Cuntenutu
- Chì ghjè Chlamydiosis in Pappagalli?
- Chlamydiose in i pappagalli: trasmissione
- Chlamydiose in i pappagalli: sintomi
- Chlamydiosis in psittacosis: diagnosi
- Cumu trattà Chlamydiosis in Pappagalli
- Chlamydiosis in pappagallo passa à l'omu?
I pappagalli sò acelli esotici, ma piglianu sempre di più u rollu di l'animali domestici. A causa di i so numerosi attributi chì li rendenu animali domestici eccezziunali, cume a so simpatia, l'intelligenza è u so bisognu di cumpagnia.
Cum'è i pappagalli sò attualmente aduttati cum'è animali domestici, anu suscitatu un grande interessu per a so salute, perchè sapemu chì, indipendentemente da a natura di u nostru amicu animale, richiede cura per assicurà una bona salute è una qualità di vita eccezziunale.
In questu articulu di PeritoAnimal parlemu Çlamidosi in i pappagalli - Sintomi è Trattamentu, una malatia chì si sparghje rapidamente è pò esse trasmessa à l'omu.
Chì ghjè Chlamydiosis in Pappagalli?
A Chlamidiosi, cunnisciuta ancu cum'è psittacosi, ornitosi o febbre di pappagallo hè una malattia di solitu causata da a batteria Chlamydiophila Psitacci. Affetta in particulare i pappagalli è i parrocchetti di l'Australia, ancu se pò influenzà ancu altri acelli è cume una zoonosi pò esse trasmessa à l'omu attraversu animali infetti.
Sta malattia merita una attenzione particulare in quantu hè altamente contagiosa, si diffonde assai prestu è travaglia riducendu e difese di l'animali, chì si traduce in altre infezioni chì mascheranu i sintomi di clamidiosi.
Chlamydiose in i pappagalli: trasmissione
A via principale di trasmissione di chladiosi o psittacosi si faci attraversu u inalazione di polvere da feci o piume da acelli infettati, ancu se cuntagione diretta attraversu l'ochji è e secrezioni respiratorie di l'animale malatu o cù u cuntattu cù e superfici infettate hè ancu pussibule.
U stress hè un fattore chjave per sviluppà a chladiosi in l'acelli, chì certe volte l'acelli portanu sta batteria è sò in bona salute (ancu se ponu sparghje l'infezzione), ùn manifestanu micca a malattia a menu chì soffrenu di una situazione di stress.
Vede ancu: Chlamydiosis in cockatiel - trattamentu, sintomi è diagnosi
Chlamydiose in i pappagalli: sintomi
I sintomi di clamidiosi o ornitosi in i pappagalli ùn sò micca specifiche à sta malattia, vale à dì, ùn currispondenu micca solu à sta malattia, ma ponu appartene à u quadru clinicu di parechje patologie. Questu hè duvutu, in parte, à u fattu chì a chladiosi abbassa e difese di l'animali, causendu una suscettibilità più grande à a diffusione di altre malatie multiple.
A volte a chladiosi in l'acelli pò causà a morte improvvisa di u nostru animale domesticu, dunque hè impurtante ricunnosce i sintomi chì ponu esse indicativi di sta malattia:
- Sinusitis;
- Gonfia intornu à l'ochji;
- Conjunctivitis;
- Secrezioni d'ochji;
- secrezioni nasali;
- Starnutisce;
- Diarrea giallu-verde;
- Scuragimentu;
- Perda di pesu.
In presenza di sti segni, hè di grande impurtanza andate d'urgenza à u veterinariu cusì pò stabilisce un diagnosticu è prescrive u trattamentu adattatu.
Stà attenti: cibu pruibitu per i pappagalli
Chlamydiosis in psittacosis: diagnosi
U diagnosticu di chlamidiosi o psittacosi pò esse cumplessu, postu chì in u casu specificu di sta batteria, i test di laboratorio chì ponu esse aduprati ùn sò micca 100% affidabili.
Per diagnosticà a chladiosi in i pappagalli, u veterinariu eseguirà un esame fisicu esaustivu, in cunsiderazione di a storia medica di l'animali. À u livellu di e misurazioni di laburatoriu, pudemu truvà duie prove:
- Rilevazione di l'antigeni: cunsiste à rilevà a presenza di batteri per mezu di l'excrementi d'animali o di secrezioni nasali è oculari;
- Rilevazione di anticorpi: cunsiste à rilevà in u sangue, l'anticorpi chì u sistema di difesa hà generatu specificamente contr'à stu batteriu.
Cumu trattà Chlamydiosis in Pappagalli
U trattamentu di a clamidiosi, cunnisciuta ancu cum'è ornitosi, in i pappagalli, è dinò a so efficacia è u pronosticu di a malattia, pò varià secondu u statu generale di salute. di l'acellu, a so età è a prisenza d'infezioni sicundarie. Sarà sempre necessariu isolà l'animali è amministrà antibiotici per un periodu minimu di 45 ghjorni. I percorsi di amministrazione ponu esse i seguenti:
- Amministrazione orale;
- Amministrazione iniettabile;
- Amministrazione attraversu l'alimentu.
Una volta finitu u periodu di trattamentu, u veterinariu pò suggerisce u cunduce novi testi di laburatoriu per verificà l'efficacità di u trattamentu, in più di ricumandà chì l'acelli chì sò stati in cuntattu cù u pappagallou infettatu ancu sottuponghenu un trattamentu farmaculogicu.
Chlamydiosis in pappagallo passa à l'omu?
U cuntagiu di clamidiosi da un acellu à una persona hè raru è ùn causa micca serietà, manifestendu sintomi in a persona colpita, simile à una influenza o un raffreddore, tuttavia, pò avè cunsequenze fatali per i zitelli, anziani, incinta è immunocompromessi.
Per prevene u pappagallo di soffre clamidiosi è d'infettà una persona, hè assai utile seguità i seguenti cunsiglii:
- A gabbia deve esse tenuta in condizioni igieniche eccellenti;
- Ùn stà micca in un spaziu chjusu induve ci sò l'acelli;
- L'acelli ùn devenu micca esse aduttati senza u certificatu sanitariu currispundente;
- Se u vostru pappagallo hà chlamydiosis hè impurtante di piglià precauzioni d'igiene, purtate guanti è lavate bè e mani dopu ogni manipolazione.
U cuntagiu di a chladiosi trà l'acelli è l'omu pò esse evitata se pigliamu misure igieniche semplicidunque hè impurtante cunsiderà e raccomandazioni sopra descritte.
Sapemu ancu: Acelli domestichi: 6 migliori spezie da avè in casa
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.