Sintomi è Trattamentu di Mastite Bovina

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 18 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 14 Nuvembre 2024
Anonim
A Deep Dive into Dairy
Video: A Deep Dive into Dairy

Cuntenutu

A mastite bovina hè una infiammazione di a ghiandula mammaria chì provoca cambiamenti in a cumpusizione biochimica di u latte è di u tissutu glannicu.

Hè una di e malatie più cumune di e vacche da latte. A mastite hà un impattu negativu annantu à a qualità è a quantità di latte pruduttu, causendu perdite per u settore bovinu. S'ellu ùn hè micca trattatu à tempu, pò diventà una malattia cronica è pruvucà à eutanasià a vacca.

Continuate à leghje st'articulu PeritoAnimal per sapè tuttu sintomi è trattamentu di a mastite bovina.

Cause di mastite bovina

A mastite hè una malattia multifattoriale, chì l'infezzione dipende da i germi, da e cundizioni ambientali è da e caratteristiche di a vacca. I microorganismi invadenu u tessulu mammariu, pruvucendu a ghiandola à infiammassi. Pudemu classificà a mastite in:


mastite contagiosa: urigine di microorganismi chì campanu in a ghiandola mammaria ((Streptococcus agalactiae è Staphylococcus aureus principarmenti). Sò trasmessi durante a mungitura di a vacca, per mezu di macchine di munghjera cuntaminate, da u vitellu o da una manipolazione incorretta di i travagliadori (stracci sporchi, senza portà guanti, ecc.). Cause una diminuzione in a quantità di latte.

mastite ambientale: originate da microorganismi (streptococci ambientale è u culiformi) chì campanu in l'ambiente, è si trasmettenu trà a mungitura è in u periodu seccu quandu a glàndula ùn produce micca latte. A so presenza aiuta à determinà u livellu di contaminazione in a splutazione.

Sintomi di Mastite Bovina

Sicondu a sintomatologia, a mastite pò esse classificata principalmente in:


mastite subclinica: hè più difficiule da rilevà ch'è l'altri. Ancu s'ellu ùn sò osservati cambiamenti nè in u latte nè in a mammella, u microorganisimu è u conte di cellule somatiche sò alti.

mastite clinica: ci hè una infiammazione di a mammella influenzata, ancu l'animale sente dulore quandu hè toccu in questa regione. U latte hè alteratu cù a presenza di squame, coaguli, sieru scoloritu, è qualchì volta sangue.

mastite acuta: mette in periculu a vita di l'animali.Ci sò ancu segni generalizati cum'è frebba, menu pruduzzione di latte o perdita di l'appitittu.

Diagnosticu di mastite bovina

Oltre à nutà i sintomi di a vacca, i campioni di latte sò raccolti è e prove seguenti ponu esse effettuate per diagnosticà a mastite in a vacca:


  • conte di cellule somatiche: un numeru elevatu di cellule somatiche hè in relazione cù una riduzione di a produzione di latte (più di 200.000 cellule / ml indica mastite subclinica.

  • Cultivazione di Batterie Latte: microorganismi chì causanu l'infiammazione di a ghiandula seranu identificati (più di 50.000 batteri / ml ponu indicà a fonte di contaminazione).

  • Test di Mastite in California: indica u numeru di cellule somatiche d'elite chì sò state raccolte cum'è campione.

  • Altri testi.

Trattamentu di mastite bovina

Deve sapè què a prevenzione dà risultati megliu è hè più efficace di u trattamentu chì pò esse realizatu. U trattamentu dipenderà da u microorganismu causativu è s'ellu hè subclinicu o clinicu, aduprendu antimicrobiale intramammariu, u veterinariu informerà nantu à u trattamentu da seguità per curà a mastite di a vacca.

Prevenzione di mastite bovina

A prevenzione hè a chjave per cuntrullà sta malatia, è ancu più impurtante di u trattamentu. Quì sottu vi prupunimu un elencu di misure preventive per prevene a mastite contagiosa:

Disinfettazione di tettarelle prima è dopu à a munghjera

  • Mungite e vacche infette à a fine
  • Bona igiene durante a mungitura
  • Bonu statu di a macchina di munghjera
  • Trattamentu di siccatura
  • Scartate e vacche cù mastite cronica

In quantu à e misure preventive chì devenu esse tenute in contu riduce l'apparizione di mastite ambientale avemu u seguitu:

  • Bon cibu è acqua
  • latte di bona qualità
  • Bona igiene di e facilità
  • Bona ventilazione
  • Tettarelle pulite è secche
  • Mantene e vacche in piedi per qualchì tempu dopu a mungitura

Se avete recentemente adottatu un gattinu, date un'occhiata à e nostre idee di nome per ella.

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.