Cuntenutu
U cunigliulu ghjocu o u cunigliulu nanu hè statu longu un animale domesticu assai pupulare. A so piccula dimensione, l'aspettu adorabile è u caratteru affabile ne facenu l'animali perfettu per l'abitanti. Hè statu sviluppatu in i Paesi Bassi à u principiu di u 20u seculu da un picculu cunigliulu salvaticu attraversatu cù razze dumestiche finu à ghjunghje in Inghilterra, induve i criatori anu sappiutu standardizà i culori è l'aspettu di l'animali.
Surghjente- Europa
- Paesi Bassi
aspettu fisicu
U ghjocu o cunellu nanu hè veramente chjucu, avendu una lunghezza tutale intornu à 33 è 50 centimetri è chì ghjunghje à un pesu trà 0,8 è 1,5 kg in adulti.
L'aspettu di u cunigliulu nanu hè assai dolce, ciò chì si nota solu fighjendu a so fisionomia: hè un cunigliulu cumpattu è cortu. Hà l'arechje corte è tonde è ancu un picculu nasu piattu chì u rende inconfundibile.
Hà una pelliccia dolce è corta chì si pò truvà in una larga varietà di culori assai sfarenti cum'è biancu, marrone, grisgiu o neru.
Cumportamentu
A diversità di l'altri cuniglii, u cunigliulu Toy o Dwarf hè, in un certu modu, indipendente. Questu hè perchè sò una razza specialmente nervosa è spaventosa. Per evità u cumpurtamentu isolatu di u cunigliulu, hè di primura per abituallu à a vostra presenza ghjocendu ogni ghjornu è pruponendu dolci, per avè un cunigliulu dolce è amichevule.
Sò assai grati per a carezza di quelli chì fidanu vicinu à l'arechje è u lonzu, sempre cù una dulcezza adeguata.
Anu generalmente anu paura di l'altri animali cum'è cani è misgi. Tuttavia, datu u tempu è una guida adatta, pudete custruisce una bona relazione trà u misgiu è u cunigliulu.
cura
I cunigliuli ghjoculi necessitanu una seria di cura generale è anu ancu qualchì cura specifica. Per esempiu, hè assai impurtante chì u cunigliulu di ghjocu possa un locu tranquillu è tranquillu per ripusassi quandu hè in a so gabbia. Isulà lu da i currenti, da u sole direttu o da un rumore eccessivu. Pruvate à fà chì l'altri animali ùn s'avvicininu finu à ch'ellu si abitui à a vostra presenza.
Duvete esse assai attenti quandu si coglie u cunigliulu, un gestu improvvisu o una cattura pocu fatta pò facilmente causà una frattura.
Un altru tipu di cura hè spazzolatu. Deve esse frequente, soprattuttu à u mumentu di a muta. Ùn hè micca cunsigliatu di dalli un bagnu, chì i cunigliuli si puliscenu. Solu in casi di sporcizia eccessiva si pò aduprà un pannu umitu o un asciugamanu umidu per pulisce a pelliccia di u cunigliulu.
Fornite i ghjoculi per ellu per piglià cura ogni volta ch'ellu s'annoia. Cerca à u mercatu ghjoculi adatti à i cunigliuli. Stu passu hè impurtante postu chì micca tutti i ghjoculi sò adatti per stu mammiferu chì manghja tuttu.
A so gabbia duveria esse spaziosa cù rascalli di legnu, manghjatrici per fenu è ligumi, un friscalettu d'acqua, è qualcosa chì pò aduprà cum'è nidu per stà cunfortu. Pudete ancu preparà un picculu spaziu per esercitassi. Ùn vi scurdate chì, se u lasciate corre in casa, duvete fighjulallu cumu puderebbe finisce per rosicà un cavu è si ferisce assai.
In più di ciò chì hè statu mintuvatu finora, duvete ancu fà casu à a dieta di u cunigliulu, chì deve esse variata è adattata à l'età.
Salute
Quì sottu pudete truvà un elencu di e malatie più cumuni chì affettanu i cunigli nani:
- Mixomatosi: Si compone di un virus trasmessu da insetti cum'è zecche, zanzare o motucas. Pò esse rilevatu da l'infiammazione di a vulva in e femine è da l'apparizione di pustule intornu à e mucose di u cunigliulu. Pò ancu causà cecità in u to picculu animale domesticu. Duvete cunsultà u vostru veterinariu chì hà da pruvà à alleviare i sintomi di a malattia cù cure intensive perchè ùn hà micca trattamentu.
- Tularemia: Hè una malattia batterica chì si trasmette per mezu di acari è pulci. Pò esse identificatu attraversu a perdita di l'appetitu di u cunigliulu. Cunsultate i veterinari s'elli si riferenu parassiti à stu sintumu.
- Rabbia: Cum'è i misgi è i cani, i cuniglii ponu ancu piglià a rabbia. Ancu s'ellu hè raru, pò accade si adopri un cunigliulu d'origine tin. Per questa ragione, vi raccomandemu di cunsultà i cunsiglii per aduttà un cunigliulu.
- Puntura: Generalmente, si verifica à l'epichi di l'annu cù basse temperature quandu l'animale hè espostu à i currenti. Se ùn furnite micca cura extra, u vostru cunigliulu pò peghju.
- crescita di denti anormali: Hè cumunu quandu u cunigliulu ùn hà micca accessu à foraggi o elementi chì si pò rosicà, cum'è in a natura.
- Scabbia: A scabbia hè cagiunata da acari, insetti chì ponenu ova è si multiplichenu à una vitezza verticale. Vede u vostru veterinariu per avè u vaccinu ivermectina amministratu.