Cuntenutu
- Serà nurmale chì u cane campi?
- qualcosa ùn va micca in bocca
- altri prublemi
- Sintomi chì accumpagnanu a salivazione
- Diagnosticu
- Tipi di trattamentu
Se avete un cane in casa, avete probabilmente notatu chì certe volte ti sbavate un pocu. A bava canina hè un fenomenu nurmale, chì e ghiandole salivari di l'animale sò sempre in funzione per aiutallu mentre si nutre, cuntribuendu à u prucessu di digestione.
Tuttavia, u vostru cane pò salivà più di quantu duverebbe, diventendu una costante chì pò indicà un prublema chì deve esse assistitu da un veterinariu.
Sì avete dumandatu, perchè u mo cane bava tantu, In questu articulu Espertu Animale spieguemu ciò chì pò accade, affinchì avete tutte l'infurmazioni necessarie per permette di capisce ciò chì accade cù u vostru animale domesticu.
Serà nurmale chì u cane campi?
In più di u babbu risultatu da u prucessu di digestione, chì hè di solitu cumpletamente naturale, alcune razze di cani sbavanu constantemente per via di a forma caduta di e so labbre è di a so bocca, cume hè u casu di u Danese Granu, di u São Bernardo, di u Boxer, frà altri.
Inoltre, alcuni stimuli esterni pò ancu causà un eccessu di salivazione, chì si chjama ptialismu. Hè pussibule chì u ptialismu quandu u cane puzza un cibu chì li piace, postu chì l'anticipazione di manghjà li face sbavà.
Avemu ancu situazioni chì generanu un statu nervosu o paura in u cane è chì li face sbavà di più, è ancu emozioni forti, l'idea di sorte à ghjucà, tempu assai caldu o nausea causata da un viaghju assai longu.
qualcosa ùn va micca in bocca
Tuttavia, quandu a salivazione persiste troppu longu senza chì u cane abbia ricevutu alcunu stimulu di stu tippu, hè ora di inchietassi o di cumincià à scartà possibili fattori chì puderebbenu esse a causa di u prublema.
Hè necessariu rilevà ciò chì causa u prublema di salivazione micca solu perchè pò disidratà l'animali, ma dinò perchè hè di solitu un segnu chì qualcosa d'altru ùn hè micca ghjustu in u corpu di u cane.
A prima cosa chì duvete fà di fronte à una salivazione eccessiva hè di valutà attentamente s'ellu ci hè qualcosa in a bocca di u vostru cane chì sta causendu u prublema, cume:
- un ogettu stranieru: Forse u vostru cane hà inghjuttitu qualcosa chì u disturba da u stomacu finu à u so esofago, o chì l'ughjettu hè appiccicatu in i so denti o gengive.
- malatie di denti: Infiammazioni, infezioni, denti rotti è altre malatie relative à a cavità orale ponu fà salivà u cane più di u normale.
- tumuri: Se si rilevanu groppi anormali in ogni regione di a bocca, cunsultate immediatamente u vostru veterinariu.
- Inflammazione: a gingivitis è a stomatitis, chì sò accumpagnate da altri sintomi, ponu causà eccessiva salivazione.
In ogni casu, duverete dà à u vostru cane cura di basa (cume pruvà à estrarre l'ughjettu straneru da a so bocca, sempre chì sia sicura), è poi purtallu à u veterinariu.
altri prublemi
Se ciò chì provoca a salivazione di u vostru cane ùn hè micca dovutu à alcunu prublema in a vostra cavità orale, allora simu pronti à esplorà altre cause possibili:
- Rabbia: se a salivazione hè accumpagnata da schiuma in bocca è cumpurtamentu viulente anormale, u vostru cane hà bisognu d'assistenza medica immediata.
- Avvelenamentu: trà i sintomi di avvelenamentu ci sò salivazione, respirazione agitata, dilatazione di e pupille è passaghji nasali, frà altri. Pò accade micca solu cù l'ingestione di velenu, ma ancu per mezu di altre sostanze cum'è i prudutti di pulizia di a casa, ecc.
- sting: pò esse statu muzzicatu da un insettu, rana o rettile.
- Avvelenamentu alimentariu: u cane pò esse allergicu à certi alimenti.
- malatia neurologica: pò impedisce à l'animale di fà u prucessu di inghjuttisce saliva di modu nurmale.
- Nausea: chì a causa deve esse diagnosticata.
- Usu di tranquillanti.
- Prublemi cù u metabolismu.
Sintomi chì accumpagnanu a salivazione
Quandu a salivazione eccessiva ùn hè micca u risultatu di stimulazione da l'alimentu o causata da un statu di nervosità, di solitu hè accumpagnata da altri sintomi chì sò preoccupanti.
- Mal ciatu
- Stranu grumulu in a cavità orale
- Stanchezza
- Somnolenza
- vomitu
- Prublemi per inghjuttisce è manghjà
- difficultà respiratoria
Diagnosticu
Quandu si tratta di unu di i prublemi chì avemu menzionatu, u veterinariu duverà esibisce una seria di testi per scopre a vera causa, cum'è:
- Un esame fisicu cumpletu
- Se ci sò groppi in bocca, labbra o gengive, serà necessaria una biopsia.
- Esaminazione di a cavità orale è di i denti.
- Analisi di sangue per scartà l'anemia è e infezioni.
- In casu di suspetti di prublemi metabolichi, un test di urina è un prufilu di chimica seranu necessarii.
- Prove per verificà a cundizione di u fegatu.
U veterinariu determinerà u megliu trattamentu basatu annantu à i sintomi di u cane.
Tipi di trattamentu
Hè chjaru chì u tipu di trattamentu chì deve esse applicatu dipenderà totalmente di a causa chì produce a salivazione eccessiva. nantu à u cane.
s'ellu si tratta di malatie dentali, pò esse necessariu di caccià a massa invasiva o prescrive antiinflamatori è antibiotici in casu d'infezioni. U vostru duttore cunsiglierà una rutina di cura orale per u vostru cane.
Quandu esse in presenza di un tumore, solu a biopsia serà capace di determinà u statu di avanzamentu di u listessu, cù u quale seranu analizate e pussibilità di truvà u trattamentu adattatu.
In vista di u suspettu di un ogettu stranieru in u trattu digestivu, una endoscopia duverà esse realizata, è dopu avè fattu questu u veterinariu determinerà u megliu modu per estrarre l'ughjettu.
Eccu alcuni di i trattamenti chì ponu esse applicati. Arricurdatevi sempre di dà à u vostru amicu l'assistenza medica ch'ellu hà bisognu, ùn aspettate micca chì a situazione aggravessi prima di purtallu à u veterinariu.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.