Cuntenutu
E zecche, ancu se sò picculi insetti, sò innocu da nunda. Allughjanu in a pelle di mammiferi à sangue caldu è suchjanu u fluidu vitale. U prublema hè chì ùn aspiranu micca solu u fluidu vitale, ponu ancu infettà è trasmettenu vari tippi di malatie, chì in casu ùn sò micca trattati currettamente, ponu diventà serii prublemi di salute. E zecche ùn volanu micca, campanu in erba alta è striscianu o cascanu annantu à i so ospiti.
Se passate assai tempu à l'aria aperta cù u vostru animale domesticu, continuate à leghje stu articulu PeritoAnimal nantu à malatie chì e zecche ponu trasmette, parechji di elli ponu influenzà ancu voi.
Chì sò e zecche?
e zecche sò parassiti esterni o acari più grandi chì facenu parte di a famiglia di l'aracnidi, essendu cugini di ragni, è chì sò trasmettitori di malatie è infezioni à l'animali è à e persone.
I tippi più cumuni di zecche sò a zecca di cane o di canina è a zampa à zampe nere o zecca di cervu. I cani è i misgi sò attratti da spazii aperti cù assai vegetazione, erba, foglie accumulate o cespuglii, è hè precisamente quì chì si trovanu zecche, avendu una incidenza più grande in e stagioni calde.
Malatia di Lyme
A malatia a più temuta, ma cumuna, trasmessa da e zecche di cervu hè a malatia di Lyme, chì si diffonde da e zecche cusì chjuche ch'elli ùn ponu esse viste. Quandu accade, u diagnosticu hè più difficiule da fà. Una volta chì una tick di stu tippu morde, produce un rash rossu, circulare chì ùn prurite o ferisce, ma si sparghje è crea stanchezza, forti mal di testa, nodi linfatichi infiammati, musculu facciale è prublemi neurologichi. Sta malattia pò accade più di una volta in u listessu paziente.
Sta cundizione hè una infezzione largamente debilitante ma ùn hè micca murtale, però, se ùn hè micca diagnosticatu è trattatu currettamente, pò sviluppà prublemi cum'è:
- Paralisi facciale
- Artrite
- disordini neurologichi
- Palpitazioni
A malatia di Lyme deve esse trattata cù diversi tipi di antibiotici prescritti da u vostru veterinariu.
Tularemia
i batteri Francisella tularensis provoca tularemia, un'infezzione batterica trasmessa da i morsi di zecche è ancu da e zanzare. L'animali più toccati da sta malatia chì una zecca pò trasmette sò roditori, ma l'omu pò ancu esse infettatu. U scopu di u trattamentu hè di curà l'infezzione cù antibiotici.
À 5-10 ghjorni appare u seguitu cuadru di sintomu:
- Febbra è brividi.
- Ulceri indolori in a zona di cuntattu.
- Irritazione di l'ochji, mal di testa è dolore musculare.
- Rigidità in l'articuli, difficultà à respira.
- Perda di pesu è sudazione.
ehrlichiosi umana
Sta malattia chì una zecca pò trasmette hè cuntagiosa per mezu di i morsi di zecche infettate da trè diversi batteri: Ehrlichia chaffeensis, Ehrlichia ewingii è Anaplasma. U prublema di sta malatia si presenta di più in i zitelli, perchè di solitu u i sintomi cumincianu in 5 à 10 ghjorni dopu u morsu, è se u casu diventa severu, pò causà gravi danni cerebrali. Sia per l'animali domestici sia per e persone, una parte di u trattamentu hè l'amministrazione di antibiotici è altri medicamenti per un periodu di almenu 6-8 settimane.
Alcuni di i sintomi sò identichi à quelli di l'influenza: perdita di appetitu, frebba, dolore à i musculi è l'articuli, mal di testa, brividi, anemia, diminuzione di globuli bianchi (leucopenia), epatite, dolore di stomacu, tosse severa è in alcuni casi rash pelle.
paralizia di tick
E zecche sò cusì versatili chì ponu ancu causà perdita di funzione musculare. Curiosamente, quandu si aggrappanu à a pelle di e persone è di l'animali (in particulare cani), liberanu un tossicu chì provoca paralisi, è hè durante stu prucessu di rimozione di sangue chì a tossina entra in u sangue. Hè un doppiu ghjocu vincitore per sti picculi acari.
A paralisi parte da i pedi è cresce in tuttu u corpu. Inoltre, in a maiò parte di i casi, provoca sintomi simili à l'influenza: dolore musculare, stanchezza è difficoltà à respirà. Una cura intensa, un supportu infermieru è bagni insetticidi seranu necessarii cum'è trattamentu. Cum'è l'accennatu, i più colpiti di paralisi da un morsu di tick sò i cani, tuttavia, i misgi ne ponu ancu soffre.
anaplasmosi
L'anaplasmosi hè un'altra malattia chì una zecca pò trasmette. Hè ancu una malattia infettiva zoonotica, chì significa chì pò infettanu e persone è l'animali domestici. Hè pruduttu da un batteriu intracellulare trasmessu à l'omu da u morsu di trè spezie di zecche (cervi: Ixodes scapularis, Ixodes pacificus è Dermacentor variabilis). In certi casi provoca cambiamenti gastrointestinali è affetta u più i globuli bianchi. E persone anziane è e persone chì anu un sistema immunitariu debule sò più sensibili è sviluppanu sintomi severi chì ponu esse periculosi per a vita, in quale casu hè necessariu un trattamentu antibioticu immediatu.
I pazienti esposti à l'agente di a malattia anu prublemi à esse diagnosticati per via di a natura non specifica di i sintomi è perchè si presentanu di colpu 7 à 14 ghjorni dopu à u morsu. A maiò parte sò mal di testa, frebba, brividi, mialgia è malessere chì ponu esse cunfunditi cù altre malatie infettive è non infettive è virus. Inoltre, ùn mancate micca i nostri articuli nantu à a febbre canina è a febbre catina per amparà à agisce.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.