Tipi di ricci di mare

Autore: Laura McKinney
Data Di Creazione: 7 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 14 Dicembre 2024
Anonim
Com’è fatto un RICCIO DI MARE e come vive 🏝️
Video: Com’è fatto un RICCIO DI MARE e come vive 🏝️

Cuntenutu

L'Echinoidi, cumunimenti cunnisciuti cum'è ricci di mare è biscotti di mare, facenu parte di a classa Echinoidea. E caratteristiche principali di u ricci di mare includenu a so forma arrotondata è globosa in alcune spezie è, benintesa, e so famose spine. Tuttavia, altre spezie di ricci di mare ponu avè corpi tondi è piatti.

U ricci di mare hà un scheletru calcariu, chì dà forma à u vostru corpu, è questu a so volta hè cumpostu di piatti chì pruteggenu u so internu cum'è una conchiglia è da induve esce spine o spicci chì anu mobilità. Abitanu tutti i mari di u mondu, ghjunghjendu à u fondu di u mare finu à quasi 3000 metri di prufundità, è si nutriscenu di una larga varietà di pesci, alghe è altri invertebrati. Inoltre, mostranu una larga varietà di culori, chì li rendenu ancu più affascinanti.


di circa 950 spezie esistenti, si ponu truvà dui tippi di ricci di mare: da una parte, ricci di mare regulari, di forma sferica è cù u corpu cupertu da numerose spine di lunghezza sfarente; da l'altra parte, i ricci irregulari, appiattiti è cù assai menu spine più corte sò chjamati wafer di mare. Vi avete mai dumandatu ciò chì u tippi di ricci di mare? Se vulete cunnosce i tippi è e caratteristiche di ognunu, è ancu esempi, ùn mancate micca questu articulu PeritoAnimal!

Tipi Rigulari di Ricci di Mare

Trà i ricci di mare rigulari, vale à dì quelli chì anu un corpu sfericu è pienu di spine, e spezie più cumune sò e seguenti:

1. Ricci di mare cumunu (Paracentrotus lividus)

Questa spezia, cunnisciuta ancu cum'è castagnu marinu, hè unu di i più cumuni in u Mari Tarraniu, in più d'esse prisente in l'Oceanu Atlanticu, duv'ellu abita fondu rocciosu è prati marini. Hè cumunu di truvalli à prufundità finu à 30 metri, è elli sò capaci di rompe scogli molli cù e so spine è dopu entre in i buchi chì producenu. U so corpu sfericu misura circa 7 cm di diametru è presenta larga gamma di culori, pò avè sfumature di marrone, verde, turchinu è viulettu.


Pudete esse interessatu à st'altru articulu nantu à l'animali marini in periculu.

2. Ricci di mare maiò (Echinus esculentus)

Cunnisciutu ancu cum'è ricciu cumestibile europeu, sta spezia si trova longu à tutta a costa di l'Auropa. Pò campà di solitu à più di 1000 metri di prufundità è spazii frequenti cù sustrati duri è rocciosi. U so diametru varieghja da 10 à 17 cm è hà spine assai corte cù cunsiglii viole. U restu di u corpu hà un Culore rossu stravagante, ancu se pò varià da u rusulinu à u purpurinu pallidu o cù i toni verduzzi.

Hè una spezia classificata cum'è "guasgi minacciata"da l'IUCN (Unione Internaziunale per a Conservazione di a Natura) per via di a sfruttamentu eccessivu di l'attività di pesca, postu chì hè una spezia cunsumata da l'omu.


3. Ricci di Mare Verde (Psammechinus miliaris)

Cunnisciutu ancu cum'è ricci di mare di costa, sta spezia hè distribuita in l'Oceanu Atlanticu, essendu assai cumuna in u Mare di u Nordu. Di solitu sta spezia campa sin'à 100 metri di prufundità, in e zone rocciose cù una mansa di alghe. In fatti, hè assai cumunu di truvallu assuciatu à alghe brune. Hè ancu assai cumunu in i letti di mare è di ostriche. Misura circa 6 cm di diametru è u culore di u so carapace hè brunu grisgiu, Mentre e so spine sò verdi cù cunsiglii viole.

Sì, in più di i ricci di mare, site interessatu ancu à i polpi, ùn mancate micca questu articulu cù 20 fatti divertenti nantu à i polpi basati annantu à studii scientifichi.

4. Ricci di focu (Astropyga radiata)

Sta spezia hè distribuita annantu à l'uceanu Indianu è Pacificu, generalmente à prufundità chì ùn superanu i 30 metri è di preferenza cù fondu sabbiosu. Abita ancu e zone di barriera di barriera. Hè una grande spezia è a so culurazione varieghja da u rossu scuru à i culori chjari cum'è u beige, in ogni casu ci sò ancu individui chì sò neri, viole o aranci.

e so lunghe spine rossu o neru, ancu què sò velenosi è servenu per a difesa, sò raggruppati in tale manera chì alcune regioni di u corpu sò scuperta, è si pò vede una forma di V. Le spine anu ancu una iridescenza, in tale manera chì parenu lampà. U diametru di u so corpu pò supera i 20 cm è, aghjuntu à e so spine di circa 5 cm, face di u ricci di focu una spezia assai impressiunante è impunente.

