu di vede "escursioni di caccia ricreativa" destinate principalmente à i turisti.