Età ideale per castrà un gattu

Autore: John Stephens
Data Di Creazione: 23 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 27 Sittembre 2024
Anonim
Do schools kill creativity? | Sir Ken Robinson
Video: Do schools kill creativity? | Sir Ken Robinson

Cuntenutu

Avè un gattinu hà parechji vantaghji ma ancu parechje responsabilità. A causa di e caratteristiche di u cicculu riproduttivu, hè cunsigliatu di sterilizà i misgi à l'età adatta per evità lettiere indesiderate o l'incomodità causata da u calore.

In questu articulu di PeritoAnimal puderete cunnosce più infurmazioni nantu à u ciclu riproduttivu di i misgi è scopre u età ideale per spayà un gattu.

Neuter u gattu prima o dopu u primu caldu?

L'intervenzione chirurgica più cumuna hè a ovarioisterectomia, chì cunsiste à caccià l'utru è l'ovari, aduprendu sempre anestesia generale. Hè ancu pussibule di fà una ovariectomia, eliminendu solu l'ovari o una ligatura chì blocca esclusivamente e tube di Falloppiu.


L'ultimi metudi menzionati ùn sò micca abituali, postu chì u bloccu di i tubi, per esempiu, permette à u misgiu di cuntinuà à avè un ciclu sessuale nurmale, ciò chì li face cuntinuvà à presentà segni scomodi di calore.

Chì hè u mumentu ideale per sterilizà un gattu?

Ci hè dui momenti in a vita indicati per realizà l'intervenzione:

  • in u periodu pre-pubertà quandu ghjunghje à 2,5 chilò.
  • dopu u primu caldu quandu in anestru.

U vostru veterinariu indicherà u mumentu ideale per sterilizà u vostru gattinu secondu e so caratteristiche.

Hè pussibule sterilizà un gattu in calore?

Ancu s'ellu hè pussibule di eseguisce l'operazione, ùn hè micca cunsigliatu di sterilizà un gattu durante u calore cum'è averia più risichi cà una operazione nurmale.


Quandu ghjunghjenu i misgi à a pubertà?

i misgi ghjunghjenu à u maturità sessualel trà 6 è 9 mesi di età, cuminciendu cusì a so età fertile. ci sò sfarenti fattori influenzatori l'iniziu di a pubertà:

  • Pisu di u ghjattu: quandu u ghjattu ottiene u sviluppu somaticu di a razza.
  • Razza: e femine à pilu longu ghjunghjenu à a pubertà più tardi (12 mesi) mentre chì e femine siamese ghjunghjenu à a pubertà prestu.
  • Ore di luce: Luce luminosa per più di 12 ore durante i dui mesi precedenti à ciò chì si prevede per u primu calore pò fà vene prestu.
  • prisenza maschile
  • Data di nascita (stagione di l'annu): e femine nate à u principiu di a stagione di ripruduzzione anu a pubertà prima di quelle nati à a fine.
  • I misgi nati in auturnu-invernu sò precoci chè quelli nati in primavera-estate (face più caldu)
  • Stress: Se u vostru misgiu stà cun gatti attivi è dominanti, ùn pò micca avè pubertà per evità e lotte.

Fasi di u ciculu estru di u ghjattu

Dui tippi (mischiati):

  • ovulatoriu: nurmale, cù fase folliculare è fase lutea.
  • anovulatoriu: sola fase folliculare.

I ciculi sò distribuiti in a stazione di ripruduzzione in modu irregulare è arbitrariu. Ci ponu esse cicli ovulatori cun cicli anovulatori. Per chì l'ovulazione si presenti, hè necessariu chì, à u mumentu di u calore, a gatta femina sia stimulata à u livellu di u cervice, vale à dì una ovulazione indotta.


I misgi chì campanu à l'internu di a casa ponu avè u calore tuttu l'annu è malgradu esse una spezia di stagione anu generalmente cicli da ghjinnaghju à settembre (più ore di luce).

Fasi: Proestrus → Estrus:

ciclu anovulatoriu

S'ellu ùn ovuleghja (perchè ùn hè stimulatu) si faci un post-estru. U corpus luteum ùn hè micca furmatu. Ùn ci hè nè metestrus nè diestrus. U misgiu cuntinueghja in a fase di anestru (riposu sessuale) è cuntinueghja cù un ciclu nurmale (secondu a stagione).

