Cuntenutu
O ululà di i cani hè una di e caratteristiche più primarie di st'animali chì inevitabilmente ci ramenta i so antenati, i lupi. A maiò parte di u tempu u lamentu di u nostru cane hè inspiegabile, ùn sapemu micca perchè l'animale reagisce in questu modu o ciò chì u face fà fà sona. Tuttavia, ci sò alcune cause cumuni per sta reazione, allora in PeritoAnimal vi spiegheremu in dettaglio perchè i cani ululanu è quandu si tratta di qualcosa duvete fà casu.
Per attirà l'attenzione è cumunicà
I cani adorabili chì cunniscimu oghje discendenu da i lupi, u so caratteru è l'aspettu fisicu sò cambiatu in i seculi grazia à a domesticazione di l'omu, tuttavia entrambi l'animali anu sempre parechje caratteristiche primitive cume a necessità di campà in pacchi o l ululati.
Cusì, una di e ragioni per chì u cane urla hè cumunicà cù u vostru pacchettu o cù altri cani cum'è a facenu i lupi. Hè un sonu d'avvertimentu induve indicate à altri cuccioli chì sò quì, chì questu hè u so territoriu, ma in listessu tempu hè un modu basicu per catturà l'attenzione di u vostru pacchettu, vale à dì i so pruprietari.
Quandu un cane urla pò esse pruvatu à attirà a vostra attenzione cum'ellu face quandu abbaghja, soprattuttu se ogni volta ch'ellu face quellu rumore u cunsulerete. U cane sà chì s'ellu urla u so pruprietariu li farà casu, allora alcuni cani l'utilizanu cum'è una forma di manipulazione quandu abbaghjà o pienghje ùn funziona.
ululà cun ansietà
Quante volte avete intesu un cane urlà mentre i so patroni sò fora? Stu modu di cumunicà hè cumunu per certi animali quant'è abbaghjà eccessivamente quandu sò soli, è hè un modu in cui u cane manifesta chì hè sentite ansiosu per esse solu è separatu da u so patrone.
L'ansietà di separazione hè un prublema maiò in parechji animali domestici, chì soffrenu assai quandu i so patroni li lascianu solu per andà à travaglià, per esempiu. Què si traduce in cumpurtamentu chì pò esse distruttivu, muzzicendu mobuli è oggetti, o in quale l'animale passa a ghjurnata sana abbaghjendu è urlendu per pruvà à cumunicà cù un sonnu assente.
Lascià u to cucciolu cù ghjoculi adatti per divertìssi in a vostra assenza, è purtallu per una spassighjata è ghjucà cù ellu almenu duie volte à u ghjornu hè di primura per riduce l'ansietà u più pussibule è dà à u to animale a qualità di vita chì si merita. Ùn vi scurdate chì i cani bisognu di attività per brusgià energia è esse sani fisicamente è mentale.
In risposta à un altru sonu
Avete mai rimarcatu chì parechje volte quandu una sirena sona u vostru urla cane? Questu accade ancu cù allarmi è cun certi soni forti o acuti, è questu ùn hè micca una furtuna. Tuttu hè duvutu à l'arechja acuta è sensibile di questi animali, chì hè capace di piglià frequenze chì noi umani ùn pudemu micca.
Di fronte à sti soni cusì particulari chì l'animali si identifica cù un sonu identicu à un ululazione, pare chì l'animale ùn possa fà nunda altru ch'è risponde o imitate questi soni. I ricercatori ùn anu micca chjaru perchè accade, tuttavia credenu chì sia da u modu in cui l'animali interpreta queste frequenze uditive.
urla di dulore
Questu hè forse unu di i punti à chì duvete fà più attenzione, se u vostru cane soffre di un colpu, di una caduta o di una ferita è cumincia à ululà di manera ferma, hè assai prubabile ch'ellu sia feritu è hà qualchì ferita. In questu casu hè impurtante di piglià l'animali à un veterinariu per una rivista immediata.
In listessu modu, se si scopre chì u vostru cucciolu hè debule, smaritu, hà smessu di manghjà o mostra un comportamentu stranu è insolitu chì hè ancu accumpagnatu da ululazioni, un cuntrollu medicu hè adattu per escludere qualsiasi malattia.