Cuntenutu
- Tipi è classificazione di l'animali carnivori
- Caratteristiche di l'animali carnivori
- Esempii di animali carnivori
- Mammiferi
- rettili
- pesci è anfibbii
- acelli
- Invertebrati
Cum'è u so nome indica, l'animali carnivori chì ponu esse vertebrati o invertebrati, sò quelli chì sò alimentate principalmente di carne, sia da animali vivi o morti. A parolla "carnivore" vene da u latinu carnivuru, chì significa letteralmente "mangiatore di carne", è in termini ecologichi hè chjamatu zoofagu.
Se vulete sapè di più nantu à u animali carnivori cù esempi è trivia, ùn mancate micca questu articulu PeritoAnimal in u quale vi insegneremu tuttu ciò chì avete bisognu di sapè nantu à questi animali, chì sò quelli in cima di a catena alimentare.
Tipi è classificazione di l'animali carnivori
Ci hè 2 tippi d'animali carnivori secondu a manera ch'elli piglianu u so manghjà è sò i predatori è i scavengers.
I carnivori predatori sò quelli animali chì caccianu e so prede (di solitu animali erbivori), fighjulenduli è perseguenduli finu à ch'elli li ghjunghjenu. In cuntrastu, i macellari carnivori, cum'è vulturi o iene, sò quelli animali chì apprufittanu di i resti di l'animali morti chì eranu cacciati da i stonecutters o chì sò morti da qualchì malattia. In breve, i carnivori predatori si nutriscenu di carne viva è i macellari di carne morta.
In ogni casu, ci sò alcuni nomi specifici per chjamà quelli animali chì si nutriscenu di un solu tipu d'esseri viventi, cum'è insettivori o entomofagi chì manghjanu solu insetti (cum'è e ragne), o piscivori chì manghjanu solu pesci (cum'è i pelicani).
Inoltre, ancu s'elli ùn si consideranu micca animali, ci sò ancu altri esseri viventi chì manghjanu solu carne, cum'è e piante carnivore cum'è e trappule Venus o i funghi carnivori.
Tuttavia, micca tutti l'animali carnivori manghjanu solu carne hè per quessa chì vi mustraremu sta classificazione di sottuspezie d'animali carnivori secondu u so gradu d'ingestione:
- carnivori stretti: quessi animali chì si nutriscenu solu di carne postu chì ùn anu micca l'organi necessarii per digerisce l'alimenti vegetali. Queste cunsumanu più di 70% carne in a so dieta totale, per esempiu tigri.
- Carnivori flessibili: quessi animali chì manghjanu nurmalmente carne ma u so corpu hè adattatu per digerisce di tantu in tantu l'alimenti vegetali.
- carnivori occasionale: quessi animali onnivori chì, per ragioni di scarsità vegetale, sò custretti à cunsumà solu carne per un certu periudu di tempu. Questi cunsumanu menu di 30% carne in a so dieta totale, cum'è i procioni.
Caratteristiche di l'animali carnivori
A caratteristica principale di l'animali carnivori hè chì anu un trattu digestivu più cortu chè altre spezie, postu chì a carne piglia più tempu per digerisce, inizia un prucessu di putrefazione chì puderia causà parechje malatie in l'animali (questu accade ancu à l'omu quandu manghjanu carne, postu chì u nostru sistema digestivu hè più longu è s'assumiglia più à quellu di l'animali erbivori) è, in più, ùn anu micca bisognu di scumpressà a cellulosa di e verdure.
Un'altra caratteristica di l'animali carnivori, in particulare i predatori, hè chì anu una serie di agenzie specializate in caccia, caccia, cattura è strappatura di e so prede cum'è e so artigli, i denti, una mascella forte, un bon sensu di l'olfattu, un corpu atleticu è musculatu cum'è in casu di felini, o ancu organi chì secretanu velenu per immobilizà o tumbà e so prede cù i so denti, cum'è i serpi velenosi.
Esempii di animali carnivori
Dopu, vi mostremu alcuni esempi di animali carnivori chì pudemu truvà in tuttu u pianeta:
Mammiferi
In i mammiferi, chì sò quessi animali à sangue caldu chì alimentanu i so discendenti attraversu a produzzione di latte secretu da e ghiandole mammarie, i carnivori principali sò tutti i misgi, cum'è u tigru, u lione, u puma o u ghjattu domesticu. Sò ancu mammiferi carnivori certi canidi cum'è i lupi o i coyotes, o ancu i cani domestici, ancu s'ellu ci hè dibattitu intornu à questu prublema. Avemu ancu u iene, qualchi mustelidi cum'è furetti, qualchi pipistrelli è tuttu cetacei (balene è delfini) sò ancu carnivori.
rettili
In quantu à i rettili, chì sò quelli animali vertebrati cù scale epidermiche di cheratina, quelli chì sò carnivori sò tutti famiglia crocodilide, in cui si trovanu alligatori è coccodrilli, tutti rame è alcune tartarughe cum'è e tartarughe marine.
pesci è anfibbii
I pesci carnivori per eccellenza sò i squali cum'è i squali balena, è i pesci osteichthyes cum'è i ragni o l'anguille. In anfibbii truvemu ranochje, rospi è salamandre.
acelli
Dentru à l'acelli pudemu distingue trà l'acelli rapaci o di ghjornu è di notte acelli rapaci. In acelli rapaci di ghjornu truvemu acule o falchi, è in acelli rapaci di notte truvemu civette o civette. Ancu esempi di animali carnivori sò i pinguini è i pelicani. È ùn ci scurdemu di i vulturi, grossi scavengers.
Invertebrati
È infine, ma micca menu impurtante, alcuni esempi di animali invertebrati carnivori, vale à dì chì ùn anu micca un scheletru ossu, sò alcuni crustacei, tutti molluschi, cume i polpi, alcuni gastropodi è ancu ragni, scorpioni è alcuni insetti cum'è vespe o u prigiò mantide.