Quantu ci vole à u ghjattu per svegliarsi da l'anestesia?

Autore: John Stephens
Data Di Creazione: 25 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 27 Ghjugnu 2024
Anonim
Quantu ci vole à u ghjattu per svegliarsi da l'anestesia? - Animali
Quantu ci vole à u ghjattu per svegliarsi da l'anestesia? - Animali

Cuntenutu

Ci hè parechje ragioni per chì un gattu deve esse sedatu o anestetizatu, da aggressione o paura in una visita veterinaria o per procedure chirurgiche minori o operazioni à grande scala. l'anestesia, soprattuttu u generale, hè assai sicuru, à u cuntrariu di ciò chì parechji tutori pensanu, cum'è cù a cunniscenza attuale di i medicazione, a percentuale di morte per anestesia hè menu di 0,5%.

Ma quantu ci vole à u ghjattu per svegliarsi da l'anestesia? Chì hè u tempu stimatu di recuperu di u ghjattu dopu a chirurgia? In questu articulu di PeritoAnimal, vi dicemu tuttu nantu à l'anestesia è a sedazione in i misgi, cosa fà prima, e so fasi, effetti, medicazione è a so recuperazione. Bona lettura.


Differenza trà sedativu è anestesia

Parechje persone cunfondenu a sedazione cù l'anestesia, ma a verità hè, sò dui prucessi assai diversi. U sedazione si compone di un statu di depressione di u sistema nervosu centrale in quale l'animali s'addurmentanu cù poca o nisuna risposta à stimuli esterni. D'altra parte, u anestesia, Chì pò esse lucale o generale, u generale causendu perdita di sensazione generalizata da ipnosi, rilassamentu musculare è analgesia.

Tuttavia, prima di sottumette u vostru gattu à chirurgia, u vostru veterinariu vi parlerà di u esame preanesteticu. Questu hè assai impurtante per valutà u statu di salute di u vostru cumpagnu felinu è per pianificà u megliu protocolu anesteticu per u vostru casu individuale. Questu consiste in:

  • Storia medica cumpleta (malatie è medicazione esistenti)
  • Esame fisicu (segni vitali, mucose, tempu di ricarica capillare è cundizione di u corpu)
  • Analisi di sangue è biochimica
  • Analisi d'urina
  • Elettrocardiogramma per valutà u statu di u core
  • In certi casi, ancu radiografie o ultrasuoni

Quantu dura a sedazione per un gattu?

U tempu di sedazione di un ghjattu dipende da u tippu di prucedura effettuata, chì varieghja secondu a durata è l'intensità di a procedura è a variabilità individuale di i felini. Per sedà un gattu, cumbinazioni di sedativi, tranquillanti o analgésichi ponu esse aduprati, cum'è i seguenti:


Fenotiazine (acepromazina)

Quantu dura a sedazione per un gattu cù fenotiazine? Circa 4 ore. Si tratta di un sedativu chì richiede un massimu di 20 minuti per agisce, ma cù un effettu di 4 ore in media. l'animali deve esse ossigenu se adupratu cum'è sedativu per via di a depressione cardiovascolare chì produce. Hè carattarizatu da:

  • Antiemetic (ùn face micca vomitu)
  • sedazione prufonda
  • Ùn hà micca antagonistu, cusì u ghjattu si sveglierà quandu a droga hè metabolizata
  • Bradicardia (bassa frequenza cardiaca)
  • Ipotensione (pressione bassa) finu à 6 ore di durata
  • Ùn pruduce micca analgesia
  • rilassamentu musculu moderatu

Agonisti alfa-2 (xilazina, medetomidina e dexmedetomidina)

Quantu dura per sedà un gattu cù alfa-2 agonisti? Sò boni sedativi chì piglianu un massimu di 15 minuti per agisce è anu una durata più breve di sedazione, circa 2 ore. Anu un antagonistu (atipamezole), dunque, se aduprati, si sveglieranu in un cortu tempu senza avè da aspettà u tempu necessariu finu à chì l'effettu sedattivu sparisce. Deve esse ossigenatu per l'effetti cardiovascolari chì producenu:


  • Bona rilassazione musculare.
  • Analgesia muderata.
  • Emetic (induce vomitu).
  • Bradicardia.
  • Ipotensione.
  • Ipotermia (calata di a temperatura di u corpu).
  • Diuresi (più pruduzzione d'urina).

