Cuntenutu
- classificazione di i rettili
- L'evoluzione riproduttiva di i rettili
- Caratteristiche di l'Ovu di Rettile
- I rettili sò ovipari o vivipari?
- Tipi di ripruduzzione di rettili
- Esempii di rettili è a so ripruduzzione
Attualmente, a sterpa da a quale si sò sviluppati i rettili hè cumposta da un gruppu d'animali cunnisciutu cum'è amnioti, chì hà sviluppatu un aspettu fundamentale per pudè si distingue cumpletamente da quelle spezie chì dipendianu interamente da l'acqua per a ripruduzzione.
In questu articulu di PeritoAnimal vi spiegheremu tuttu nantu à u ripruduzzione di rettili, per chì cunnosci stu prucessu biologicu in questi vertebrati. Intruduceremu i tippi chì esistenu è daremu ancu alcuni esempi. Bona lettura.
classificazione di i rettili
I rettili sò un gruppu annantu à u quale hè cumunu truvà duie forme di classificazione:
- Lineana: in Linana, chì hè a classificazione tradiziunale, st'animali sò cunsiderati ind'è u sottumessu vertebratu è a classa Reptilia.
- Cladistica: in a classificazione cladistica, chì hè più attuale, u termine "rettile" ùn hè micca adupratu, ma stabilisce generalmente chì l'animali vivi di stu gruppu sò Lepidosauri, Testudini è Arcosauri. U primu seria cumpostu di lucertuli è serpi, frà altri; u sicondu, tartarughe; è u terzu, coccodrilli è acelli.
Benchì u termine "rettile" sia sempre comunemente adupratu, soprattuttu per a so praticità, hè impurtante nutà chì u so usu hè statu ridefinitu, frà altri motivi, perchè includerebbe l'acelli.
L'evoluzione riproduttiva di i rettili
Anfibi sò stati i primi vertebrati à cunquistà una vita semi-terrestre grazia à sviluppu evoluzionariu di certe caratteristiche, cume:
- Gammi ben sviluppati.
- Trasfurmazione di i sistemi sensoriale è respiratoriu.
- Adattamenti di u sistema scheletricu, chì pò esse in e zone terrestri senza a necessità d'acqua per respirà o alimentà.
Tuttavia, ci hè un aspettu induve l'anfibii sò sempre totalmente dipendenti da l'acqua: e so ova, è e larve più tardi, necessitanu un ambiente acquosu per u so sviluppu.
Ma a sterpa chì cumpone i rettili hà sviluppatu una strategia riproduttiva particulare: u sviluppu di un ovu cù una cunchiglia, chì hà permessu à i primi rettili di diventà tutalmente indipendenti da l'acqua per realizà u so prucessu riproduttivu. Tuttavia, alcuni autori credenu chì i rettili ùn anu micca eliminatu a so relazione cù un ambiente umitu per u sviluppu di l'ovu, ma chì queste fasi si presentanu oramai in una seria di membrane chì coprenu l'embrione è chì, in più di i nutrienti necessarii, furniscenu ancu umidità è prutezzione.
Caratteristiche di l'Ovu di Rettile
In questu sensu, l'ovu di rettile hè caratterizatu da avè queste parti:
- Amnion: anu una membrana chjamata amnione, chì copre una cavità chì hè piena di fluidu, induve l'embrione flotta. Hè ancu chjamatu a vesicula amniotica.
- allantoicu: dopu ci hè l'allantoide, un sac membranosu chì hà una funzione respiratoria è di stoccaggio di i rifiuti.
- Chorium: dopu ci hè una terza membrana chjamata corione, per chì circulanu l'ossigenu è u diossidu di carbonu.
- scorcia: è infine, a struttura più esterna, chì hè a cunchiglia, chì hè porosa è hà una funzione protettiva.
Per più infurmazione, vi incuraghjemu à leghje st'altru articulu nantu à e caratteristiche di i rettili.
I rettili sò ovipari o vivipari?
U mondu animale, in più d'esse affascinante, hè carattarizatu da a diversità, chì ùn si vede solu in l'esistenza di tante spezie, ma, d'altra parte, ogni gruppu hà caratteristiche è strategie diverse chì garantiscenu u so successu biologicu. In questu sensu, l'aspettu riproduttivu di i rettili diventa abbastanza variu, cusì ùn ci sò assulutismi stabiliti in questu prucessu.
