Cuntenutu
- Capelli grisgi
- perdita di sensi
- Cambiamenti in abitudini alimentari, sovrappesu o magrezza
- lentezza di u muvimentu
- prublemi di denti
I misgi sò criaturi spettaculari chì, cù l'anni passanu, parenu avè betu da a funtana di a giuventù eterna. Ma ancu s'elli sembranu sempre ghjovani è lucenti, cum'è tutte e creature di u mondu, invechjanu ancu.
Ancu se ùn ci n'avemu micca capitu, l'invechjamentu in i misgi hè un prucessu chì si faci più prestu chè in altri animali, in fatti, un ghjattu hè cunsideratu adultu quand'ellu ghjunghje l'età di 7 anni. Cum'è cù l'umani, una volta chì un ghjattu ghjunghje à questu stadiu, a so salute cumincia à decadere è mostra segni di invecchiamento.
Cum'è cumpagni umani di u nostru animali domesticiHè impurtante di sapè quandu sta fase principia per piglià i passi adatti è furnisce u modu di vita u più ideale. Vi invitemu à leghje u nostru articulu PeritoAnimal pudete truvà ciò chì sintomi di vechjaia in i misgi.
Capelli grisgi
Ùn aspettate micca chì u vostru misgiu passessi da neru à biancu, ma duvete sapè chì i misgi uttene ancu capelli grisgi. Questu hè un segnu chì a vostra pelle invechja è ancu se a vostra pelliccia ùn cambia micca cumpletamente, pudete vede peli grisgi in u vostru gattu intornu à a bocca è vicinu à e sopracciglia è u nasu. I peli bianchi cumincianu ancu à apparisce nantu à e gambe, i lonzi è infine si ponu sparghje un pocu di più.
perdita di sensi
A perdita di l'audizione ùn accade micca in tutti i felini ma hè assai cumuna. Dunque, se chjamate u vostru gattu parechje volte è ùn risponde micca cusì rapidamente, hè perchè u vostru arechju ùn hè micca ghjovanu cum'è prima. Ci sò sfarenti livelli di severità, mentre chì in certi casi ùn hè micca cusì visibile, in altri u ghjattu finisce tutalmente sordu.
Sè avete rimarcatu cambiamenti maiò, serà necessariu andate à u veterinariu per escludere a presenza di qualsiasi altru prublema di salute. U listessu vale per a perdita di visione è l'olfattu. A degenerazione di i sensi di u vostru animale hà da purtà un deficit d'attenzione è u ghjattu pò cumincià à mustrà qualchì fastidiu in i so muvimenti, è ancu cambiamenti manifesti in u so umore, allora pò esse un pocu irascibile.
Cambiamenti in abitudini alimentari, sovrappesu o magrezza
Quandu u vostru misgiu invechjera truverete chì manghjerà più pianu chè prima è manghjerà ancu menu. Ùn serà più cum'è alimentariu cum'è era quandu era più ghjovanu. Questu hè perchè u vostru u sistema digestivu funzionerà più pianu è questu puderia purtà prublemi di stinzia. A velocità diminuirà è a digestione serà più difficiule, cusì u ghjattu pò cumincià à perde pesu. Duvete cambià porzioni di a vostra dieta è ristrutturà a vostra vita di manghjà. D'altra parte, perchè l'attività fisica di i misgi più vechji diminuisce, assai d'elli tendenu à ingrassà.
I cambiamenti fisichi sò assai parenti. A situazione pò esse complicata quandu ùn avemu micca nutatu questi segni, perchè hè ancu pussibule chì sò manifestazioni di diabete. Se, per esempiu, u vostru misgiu manghja assai è prova à beie l'acqua tutta a ghjurnata è perde sempre pesu, duvete purtà lu à u veterinariu perchè hè pussibule ch'ellu abbia sta malatia.
lentezza di u muvimentu
U vostru misgiu ùn hè micca cusì gonfiante è attivu cum'è prima? Hè perchè invechja. i misgi quand'elli invechjanu diventà pigru, preferiscenu dorme tuttu u ghjornu invece di perseguite un topu. Li costerà ancu di più di spustassi è di fà quelle mosse contorsioniste ch'elli anu fattu prima è chì anu catturatu tutta a so attenzione.
Continuerete à ghjucà ma cù menu intensità è annoiarvi più prestu. Andarete più tensu è cun menu fluidità, questu pò indicà chì avete un prublema di articulazione o di musculu, soprattuttu in a zona di l'anche è di e zampe posteriori, chì sò segni tipichi di età.
prublemi di denti
I vechji misgi piglianu i denti più debuli à l'età. Pò esse più sensibili è s’elli anu una tendenza à u tartru, ponu accelerà i prublemi di gingivite, stomatite (infiammazione generale di e gengive è di i so supporti).
Cum'è l'omu, certi misgi ponu perde i denti, ciò chì rende u manghjà più difficiule. Per aiutà u vostru misgiu è cusì chì questu ùn raprisenta micca troppu disconfortu, duvete rimpiazzà u vostru cibu abituale cù un alimentu più naturale è cunsiderà di fà igiene orale.
Arricurdatevi chì i misgi di vechjaia bisognu di più cura chì un gattu adultu è ancu un interessu particulare in u so statu alimentariu è di salute. Per questa ragione, ùn esitate micca à visità a nostra guida cumpleta di cura per i misgi anziani.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.