Cuntenutu
- chì hè a transgenesi
- Chì sò l'animali transgenichi
- Transgenesi per microiniezione di zigoti
- Transgenesi per manipulazione di cellule embrionali
- Transgenesi per trasformazione di cellule somatiche è trasferimentu nucleare o clonazione
- Esempii d'animali transgenichi
- Animali transgenichi: vantaghji è svantaghji
- Benefici
- Svantaghji
Unu di l'avvenimenti più impurtanti in l'avancesi scientifichi era a pussibilità di animali clone. Ci sò grandi pussibulità per l'usu medicu è biotecnologicu, chì parechje malatie sò state sradicate grazia à sti animali. Ma chì sò in realtà? Chì sò i so vantaghji è i so svantaghji?
In questu articulu di PeritoAnimal, spieguemu chì sò l'animali transgenichi, in chì consiste a transgenesi, è mostranu esempi è caratteristiche di certi animali transgenichi ben cunnisciuti.
chì hè a transgenesi
Transgenesis hè a prucedura in quale l'infurmazione genetica (DNA o RNA) hè trasferita da un urganisimu à l'altru, cunvertisce u secondu, è tutti i so discendenti, in urganismi transgenichi. U materiale geneticu cumpletu ùn hè micca trasferitu, solu unu o più geni selezziunati prima, estratti è isolati.
Chì sò l'animali transgenichi
L'animali transgenichi sò quelli in i quali qualchì caratteristica hè stata geneticu mudificatu, chì hè assai sfarente da a ripruduzzione asessuale trà l'animali, chjamata ancu ripruduzzione clonale.
In teoria, tutti l'esseri viventi, è dunque tutti l'animali, ponu esse manipulati geneticamente. A literatura scientifica registra l'usu di animali cum'è pecure, capre, porci, vacche, cunigliuli, topi, topi, pesci, insetti, parassiti è ancu umani. Ma u topu hè statu u primu animale adupratu, è in u quale tutte e tecniche testate anu riesciutu.
L'usu di i topi hè diventatu specialmente diffusu perchè hè faciule d'intruduce nova infurmazione genetica in e so cellule, sti geni sò facilmente trasmessi à a prole, è anu cicli di vita assai brevi è littri assai numerosi. Inoltre, hè un picculu animale, faciule da manighjà è micca assai stressante, cunsidendu a so salute fisica è mentale. Infine, u vostru genomu hè assai simile à l'omu.
Ci hè parechje tecniche per pruduce animali transgenici:
Transgenesi per microiniezione di zigoti
Aduprendu sta tecnica, a superovulazione hè prima causata in a femina, per via di u trattamentu ormonale.Dopu, u fecundazione, chì pò esse in vitro o in vivo. L'ove fecundate sò poi raccolte è isolate. Quì finisce a prima fase di a tecnica.
In a seconda tappa, i zigoti (cellule risultanti da l'unione di un ovu cù un sperma naturalmente o per fertilizazione in vitro o in vivo) riceve a microiniezione cù una suluzione chì cuntene l'ADN chì vulemu aghjunghje à u genomu.
Dopu, sti zigoti digià manipulati sò reintrudutti in l'utru maternu, affinchì a gravidanza si faci in un ambiente naturale. Infine, una volta chì i cuccioli sò cresciuti è stati svezzati, hè verificatu s'elli anu incorporatu u transgene (DNA esternu) in u so genomu.
Transgenesi per manipulazione di cellule embrionali
In sta tecnica, invece di aduprà zigoti, u transgene hè introduttu in u cellule staminali. Queste cellule sò rimosse da a blastula in via di sviluppu (un stadiu di sviluppu embrionale caratterizatu da un unicu stratu di cellule) è piazzate in una soluzione chì impedisce à e cellule di differenziarsi è di restà cum'è cellule staminali. Posteriormente, hè introduttu u DNA stranieru, e cellule sò reimplantate in a blastula, è questu hè reintroduttu in l'utru maternu.
A progenie chì avete cun questa tecnica hè chimera, chì significa chì alcune cellule in u vostru corpu esprimeranu u genu è altri ùn. Per esempiu, u "ovatu", chimerisimu trà pecure è capre, hè un animale chì hà parte di u corpu cù pelu è altre parte cù lana. Attraversendu ulteriormente e chimere, si ottenenu individui chì averanu u transgene in a so linea di cellule germinali, vale à dì in i so ovi o sperma.