Benzodiazepine (diazepam è midazolam)

Quantu dura a sedazione per un gattu cù benzodiazepine? Da 30 minuti à 2 ore. E benzodiazepine sò rilassanti chì piglianu un massimu di 15 minuti chì anu un antagonistu (flumacenil) è producenu l'effetti seguenti:

  • rilassamentu musculare putente
  • Ùn hà micca effetti nant'à u sistema cardiovascolare
  • ùn sedate micca
  • Ùn pruduce micca analgesia

Opioids (butorphanol, morphine, methadone, fentanyl è pethidine)

Quantu dura a sedazione di un gattu cù oppioidi? Circa duie ore. L'oppiadi sò boni analgésichi aduprati in parechje occasioni cù sedativi per cuntribuisce à a sedazione o per preparà u ghjattu per l'anestesia. Tendenu à depressione assai u centru cardiorespiratoriu è alcune, cum'è a morfina, sò emetiche. In u passatu, si credia chì i oppioidi, cum'è a morfina, eranu contraindicati in i misgi per via di i so effetti stimulanti. Oghje ghjornu pò esse adupratu senza prublemi, ma mantenendu a dosa, u percorsu, u calendariu è a cumbinazione di medicinali, postu chì i prublemi si presentanu se sò sovradosati, causendu disforia, deliriu, eccitabilità motoria è crisi.

D'altra parte, mentre u butorfanolu produce menu analgesia è hè adupratu in sedazione o per premedicazione prima di l'anestesia generale, u metadone è u fentanil sò i più aduprati in sta spezia per cuntrolla u dulore durante a cirurgia per via di a so putenza analgésica più grande. Anu un antagonistu per riversà i so effetti chjamati naloxone.

Dunque, a durata di a sedazione dipenderà da u metabolismu è u statu di u ghjattu. A media hè circa 2 ore s'ellu ùn inverse micca a sedazione cù l'antagonista. Combinendu dui o più farmaci di classi diverse, permette di aumentà l'effetti farmacologichi desiderati è, cusì, riduce e dosi è Effetti secondari. Per esempiu, a cumbinazione di butorphanol cù midazolam è dexmedetomidine hè di solitu assai efficace per sedà un gattu nervosu, doloroso, stressatu o aggressivu in cunsultazione, è avè un antagonistu inverte l'effetti, pudendu andà in casa svegliu o ligeramente assonnatu.

Quantu ci vole à u ghjattu per svegliarsi da l'anestesia?

un ghjattu piglia assai tempu una ora, menu o ancu parechje ore per svegliu da l'anestesia. Questu dipende da a procedura eseguita è da e condizioni di salute di u gattu. Dunque, hè impurtante nutà chì e procedure anestetiche sò custituite da quattru fasi:

Fase 1: premedicazione

U vostru scopu principale hè di creà un "materasso anesteticu" per diminuisce a dosa di anestetichi successivi, riducendu l'effetti secondari di dosi dipendenti, riducendu u stress, a paura è u dolore in u misgiu. Questu hè fattu amministrendu diverse combinazioni di sedativi, rilassanti musculari, è analgesici chì avemu discuttu in a sezione precedente.

Fase 2: induzione anestetica

Amministrendu un anesteticu inducibile iniettabile, cum'è alfaxalone, ketamina o propofol per fà perde u gattu i so riflessi è, dunque, permettenu l'intubazione (inserimentu di un tubu in a trachea felina per l'introduzione di anesteticu inalatu) per continuà u prucessu anesteticu.

Sti fasi di solitu duranu circa 20-30 minuti in tuttu finu à chì e droghe entrinu in vigore è permettenu u prossimu passu.

Fase 3: mantenimentu

compone di u amministrazione cuntinua di un agente anesteticu, sia in forma di:

  • Inalazione: (cume l'isofluranu) inseme cù l'analgesia (oppioidi cum'è fentanil, metadone o morfina) è / o antiinfiammatori non steroidali cum'è meloxicam chì migliuranu u dolore è l'infiammazione postoperatori. Quest'ultima pò ancu esse amministrata à a fine di l'anestesia cun l'antibioticu per prevene infezioni pussibuli.
  • intravenosa: Propofol è alfaxalone in infusione cuntinua o bolus ripetutu cù un opioide potente cum'è fentanil o metadone. U so usu ùn hè micca cunsigliatu per più di una ora o duie in i misgi per evità recuperazioni lente, in particulare cù propofol.
  • Intramusculare: ketamina è oppiacei per chirurgie brevi di 30 minuti. S'ellu hè necessariu più tempu, una seconda dosa di ketamina intramusculare pò esse data, ma micca più di 50% di a dosa iniziale.

A durata di sta fasa hè variabile è dependerà di u tippu di chirurgia à chì serà sottumessu u vostru ghjattu. S'ellu hè una pulizia, intornu una ora; una castrazione, un pocu di più, cum'è piglià biopsie; se operate nantu à un corpu straneru, cum'è e palle di capelli, pò piglià un pocu di più, mentre chì si tratta di operazioni traumatiche, ponu durà parechje ore. Dipende ancu da l'abilità di u chirurgu è da e pussibili complicazioni intraoperatorie.

Fase 4: recuperu

Dopu à a fine di l'anestesia, risuscitazione cumencia, chì duverebbe esse rapidu, senza stress è senza dulore se a prucedura, e cumbinazioni è e dosi di medicazione aduprate sò rispettate. Duvete monitorà e vostre costanti, a vostra situazione, a vostra temperatura è, più tardi, e cumplicazioni pussibuli cum'è a frebba è u vomitu, chì ponu indicà una infezzione. In generale, un gattu adultu sanu, bè alimentatu, vaccinatu è parassitatu ripiglia da anestesia 2 ghjorni dopu l'intervenzione è e so sequenze 10 ghjorni dopu.

