Cuntenutu
- Cume sceglie un bonu alimentu per cani?
- Quantu volte un cane deve manghjà?
- Quante volte un cane adultu deve manghjà?
- A quantità di alimentu adattatu per u cane
Dui di e dumande più frequenti nantu à a nutrizione di i cani sò: quantu duveria manghjà u mo cane? E quantu spessu l'aghju da nutrisce? E risposte à ste duie dumande dipende da parechji fattori cum'è l'età di u cane, u so livellu di attività fisica, malatie o cundizioni mediche chì pò avè, l'alimentu per cani chì li date, ecc.
A megliu persona per indicà quantu è quantu spessu duvete alimentà u vostru cucciolu hè senza dubbitu u vostru veterinariu, soprattuttu se parlemu di un cucciolo o di un cane anzianu. Tuttavia, in PeritoAnimal vi offremu alcuni consiglii chì ponu aiutà in quantu à i tempi è quantità di alimenti per u vostru animale domesticu.
scopri lu quantu è quantu volte duvete manghjà u vostru cane allora.
Cume sceglie un bonu alimentu per cani?
Per principianti, duvete sapè chì u cane, indipendentemente da a so età o razza, averà bisognu di un cibu di qualità, ch'ellu si tratti di mangime o cibu casanu. In casu di dubbitu pudete sempre andà à un veterinariu per guidà vi, ma i basi seranu guidati da a vostra dimensione è attività fisica.
Per esempiu, in u mercatu ci sò razioni specifiche per i cani giganti chì anu un altu cuntenutu di calciu. Questu hè perfettu perchè aiuta à rinfurzà l'osse chì duveranu portà assai pesu. Ùn vi scurdate chì ci sò parechje varietà sfarenti:
- cucciolo o cucciolo
- Junior
- adultu
- Anzianu
- cani ghjocu
- picculi cani
- cani mediu
- grandi cani
- cani giganti
Arricurdatevi chì u cane hè un animale chì apprezza a rutina è a custanza. Questu vi aiuta à orientàvi è sentitevi cunfortu in u vostru ambiente. Per questa ragione hè cunsigliatu di sceglie sempre i listessi tempi è lochi per manghjà. Ch'ella sia una volta, duie o trè volte. Sceglie l'alimentu giustu per u nostru cane hè vitale, duvete sapè chì parechji cani ùn volenu micca manghjà cibu, postu chì ùn hè micca adattu per ellu o hè di bassa qualità.
Pudete sempre mischjà l'alimentu cù un pocu di manciari fatti in casa o cibi umidi.
Quantu volte un cane deve manghjà?
In termini generali, a frequenza cù a quale duverete alimentà u vostru cane hè più grande quandu hè un cucciolu è diminuisce mentre cresce. A menu chì u vostru cane abbia una situazione medica chì richiede frequenze diverse, pudete aduprà e seguenti raccomandazioni cum'è guida generale:
- Cuccioli finu à 8 settimane di età: finu à 8 settimane di età, i cuccioli si nutriscenu di latte maternu, dunque devenu esse cù a so mamma è i fratelli. A separazione prematura hè dannosa per una bona socializazione, è in più, l'alimentu artificiale, cum'è u latte maternu artificiale, ùn furnisce micca una prutezzione adatta per a prole.
Da a terza o quarta settimana in poi, pudete cumincià à offre à i cuccioli morsi semi-solidi in modu chì si abituinu à l'alimentu solidu. Per questu, pudete mischjà qualchì alimentu per cani cù acqua.
Da sei settimane in poi, pudete dighjà offre cibu per cuccioli circa 4 volte à ghjornu (cunsultate u vostru veterinariu per sceglie l'alimentu), ma devenu ancu esse capaci di beie latte maternu. Arricurdatevi di sceglie sempre un alimentu di qualità adattatu à a vostra taglia. - Cuccioli da 2 à 3 mesi: deve riceve manghjà almenu 4 volte à ghjornu. In alcune razze assai chjuche, cum'è chihuahua o yorkshire terriers, pò esse necessariu alimentà i cani finu à 5 volte à ghjornu per evità l'ipoglicemia.
- Cane di 3 à 6 mesi: in questu stadiu u cucciolu hè dighjà abituatu à l'alimentu solidu. Duvete cumincià à riduce a vostra dose abituale à un numeru più chjucu di pasti. Devenu riceve cibu 3 volte à ghjornu.
- Cuccioli da 6 mesi à 1 annu: à questu puntu u vostru cane deve cumincià à riceve cibu solu duie volte à u ghjornu. Questu vi aiuterà à mantene u vostru prugramma megliu è adatta à a vostra prossima tappa di l'adultu.
- Cani di più di 1 annu: à parte da un annu, u cane pò manghjà una o duie volte à u ghjornu. Per certe persone hè più cunveniente di nutrisce i so cani solu una volta à ghjornu, mentre altri sembranu megliu dà li a listessa razione ma sparta in a mattina è dopu meziornu.
U stadiu di u cucciolu hè assai impurtante per un sviluppu. Ciò significa chì un alimentu di qualità, una routine curretta è un alimentu moderatu saranu essenziali. Ùn vi scurdate d'andà à u veterinariu per assicurà chì u vostru cane si sviluppi bè.
Quante volte un cane adultu deve manghjà?
I cani adulti ponu alimentà senza prublemi in unu o dui pranzi à ghjornu. À questu stadiu, u vostru sistema digestivu hè più forte è più stabile, è à u cuntrariu di ciò chì accade cù l'altri animali, u cane ùn hà micca bisognu di manghjà regolarmente per mantene u so transitu intestinale attivu.
ùn vi scurdate di di tantu in tantu varieghja u vostru menu in modu chì vi sentite motivatu è felice di riceve cibu chì vi piace. D'altra parte, in a dieta di u cane adultu, duvemu includere premii chì usamu per ricumpensallu cù un rinforzu pusitivu.
Pudete offre à u vostru cane tutti i generi di stuzzichini s'ellu hè sanu è cunsidereghja ch'ellu brusgia cumpletamente sta pruvista calurica. Tuttavia, se avete qualchì dubbitu, pudete sceglie stuzzichini bassu in calorie. Ancu se questi sò di solitu leggermente più costosi, sò assai benefichi per prevene l'obesità in i cani.
A quantità di alimentu adattatu per u cane
In media, i cani adulti manghjanu intornu 2% o 3% di u vostru pesu corpu ogni ghjornu. Tuttavia, questu dipende da l'età di u cane, e calorie in l'alimentu in questione, l'attività fisica chì fate cù u vostru cane è u pesu ottimale per a so dimensione è u cuntestu fisicu.
Cum'ellu ùn hè micca pussibule di dà infurmazione generale per tutti questi fattori, i pacchetti di alimenti per cani stessi offrenu cunsiglii generali basati annantu à u pesu di u cane. Aduprate queste raccomandazioni cum'è una guida generale è da elli decide se dà un pocu più o un pocu menu di ciò chì hè indicatu nantu à u pacchettu. Tenite à mente chì i cani assai attivi (per esempiu, quelli chì praticanu sport cum'è agilità o chì vanu à corre cù voi), anu bisognu di un pocu di più cibu di i cani chì ùn facenu micca molta attività fisica. Verificate sempre l'imballu di l'alimentu di u to animali è seguitate l'istruzzioni marcate.
In ogni casu, hè impurtante chì pesi u vostru cane una volta à u mese per vede s'ellu mantene, riduce o aumenta u so pesu. Se pensate chì u vostru cane hà prublemi di pesu o avete qualchì dubbiu nantu à quantu li deve dà, cunsultate u vostru veterinariu.