Toxoplasmosi in Cani - Sintomi è Cuntagione

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 17 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 14 Nuvembre 2024
Anonim
Toxoplasmosi in Cani - Sintomi è Cuntagione - Animali
Toxoplasmosi in Cani - Sintomi è Cuntagione - Animali

Cuntenutu

Quandu adoptemu un cane, scopre prestu chì u ligame chì si forma trà un animale domesticu è u so pruprietariu hè assai forte è speciale, è capimu prestu chì u cane hè diventatu un altru membru di a nostra famiglia è micca solu un animale domesticu.

Cusì, a cura di u nostru animale piglia una grande impurtanza in a nostra vita d'ogni ghjornu è duvemu esse cuscenti di qualsiasi sintumu o cumpurtamentu chì indichi una cundizione, per offre un trattamentu u più prestu pussibule.

In questu articulu di PeritoAnimal parleremu di u toxoplasmosi in i cani, chì sò i so sintomi per pudè identificà a malatia, cumu hè trattata, cumu prevene è cumu si diffonde.


Chì hè a toxoplasmosi?

A Toxoplasmosi hè una malatia di natura infettiva causatu da un parassita protozoo chjamatu Toxoplasma Gondii.

Ùn hè micca una malattia unica per i cani, postu chì affetta una vasta gamma di animali à sangue caldu è di umani ancu.

Quandu soffre di cuntagiu attraversu u ciclu extra-intestinale (chì tocca tutti l'animali), u toxoplasma passa da u tractu intestinale à u sangue, induve ghjunghje à l'organi è i tessuti chì affetta è, di conseguenza, soffre di una reazione infiammatoria è immunologicu.

Cuntagione di toxoplasmosi in i cani

U toxoplasmosi in i cani hè una malattia chì u nostru cane acquista à traversu u ciclu extra-intestinale è, per capisce stu meccanisimu d'azzione, duvemu differenzà i dui cicli di ripruduzzione di stu parasite:


  • Ciculu intestinale: Si verifica solu in i misgi. U parassitu si riproduce in i tratti intestinali di u misgiu, eliminendu l'ove immature per mezu di e fece, ste ova maturanu in l'ambiente quand'elli sò passati trà 1 è 5 ghjorni.
  • Ciculu extra-intestinale: U cuntagiu attraversu stu cicculu si faci per l'ingestione di ova matura, chì passanu da l'intestinu à u sangue è sò capaci di infettà organi è tessuti.

Un cane pò piglià a toxoplasmosi per u cuntattu cù una superficie infettata, per ingerimentu di feci di gattu, o per manghjà carne cruda contaminata da l'ova di u parassita.

I cuccioli ghjovani o immunocomprumessi sò un gruppu di risicu in u cuntagiu di a toxoplasmosi.

Sintomi di Toxoplasmosi in Cani

A toxoplasmosi acuta si manifesta per mezu di parechji sintomi, ancu se u nostru animale ùn hà micca da soffre di tutti.


Se osservemu in u nostru cane unu di i sintomi seguenti duvemu andà immediatamente à u veterinariu cun ellu:

  • Debbulezza musculare
  • Mancanza di coordinazione in i muvimenti
  • Letargia
  • Depressione
  • Cunvulsioni
  • tremori
  • Paralisi cumpleta o parziale
  • Prublemi di respirazione
  • perdita di l'appitittu
  • Perda di pesu
  • Itterizia (colorazione gialla di e mucose)
  • Vumite è diarrea
  • Dolore addominale
  • Inflammazione di u globu oculare

Trattamentu di Toxoplasmosi Canina

Prima, u veterinariu deve cunfirmà u diagnosticu di toxoplasmosi canina è, per quessa, realizerà un analisi di sangue per misurà parametri diversi, cum'è serulugia è anticorpi, conte di cellule di difesa è alcuni parametri di fegatu.

Se u diagnosticu hè cunfirmatu, u trattamentu varierà secondu ogni casu specificu è u statu di salute di basa di l'animali.

I fluidi intravenosi seranu aduprati in casu di disidratazione severa è antibiotici per cuntrullà l'infezzione in e zone affettate ponu ancu esse prescritti. ristabilisce u sistema immune di u cane, sopratuttu quandu era dighjà debilitatu prima di l'infezzione da toxoplasma.

In certi casi gravi, u cane pò avè bisognu di un periodu di ospedalizazione.

Cumu prevene a diffusione di toxoplasmosi

Per prevene u cuntagiu da toxoplasmosi in i cani, duvemu simpliciamente esse attenti è piglià in contu e seguenti misure d'igiene:

  • Duvemu impedisce à u nostru cane di manghjà carne cruda è ancu alimenti in pessime condizioni.
  • Duvemu cuntrollà tutte quelle zone chì u nostru cane pò entrà in cuntattu, cume e feci di un gattu.
  • Se avemu ancu aduttatu un gattu in a nostra casa, duvemu duppià a nostra cura, pulì periodicamente a lettiera è impedisce chì u nostru cane entre in cuntattu cun ellu.

In quantu à u cuntagiu à l'omu, duvemu clarificà què ùn hè micca pussibule di sparghje a toxoplasmosi da un cane à un umanu.

Trà 40 à 60% di l'umani anu dighjà suffertu di toxoplasmosi, ma se u sistema immunitariu funziona currettamente, i sintomi ùn si manifestanu micca, essendu solu una malattia periculosa durante a prima gravidanza in e donne chì ùn anu micca anticorpi.

U cuntagiu umanu si faci cù l'ingestione di alimenti cuntaminati è, in casu di zitelli, per mezu di u pussibile cuntattu cù e feces infettate di un gattu.

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.