5. Ricci di Mare Neru (Antillarum diadema)

Cunnisciutu ancu cum'è ricciu à spina longa, sta spezia abita in u mare di i Caraibi è in u bacinu di l'Oceanu Atlanticu uccidentale, duv'ellu stà in l'acqui pocu prufonde di e barriere coralline. ghjoca un impurtante rolu eculogicu, postu chì sò rispunsevuli di mantene pupulazioni stabile di parechje spezie d'alga, chì altrimente ponu copre i coralli. Hè spezie erbivore, ma chì qualchì volta, quandu u vostru cibu hè scarsu, pò diventà carnivuru. Stu tippu di ricci di mare hà un culore neru, è a so caratteristica a più chjucante hè a presenza di spine longhe, chì misuranu circa 12 cm è in l'individui maiò ponu misurà più di 30 cm.

Tipi di Ricci di Mare Irregulari

Passeremu avà à i tippi di ricci di mare irregulari, quelli chì anu un corpu più pianu in forma è chì anu menu spine chì i ricci di mare nurmali. Queste sò e spezie più cumuni di ricci di mare irregulari:

6. Echinocardium cordatum

Sta spezia, chì ùn hà micca un nome pupulare in portughese, hè distribuita in tutti i mari di u mondu, eccettu e zone pulare. Campa sin'à un pocu di più di 200 metri di prufundità è nantu à fondu sabbiosu, induve si pò rimarcà a so presenza perchè, quandu si sepulta, ci hè una depressione in a rena. U so corpu pò misurà circa 9 cm, hè in forma di core è hè cumpletamente cupertu da spine corte, chjare, guasi gialle, chì danu l'apparenza di capelli. Campa intarratu in camere chì scava in a rena è chì ponu ghjunghje à 15 metri di prufundità.

7. Echinocyamus pusillus

Stu ricci di mare hè distribuitu da a Norvegia à a Sierra Leone, cumprese u Mari Tarraniu. campà di solitu in acque calme è pò esse osservatu finu à 1.000 metri di prufundità, nantu à fondu di sabbia o di grava fina. hè gentile troppu chjucu chì nurmalmente ùn supera micca un centimetru di diametru è hà una forma ovale appiattita. E so spine sò corte è densamente raggruppate. Issu ricci di mare hè curiosu di u so culore verdaghjone, ancu se u so scheletru hè bianchicciu.

8. Dendraster eccentricus

Sta spezia, chì ùn hà micca un nome pupulare in portughese, hè americana è hè distribuita in l'Oceanu Pacificu, da l'Alaska à a Bassa California. Abita in acque calme è basse, generalmente in poca profondità, ancu se pò ghjunghje à una prufundità di circa 90 metri, induve scava in fondu sabbiosu è parechji individui ponu raggruppassi inseme. a so forma hè piatta, chì vi permette di intarrà si in a rena. In generale, sti ricci di mare misuranu circa 8 cm, ancu s'elli ponu ghjunghje più di 10. U so u culore varieghja da u marrone à u viulettu, è u vostru corpu hè cupertu da spine fine cum'è capelli.

9. Mellita quinquiesperforata

Sta spezia di biscuttini marini si trova à u largu di l'Oceanu Atlanticu, in l'America di u Nordu è da a Carolina di u Nordu à u sudu di u Brasile. Hè cumunu di vedela sia nantu à e sponde sabbiose sia in i fondi rocciosi, è ancu nantu à e zone di barriera corallina, à prufundità superiori à 150 metri. Hè spezie di medie dimensioni, cum'è in generale ùn supera micca i 10 cm. Cum'è u restu di i biscuttini marini, hè ventralmente pianu è hà cinque aperture in cima di u cunchju, chì agiscenu cum'è branchie. Hè cupertu di spine fini è corti chì li danu un culore marrone-verde.

Puderete ancu esse interessati à sapè chì tippi di lumache: marini è terrestri, chì prisentemu in st'altru articulu.

10. Leodia sexyesperforata

Sta spezia di ricciu hè uriginaria di l'Oceanu Atlanticu, in zoni trupicali è subtropicali, da l'America di u Nordu à u Sudamerica, induve ghjunghje in Uruguay. Vive in acque pocu prufonde è in fondu dolce, chì si usa per intarrà si in e zone cù poca vegetazione marina, è si pò truvà finu à 60 metri di prufundità.

Cum'è l'altre spezie, stu biscottu marinu hè appiattitu dorsoventralmente è a so forma hè guasgi pentagonale. A so dimensione hè variabile, cù individui chì misuranu da 5 cm à più di 13. È cum'è u so nome indica, hà sei fori chjamate lunule in cima di a so cunchiglia, in più di numerose spine corte chì coprenu u so corpu.

Altri tippi di ricci di mare

In più di e spezie di ricci di mare menzionati sopra, ci sò assai altri, cum'è:

  • echinus melo
  • Riccio a matita rossa (heterocentrotus mammillatus)
  • Ricci di Mare Bianco (gracilechinus acutus)
  • Cidaris Cidaris
  • spatangus viola
  • Stylocidaris affinis
  • Patata di mare (Brissus unicolore)
  • Ricci di mare viola (Strongylocentrotus purpuratus)
  • Cullettore di Ricci (gratilla tripneustes)
  • Ricci di Mare Verde (Lytechinus variegatus)
  • Echinometer Mathaei
  • Kina (Evechinus chloroticus)
  • Beach Cracker (Encope emarginate)
  • Arachnoidi placentari
  • Ricci di Mare Rossu (Asthenosoma marisrubri)

Avà chì cunniscite diversi tippi di ricci di mare, ùn pudete micca mancà stu video induve presentemu i 7 animali marini i più rari di u mondu:

Se vulete leghje più articuli simili à Tipi di ricci di mare, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.