Transgenesi per trasformazione di cellule somatiche è trasferimentu nucleare o clonazione
A clunazione cunsiste à estrarre cellule embrionali di una blastula, cultivate in vitro è poi inseriteli in un ovocitu (cellula germinale femminile) da u quale u nucleu hè statu cacciatu. Cusì si fondenu in tale manera chì l'ovitu si trasforma in un ovu, avendu in u nucleu u materiale geneticu di a cellula embrionale originale, è continuendu u so sviluppu cum'è zigotu.
Esempii d'animali transgenichi
Durante l'ultimi 70 anni, una serie di ricerche è sperimenti sò stati fatti per ottene animali modificati geneticamente. Tuttavia, malgradu a grande fama di a pecura Dolly, ùn era micca u primu animale clonatu in u mondu da u transgenichi animali. Scuprite alcuni esempi di animali transgenici cunnisciuti sottu:
- Rane: in u 1952 hè stata realizata u primu clunatu in a storia. Era a basa per clonà a pecura Dolly.
- U pecuri dolly: hè famosu per esse u primu animale clonatu per mezu di a tecnica di u trasferimentu nucleare cellulare da una cellula adulta, è micca per esse u primu animale à esse clonatu, cum'è ùn era micca. Dolly hè stata clonata in u 1996.
- Mucche Noto è Kaga: sò state clonate in Giappone millaie di volte, in u quadru di un prugettu chì circava migliurà a qualità è a quantità di carne per u cunsumu umanu.
- A capra Mira: sta capra clonata in u 1998, era u precursore di u bestiame capaci di pruduce droghe utili per l'omu in u vostru corpu.
- U mufrone Ombretta: primu animale clonatu per salvà una spezia in periculu.
- U ghjattu copycat: in 2001, a cumpagnia Genetic Savings & Clone hà clonatu un gattu domesticu cun finisce cumerciali.
- E Scimmie Zhong Zhong è Hua Hua: primi primati clonati cù a tecnica aduprata in a pecura Dolly, in u 2017.
Animali transgenichi: vantaghji è svantaghji
Attualmente, a transgenesi hè una sughjettu assai cuntruversu, è sta cuntruversia vene principalmente da a mancanza di informazioni nantu à ciò chì hè a transgenesi, chì sò i so usi, è chì legislazione regula a tecnica è l'usu di l'animali sperimentali.
In diversi paesi di u mondu, a biosicurezza hè regolata da un inseme di leggi, procedure o direttive specifiche. In Brasile, a legislazione in materia di biosicurezza tratta più specificamente di a tecnulugia di DNA o RNA recombinante.
Lege 8974, di u 5 di ghjennaghju 1995, Decretu 1752, di u 20 di dicembre 1995, è Misura Pruvisiunale 2191-9, di u 23 d'Agostu 2001[1], stabilisce norme di sicurezza è meccanismi di ispezzione in l'usu di tecniche di ingegneria genetica in a custruzzioni, a cultura, a manipolazione, u trasportu, a cummercializazione, u cunsumu, a liberazione è a rimozione di urganisimu geneticu mudificatu (OGM), cù u scopu di prutege a vita è a salute di l'omu, di l'animali è di e piante, è ancu di l'ambiente.[2]
Trà i vantaghji è i svantaghji ottenuti cù l'usu di l'animali transgenici, truvemu i seguenti:
Benefici
- Migliurà a ricerca, da u puntu di vista di a cunniscenza di u genomu.
- Benefici per a produzzione animale è a salute.
- Avanzamenti in studii di malatie in animali è umani, cum'è u cancer.
- Pruduzione di droga.
- Donazione d'organi è di tissuti.
- Creazione di banche di geni per prevene l'estinzione di e spezie.
Svantaghji
- Mudificendu e spezie digià esistenti, pudemu mette in periculu e spezie native.
- A spressione di proteine nove chì ùn esistevanu nanzu in un animale determinatu pò purtà à l'apparizione di allergie.
- Induve in u genomu u novu genu serà piazzatu pò esse indeterminatu in certi casi, cusì i risultati previsti ponu sbaglià.
- L'animali vivi sò aduprati, perciò hè di primura fà una revisione etica è determinà quantu novi è pertinenti ponu esse i risultati di l'esperimentu.
Se vulete leghje più articuli simili à Animali transgenici - Definizione, esempi è caratteristiche, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.