Cuntenutu
Trà e storie di Natale i più eccezziunali truvemu Babbu Natale, un persunagiu chì stà in u Polu Nordu è chì riceve lettere da ogni zitellu in u mondu per decide infine se sti zitelli si sò purtati bè tuttu l'annu è s'elli si meritanu o ùn ricevenu micca u vostru rigali. Ma quandu hà principiatu sta tradizione? Quale hè Babbu Natale? E perchè avete sceltu Rene è micca cavalli per consegnà rigali à i zitelli?
In PeritoAnimal vulemu rivive un pocu a legenda è pruvà à capì u significatu di e renne di Natale. Ùn vulemu micca demistificà nunda, ma cunnoscia piuttostu sti nobili animali chì travaglianu u 24 di Dicembre. Leghjite è scopre tuttu nantu à e renne di Babbu Natale.
Babbu Natale, u prutagunista
Babbu Natale, Babbu Natale o Babbu Natale, in u mondu sanu hè cunnisciutu da nomi diversi, ma a storia hè sempre listessa.
À u quartu seculu, un zitellu chjamatu Nicolas de Bari hè natu in una cità in Turchia. Era cunnisciutu da a zitiddina per a so buntà è generosità versu i zitelli poveri o quelli cù menu risorse, cunsiderendu chì era natu in una famiglia assai ricca. À l'età di 19 anni, hà persu i so genitori è hà ereditatu una grande furtuna chì hà decisu di donà à i bisognosi è hà seguitu a strada di u sacerdoziu cù u ziu.
Nicolás more u 6 di Dicembre di l'annu 345 è per via di a vicinanza di a data di Natale, hè statu decisu chì stu santu era l'immagine perfetta per distribuisce rigali è dolci à i zitelli. Hè statu chjamatu patrone di a Grecia, di a Turchia è di a Russia.
U nome di Babbu Natale nasce da u nome in alimanu cù chì San Nikolaus hè ricunnisciutu. A tradizione cresce in Europa versu u 12u seculu. Ma ghjuntu in l'annu 1823, un scrittore inglese, Clement Moore, hà scrittu u famosu puema "Una visita di San Niculaiu"induve descrive perfettamente à Babbu Natale chì traversa u celu in una slitta tirata da e so nove renne per distribuisce i rigali à tempu.
Ma i Stati Uniti ùn sò micca stati luntanu daretu, in u 1931 anu incaricatu una famosa marca di bevande analcoliche per fà una caricatura di st'omu anzianu, raprisentatu in un vistitu rossu, cintura è stivali neri.
Oghje, a storia si centra nantu à un Babbu Natale chì stà in u Polu Nord cù a so moglia è un gruppu di goblins chì fabricanu i ghjoculi per tuttu l'annu. Quandu vene 24 ore di notte, Babbu Natale mette tutti i ghjoculi in un sacchettu è adunisce a so slitta per distribuisce i rigali nantu à ogni albero di Natale.
Rene di Natale, più cà un semplice simbulu
Per cunnosce u significatu di e renne di Natale, duvemu cuntinuà à investigà ste creature magiche chì trascinanu A slitta di Babbu Natale. Anu puteri magichi è volanu. Sò nati grazia à u puema chì avemu citatu prima da u scrittore Moore, chì hà datu vita solu à ottu: i quattru à manca sò femine (Cometa, Acrobata, Tronu, Brioso) è i quattru à a diritta sò masci (Cupidu , Fulmine, Ballerina, Scherzosa).
In u 1939, dopu à a nuvella di Robert L. Mays intitulata "Storia di Natale" dà vita à un nonu renu chjamatu Rudolph (Rodolph) chì seria situatu davanti à a slitta è hà un culore biancu. Ma a so storia seria strettamente ligata à una legenda scandinava induve u Diu Odín avia un cavallu biancu à 8 zampe chì hà pigliatu à Babbu Natale cù u so aiutu, Petru Neru, per distribuisce rigali. E storie si sò unite è l'8 renne sò nati. Si dice ancu chì i goblins sò incaricati di curà è alimentà e renne. Si dividenu u tempu trà a produzzione di rigali è e renne.
Ancu dicemu chì sò criaturi magichi, chì volanu, sò ancu animali di carne è sangue, magichi, ma ùn volanu. Sò d'impurtanza vitale in i populi Artici duv'elli svolgenu compiti assai diversi. Facenu parte di e cumunità indigene è aiutanu à mantene li caldi è cunnessi cù u restu di u mondu.
Facenu parte di a famiglia di i cervi, cù u pelu spissu è assai spesu per pudè suppurtà e basse temperature. Sò animali migratori chì campanu in bande è quandu cumincianu e stagioni più fredde, ponu migrà finu à 5 000 km. Attualmente campanu in a regione artica di l'America di u Nordu, a Russia, a Norvegia è a Svezia.
Sò animali pacifici chì si nutriscenu in natura di erbe, funghi, corteccia d'arburi, ecc. Fondamentalmente sò ruminanti, cum'è a vacca o a pecura. Anu un eccellente sensu di l'olfattu, postu chì quandu campanu in regioni induve u so cibu hè sepoltu sottu à pesanti strati di neve, devenu avè un modu per trovallu, u so sensu di l'olfattu. Sò prede è i so principali nemichi sò i lupi, l'acula rossa, u lince, l'orsi è ... l'essere umanu. Pensu chì stu breve riassuntu ci dà un pocu di più insight nantu à sti simpatici animali chì, guasgi senza vuluntà, sò ancu i protagonisti à Natale.