Cuntenutu
- Tutti l'animali anu l'ombelicu?
- U cane hà un ombelicu, ma induve hè?
- Pancia di u cane: malatie cunnesse
Ognunu hà un ombelicu, ancu se a maiò parte di u tempu passa inosservatu. Tuttavia, l'ombelicu ci ramenta l'unione chì esistia trà u zitellu è a mamma prima di a nascita, allora ùn hè micca stranu di dumandassi, u cane hà un ombelicu? Sta dumanda pò generà una vera cuntruversa, postu chì l'anatomia di i nostri amici peluti ùn pare micca furnisce parechje risposte per l'ochju inespertu.
Tutti l'animali anu l'ombelicu? I cani dinò? Se avete mai avutu sta dumanda, ùn vi ne fate. In questu articulu di PeritoAnimal truverete se i cani anu l'ombelicu. Ùn pudete micca perde!
Tutti l'animali anu l'ombelicu?
U cordone umbilicale hè un picculu "tubu" organicu, rispunsevule di facilità u trasportu di l'ossigenu è di i nutrienti à u fetu durante u periodu di gestazione. Dopu a nascita, u cordone hè cacciatu, tagliatu o casca cù i ghjorni chì ùn hè più necessariu. U locu induve u cordone hè statu appiccicatu finisce per lascià una marca, chì hè ciò chì sapemu cum'è "ombelicu". Avà, certamente ricunnosce questu cum'è una marca umana, ma ancu altri animali l'anu? A risposta hè iè, ma micca tutti.
Chì animali anu u nombrilicu?
- Mammiferi: I mammiferi sò animali vertebrati chì sò di sangue caldu è si nutriscenu di latte maternu durante i primi ghjorni di vita. Sò animali cum'è giraffe, orsi, canguri, topi, cani è millaie di più.
- Viviparu: L'animali vivipari sò quelli nati da un embriione chì si sviluppa in l'utru maternu dopu a fecundazione. In l'utru, si nutriscenu di i nutrienti è di l'ossigenu chì anu bisognu mentre si formanu organi. Ancu se parechji animali cù l'ombelicu sò vivipari, micca tutti l'animali vivipari anu l'ombelicu. Per questu, hè necessariu chì rispettanu a cundizione sottu.
- viviparu placentariu: tutti l'animali vivipari placentari anu un ombilicu, vale à dì animali chì l'embrioni si sviluppanu in l'utru maternu mentre sò alimentati da a placenta attraversu u cordone ombelicale. In a maiò parte di l'animali chì sò vivipari placentari, a cicatrice dopu a caduta di u cordone umbilicale hè assai chjuca, à pena rimarcatu. Inoltre, alcuni anu assai capelli, ciò chì rende difficile truvà sta marca.
U cane hà un ombelicu, ma induve hè?
A risposta hè iè, u cane hà un ombelicu. L'ombelicu di i cuccioli ci hè per a listessa ragione digià discritta, chì era u locu induve i vasi sanguigni in a placenta si cunnessu cù u cucciolu prima di a nascita.
Dopu avè parturitu, a mamma di i cuccioli taglia u cordone umbilicale à pocu à pocu, è di solitu a si manghja. Dopu questu, u residu s'asseca nantu à u corpu di i neonati è poi cade, in un prucessu chì dura pochi ghjorni. Durante e prossime settimane, a pelle cumincia à guarisce finu à u puntu induve hè difficiule di truvà induve era u cordone.
In certi casi, pò accade chì a mamma tagli u cordone troppu vicinu à a pelle è crei una ferita. Quandu accade questu, vi raccomandemu di andà immediatamente à u veterinariu, postu chì hè necessariu determinà se a ferita guarirà da sola o se una intervenzione chirurgica serà necessaria.
Pancia di u cane: malatie cunnesse
Ancu sè ùn ci cridite micca, ci sò qualchi prublemi di salute liati à l'ombelicu di un cane, i più frequenti chì sò ernia ombelicale in cani. Questa ernia apparisce durante i primi ghjorni di vita è si manifesta cum'è un pezzu duru in a zona di u ventre. Calchì volta hè cunsigliatu d'aspittà un periudu di circa sei mesi per chì u corpu a riduce, ma dopu à quellu periodu pudete optà per una chirurgia o u trattamentu raccomandatu da u vostru veterinariu.
A maiò parte di l'ernie ombelicali ùn sò micca un prublema chì deve esse trattatu d'urgenza, ma mancu duverebbenu esse trascurati. In certi casi, hè pussibile eliminà l'ernia quandu e femine sò sterilizate.
Malgradu questu, alcuni cani ponu avè bisognu d'intervenzione per rimuovere queste ernie. Ricurdatevi di seguità tutte e raccomandazioni di u veterinariu è fate un appuntamentu per qualsiasi comportamentu inusuale da u vostru amicu pelutu. Inoltre, eccu alcune raccomandazioni per i cani chì sò stati sottoposti à chirurgia di stu tippu:
- Fate spassighjate corte è tranquille, evite attività chì riprisentanu assai sforzu fisicu;
- Varieghja a vostra dieta è offre alimenti di qualità;
- Impedisce à u vostru cane di liccà a ferita, chì pò caccià i punti;
- Verificate regolarmente u statu di i punti durante a recuperazione;
- Pulite a ferita spessu, cumu urdinatu da u veterinariu. Arricurdatevi di esse dolce per evità qualsiasi disconfort o disconfort per u vostru cane;
- Eliminate tutte e fonti di stress, furnite un ambiente rilassatu luntanu da rumuri fastidiosi.