I rettili mostranu una diversità più grande di strategie riproduttive cà l'altri vertebrati, cum'è:
- Forme di sviluppu embrionale.
- Ritenimentu di l'ova.
- Partenogenesi.
- Determinazione di sessu, chì pò esse ligata à aspetti genetichi o ambientali in certi casi.
In generale, i rettili anu dui modi riproduttivi, cusì un gran numeru di spezie di rettili sò ovipari. e femine ponenu ova, cusì chì l'embrione si svilupperà fora di u corpu di a mamma, mentre un altru gruppu più chjucu hè viviparu, cusì e femine parturisceranu di prole digià sviluppate.
Ma ci sò stati ancu identificati casi di rettili chì certi scientifichi chjamanu ovoviviparu, ancu se hè cunsideratu ancu da altri cum'è un tipu di viviparismu, chì hè quandu u sviluppu di l'embrione si face in a mamma ma ùn dipende micca da ella per l'alimentu, chì hè cunnisciutu cum'è nutrizione lecitotrofica.
Tipi di ripruduzzione di rettili
I tippi di ripruduzzione di l'animali ponu esse cunsiderati da parechji punti di vista. In questu sensu, avà sapemu cumu u ripruduzzione di rettili.
I rettili anu un ripruduzzione sessuale, dunque u masciu di a spezia fertilizeghja a femina, da chì si faci dopu u sviluppu embrionale. Tuttavia, ci sò casi chì e femine ùn anu micca bisognu di esse fecundate per realizà u sviluppu di un embrione, questu hè cunnisciutu cum'è partenogenesi, un avvenimentu chì darà nascita à una sterpa geneticamente esatta di a mamma. L'ultimu casu pò esse vistu in alcune spezie di gecchi, cum'è a lucertula spinosa (heteronoty binoei) è in una spezia di lucertule, u drago di Komodo (Varanus komodoensis).
Un altru modu per cunsiderà i tippi di riproduzione di rettili hè se a fecundazione hè interna o esterna. In u casu di i rettili, ci hè sempre u fecundazione interna. I masci anu un urganu ripruduttivu chjamatu hemipenis, chì di solitu varieghja da una spezia à l'altra, ma si trova in l'animali è, cum'è in u casu di i mammiferi, emerge o cresce à u mumentu di a copulazione, cusì u maschile l'introduce . in a femina per fecundalla.
Esempii di rettili è a so ripruduzzione
Fighjemu avà alcuni esempi di i diversi tipi di riproduzione di rettili:
- Rettili ovipari: certi serpenti cum'è pitoni, lucertole cum'è u dragone di Komodo, tartarughe è coccodrilli.
- rettili ovovivipari: un tippu di camaleonte, cume e spezie Trioceros jacksonii, serpi di u genaru Crotalus, ditti serpenti a sonagli, vipera asp (Vipera aspis) è una lucertola senza gambe detta licranço o serpente di vetro (Anguis fragilis).
- Rettili vivipari: certi serpenti, cume i pitoni è alcune lucertole, cume a spezia Chalcides striatus, comunemente cunnisciuta cum'è u serpente à pattine tridattiliche è lucertole di u genaru Mabuya.
A ripruduzzione di i rettili hè una zona affascinante, date e varianti esistenti in u gruppu, chì ùn sò micca limitate à i tippi riproduttivi menzionati sopra, ma ci sò altre variazioni, cume e spezie chì, sicondu a zona induve si trovanu., Pò esse ovipari o vivipari.
Un esempiu di questu hè u zootoca viviparu (Zootoca viviparu), chì ripruduce l'oviparalia in e pupulazioni iberiche situate in l'estremu punente di a Spagna, mentre chì quelle in Francia, Isole Britanniche, Scandinavia, Russia è una parte di l'Asia ripruducenu a viviparalità. Listessu accade cù duie spezie di lucertole australiane, littirariu bougainvilli è Saiphos equallis, chì mostranu sfarenti modi ripruduttivi secondu u locu.
I rettili, cum'è u restu di l'animali, ùn cessanu mai di stupisce ci cù i so numerosi forme adattative chì cercanu di dà continuità à e spezie chì facenu stu gruppu di vertebrati.
Se vulete leghje più articuli simili à Ripruduzzione di rettili - Tipi è esempi, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.