Cuntenutu
- Caratteristiche di l'elefante
- Quantu tippi d'elefanti ci sò?
- Tipi di Elefanti Africani
- savana elefante
- elefante di furesta
- Tipi di Elefanti Asiatichi
- Elefante di Sumatra o Elephas maximus sumatranus
- Elefante Indianu o Elephas maximus indicus
- Elefante di Ceylon o Elephas maximus maximus
- Tipi d'elefanti estinti
- Tipi di elefanti di u genaru Loxodonta
- Tipi di elefanti di u genaru Elephas
Probabilmente site abituati à vede è à sente parlà di elefanti in serie, documentarii, libri è film. Ma sapete quante diverse spezie d'elefanti ci sò? quantu dighjà esistia in tempi antichi?
In questu articulu PeritoAnimal truverete e caratteristiche di i diversi tippi d'elefanti è da induve sò. Sti animali sò stupenti è affascinanti, ùn perde micca un minutu è continuate à leghje per cunnosce ognunu!
Caratteristiche di l'elefante
l'elefanti sò mammiferi terrestri appartenendu à a famiglia elephantidae. Dentru à sta famiglia, ci sò attualmente dui tippi d'elefanti: Asiatichi è Africani, chì detaglieremu più tardi.
L'elefanti abitanu, in natura, parti di l'Africa è di l'Asia. Sò i più grandi animali terrestri chì esistenu attualmente, cumpresu à a nascita è dopu à guasi dui anni di gravidanza pesanu in media Da 100 à 120 kg.
E so zanne, s'elle appartenenu à e spezie chì l'anu, sò avoriu è sò assai apprezzate, cusì a caccia à l'elefanti hè spessu destinata à ottene questu avoriu. Per via di sta caccia intensiva, parechje spezie eranu spariti è alcuni di quelli chì restanu sò, purtroppu, in seriu periculu di sparì.
Inoltre, se site interessatu à amparà di più nantu à l'elefante, fighjate u nostru articulu.
Quantu tippi d'elefanti ci sò?
Attualmente, ci sò dui tippi d'elefanti:
- elefanti asiatichi: di i generi Elephas. Hà 3 sottuspezie.
- elefanti africani: di u genaru Loxodonta. Hà 2 sottuspezie.
In tuttu, pudemu dì chì ci sò 5 tippi d'elefanti. D’altronde, ci sò un tutale di 8 tippi di elefanti chì sò avà spariti. Descriveremu ognuna in e prossime sezioni.
Tipi di Elefanti Africani
Dentru e spezie d'elefanti africani, truvemu duie sottuspezie: l'elefante di savana è l'elefante di a furesta. Ancu s’elli sò stati cunsiderati sottuspezie di listessa spezia sin’à avà, certi esperti credenu chì sò duie spezie geneticamente diverse, ma questu ùn hè ancu statu dimustratu di manera cunclusiva. Anu grande arechje è zanne impurtanti, chì ponu misurà sin'à 2 metri.
savana elefante
Cunnisciutu ancu cum'è elefante di machja, machja o Loxodonta africana, è u u più grande mammiferu terrestru d'oghje, arrivendu finu à 4 metri di altezza, 7,5 metri di lunghezza è pesendu finu à 10 tunnellate.
Anu una testa grande è enormi zanghi di a mascella superiore è anu una vita assai longa, cun un'aspettativa di 50 anni in natura è 60 in cattività. A so caccia hè cumpletamente pruibita perchè a spezia hè seria. in periculu.
elefante di furesta
Cunnisciutu ancu cum'è elefante di giungla africana o Loxodonta cyclotis, sta spezia abita regioni di l'Africa Centrale, cum'è u Gabon. A differenza di l'elefante di savana, si distingue per a so piccula taglia, righjunghjendu solu un massimu di 2,5 metri di altezza.
Tipi di Elefanti Asiatichi
L'elefanti asiatichi abitanu diverse regioni d'Asia cum'è l'India, a Tailanda o Sri Lanka. Differenu da l'Africani perchè sò più chjucu è e so orecchie sò proporzionalmente più chjuche. Dentru l'elefante asiaticu, ci sò trè sottuspezie:
Elefante di Sumatra o Elephas maximus sumatranus
questu elefante hè u più chjucu, altu solu 2 metri, è hè in altu risicu di estinzione. Cum'è più di trè quarti di u so habitat naturale sò stati distrutti, e pupulazioni di elefanti di Sumatra anu calatu tantu chì si teme chì in pochi anni sia estinta. A spezia hè endemica di l'isula di Sumatra.
Elefante Indianu o Elephas maximus indicus
Siconda in termini di dimensione trà l'elefanti asiatichi è i più abbundanti. L'elefante indianu abita diverse regioni di l'India è hà zanne di piccula taglia. L'elefanti di u Borneo sò cunsiderati cum'è un tipu d'elefante indianu, micca una sottuspezia distinta.
Elefante di Ceylon o Elephas maximus maximus
Da l'isula di Sri Lanka, Hè u più grande di l'elefanti asiatichi, cù più di 3 metri d'altezza è 6 tonne di pesu.
Per sapè quantu vive un elefante, fighjate u nostru articulu.
Tipi d'elefanti estinti
Mentri ci sò attualmente solu elefanti africani è asiatichi, cumprese e so sottuspezie currispundenti, ci sò parechje altre spezie d'elefanti chì ùn esistenu più in i nostri tempi. Alcune di queste spezie d'elefanti estinte sò:
Tipi di elefanti di u genaru Loxodonta
- Elefante Cartaginese: cunnisciutu ancu cum'è Loxodonta africana pharaoensis, Elefante nordafricanu o elefante atlante. Questu elefante abitava u Nordu di l'Africa, ancu s'ellu era sparitu à l'epica rumana. Sò famosi per esse e spezie chì Annibale hà attraversatu l'Alpi è i Pirenei in a Siconda Guerra Punica.
- Loxodonta exoptata: hà abitatu l'Africa orientale da 4,5 milioni d'anni fà à 2 milioni d'anni fà. Sicondu i tassonomisti, hè l'antenatu di a savana è l'elefante di a furesta.
- Atlantic Loxodonta: più grande di l'elefante africanu, abitava l'Africa durante u Pleistocene.
Tipi di elefanti di u genaru Elephas
- elefante chinese: o Elephas maximus rubridens hè una di e sottuspezie estinte di l'elefante asiaticu è esiste finu à u XVu seculu in a China miridiunale è centrale.
- Elefante Sirianu: o Elephas maximus asurus, hè un'altra sottuspezia estinta di l'elefante asiaticu, essendu a sottuspezia chì campava in a regione più occidentale di tutti. Hà campatu finu à l'annu 100 nanzu à Cristu
- Elefante nanu sicilianu: cunnisciutu ancu cum'è Palaeoloxodon falconeri, mammut nanu o mammut sicilianu. Abitava l'isula di Sicilia, in u Pleistocene superiore.
- Creta Mammoth: chjamatu ancu Mammuthus creticus, hà campatu durante u Pleistocene in l'isula greca di Creta, essendu u più chjucu mammut mai cunnisciutu.
In a maghjina chì apparisce sottu, vi mustraremu a raprisentazione illustrata di a Palaeoloxodon falconeri.
Se vulete leghje più articuli simili à Tipi di elefanti è e so caratteristiche, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.