Cusì, a durata di l'anestesia varia secondu a durata di a cirurgia, u statu di l'animali è u metabolismu, e cumpetenze di u chirurgu, e cumplicazioni, i medicazione aduprati è u tempu di rianimazione. Dunque, in relazione à a quistione nantu à quantu ci vole u gattu per svegliarsi da l'anestesia, a risposta hè chì qualchì anestesia dura un'ora o menu, altri pò durà parechje ore. Ma ùn v'inchietate, cù un protocolu anesteticu currettu, analgesia, cuntrollu di e custanti vitali è di a temperatura da l'anestesista, u vostru misgiu serà sicuru è senza risente alcun dolore o stress, indipendentemente da a durata di l'anestesia.

U mo misgiu ùn si ripiglia da l'anestesia

U tempu necessariu per ripiglià l'animali da l'anestesia dipenderà da a quantità amministrata, u tippu d'anestesia adupratu è ancu u ghjattu stessu. Ancu se u vostru misgiu hà dighjunatu prima di a chirurgia, pò ancu avè qualchì bile o resti di cibu in u so stomacu o si sente nausea.

Ùn v'inchietate, hè nurmale sì sò aduprati sedativi alfa-2 o alcuni oppiacei. Hè ancu nurmale per un gattu dopu u svegliu andà latu disorientatu o meulà senza ragione, piglià qualchì ora per manghjà, o urinà assai quellu ghjornu per eliminà u fluidu in più amministratu cù fluidi durante l'anestesia. Durante a recuperazione postoperatoria di un gattu castratu, per esempiu, hè necessariu per ellu stà in un locu caldu, bughju è silenziu.

qualchì volta i misgi pò piglià assai tempu per svegliarsi. Tenite à mente chì i misgi sò assai diversi da i cani in parechje manere. In anestesia, ùn serianu micca menu. In particulare, u metabolismu di i medicazione in i misgi hè assai più lente ch'è in i cani, cusì ponu piglià più tempu à svegliarsi. U to misgiu pò piglià più tempu per recuperassi da l'anestesia per i seguenti motivi:

Carenze Enzime

Unu di i modi più impurtanti per metabolizà e droghe per a so eliminazione successiva hè a so cunghjugazione cù l'acidu glucuronic. Tuttavia, i misgi anu un carenza di enzimi glucuroniltransferasi, quale hè rispunsevule per questu. Per via di questu, a metabolizazione di droghe chì utilizanu sta via diventa assai più lenta quandu si deve aduprà una alternativa: sulfoconjugazione.

L'urigine di stu deficit si trova in l'abitudini alimentari di i felini. Esse carnivori stretti, ùn anu micca evolutu per sviluppà sistemi per metabolizà a fitoalexina vegetale. Dunque, in i misgi certe droghe (ibuprofene, aspirina, paracetamol è morfina) devenu esse evitate o aduprate in dosi assai più basse ch'è in i cani, chì ùn anu micca stu prublema.

Propofol cum'è anesteticu

L'usu di propofol in manutenzione cum'è anesteticu per più di una ora pò allungà u tempu di recuperu in i misgi. Inoltre, l'anestesia ripetuta di propofol in felini pò pruduce danni ossidativi è a produzzione di corpi Heinz (inclusioni chì si formanu in a periferia di i globuli rossi da a distruzzione di l'emoglobina).

Overdose di droga

I misgi tendenu à pisà pocu, soprattuttu s'elli sò chjuchi, cusì ponu più facilmente overdose cù u cunsequente allungamentu di u prucessu di recuperu, piglià assai più tempu per metabolizà, per chì smettinu di fà a so azzione. In questi casi, solu e droghe antagoniste seranu indicate, ma tenendu contu di què u svegliu pò esse subitu è ​​disforicu. In fatti, a tendenza hè di pruvà à svegliarsi più progressivamente è pianu, cù l'aiutu, se ne necessariu, di rilassanti cum'è e benzodiazepine.

Ipotermia

L'ipotermia in i misgi o una calata di a temperatura di u corpu hè cumuna per via di a so piccula dimensione è di u so pesu. Più a temperatura cala, più hè difficiule di metabolizà e droghe, per via di una funzione enzimatica ridutta, allungendu a recuperazione è u risvegliu da l'anestesia. Questa cundizione deve esse impedita applicendu materiali isolanti annantu à l'animali è coprendula cù coperte o aduprendu tavule chirurgiche riscaldate, applicendu fluidi riscaldati, è mantenendu a temperatura di a sala operatoria intornu à 21-24 ºC.

Avà chì sapete quantu ci vole à u ghjattu per svegliarsi da l'anestesia, stu video nantu à a castrazione in i misgi vi pò interessà:

Se vulete leghje più articuli simili à Quantu ci vole à u ghjattu per svegliarsi da l'anestesia?, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.