  • Novu Cicle
  • Anestru di stagione.

ciculu ovulatoriu

Ci hè eccitazione (u misgiu croce) è, cume tale, ovulazione. Seguita cù:

  • metaestrus
  • Diestrus

Sicondu a copula:

  • A copulazione hè eseguita currettamente: ci hè a gravidanza (anestru stagionale), cuntinueghja cù u partitu è ​​l'allattamentu.
  • A copulazione ùn hè micca eseguita currettamente: quandu u cervice ùn hè micca stimulatu bè, ci hè l'ovulazione ma ùn si faci micca gravidenza.

Pò esse una luteinizazione di i folliculi chì causanu un diestrus cun pseudopregnancy (gravidanza psicologica). Cusì, ci hè metestrus è diestrus, anestrus è infine torna à esse in calore.

Durata di ogni fasa

Indipendentemente da se ovulate o micca:

  • Proestrus: 1-2 ghjorni. Durante u proestrus, i misgi vocalizanu in modu insinuante è cù una intensità più grande. Rubate a testa è u collu per liberà i feromoni è marcate. Pruvanu à attirà u masciu è si mettenu in lordosi (curvatura di a spina).
  • Estru: 2-10 ghjorni (circa 6 ghjorni), dipende da a razza è da u mumentu di a stagione di ripruduzzione (à a fine → certi residui folliculari fermanu in l'ovari è cume tali anu un estru più longu è un riposu più cortu).

L'ovulazione ùn si face subitu dopu à l'accoppiamentu, si face precisamente 24-48 ore dopu.

  • metaestrus
  • Gestazione (58-74 ghjorni) / Pseudopregnancy.

Dopu à 5-6 ghjorni d'ovulazione, l'embrioni si movenu per passà i tubi uterini è una volta ghjunti in questu locu cuntinueghjanu à movesi ritmicamente per favurisce a secrezione di estrogeni placentari è inibisce a sintesi di PG uterinu, chì permette à u misgiu di sapè quale hè incinta.

Impiantazione definitiva: 12-16 ghjorni dopu a copulazione.

Dopu avè parturitu: u misgiu pò seguità a lattazioni di una nova gravidanza (ripiglia u ciculu 48 ore dopu à parturisce o, s'ella hè ora, entre in anestru stagiunale).

Se a copulazione ùn hè micca efficace:

  • Gravidanza psicologica trà 35-50 ghjorni → Anestrus (1-3 settimane) → Novu ciculu.
  • A differenza trà a gravidanza psicologica in i cani femine è i misgi femini hè principalmente u fattu chì i misgi femini ùn mostranu micca cambiamenti di senu o cambiamenti di comportamentu. L'unica cosa chì accade hè di finisce u cumpurtamentu riproduttivu.

Fonte: cuidoanimales.wordpress.com

Vantaghji di a Sterilizazione

Parechje persone anu dubbi nantu à a sterilizazione o micca di i misgi. L'intervenzione chirurgica per a castrazione hà numerosi vantaghji:

  • Prevenzione di e malatie riproduttive: cume i tumori di u senu è a piometra (infezioni uterine).
  • Risicu riduttu di trasmissione di malatie infettive: virus di l'immunodeficienza felina, virus di a leucemia felina, ecc. (per muzzicatura, accoppiamento e lotta durante u calore).
  • Riduzione di cumportamenti sessuali: vocalizazioni eccessive, marcatura di urina, perdite, ecc.

Inoltre, hè impurtante menziunà chì avè una littera per migliurà a salute di u ghjattu hè un mitu infundatu.

Possu aduprà a pillula babe?

Esistenu pilule è iniezioni chì pudemu gestisce in u ghjattu per evità l'apparizione di calore è, in cunsequenza, l'ovulazione. In pratica hè cum'è una "sterilizazione" momentanea chì u trattamentu hà un principiu è una fine.

Stu tipu di metudi anu seriu effetti secundarii cumu aumentanu u risicu di sviluppà diversi tipi di cancheru è di cambiamenti di comportamentu. Ùn hè micca cunsigliatu per aduprà in ogni occasione.

Postoperatoriu è recuperu

A cura di un gattu appena castratu hè di primura per prevene u a ferita pò infettà. Duvete assicurà una pulizia regulare di a zona è à tempu impedisce à u ghjattu di muzzicà o di graffià quella zona. Inoltre, duvete seguità strettamente tutti i cunsiglii di u veterinariu.

Inoltre, hè necessariu cambià u manghjà à unu chì cunvene à cambià i bisogni. In u mercatu pudete truvà facilmente alimenti boni fatti apposta per i misgi sterilizzati.

Dopu a sterilizazione, u ghjattu ùn deve più avè calore. Se u vostru gattu castratu entra in calore, duvete vede un veterinariu u più prestu pussibule, chì pò trattà una cundizione chjamata sindrome di l'ovariu rimanente.

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.