Pesci pulmonari: caratteristiche è esempi

Autore: John Stephens
Data Di Creazione: 28 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 27 Sittembre 2024
Anonim
3 Modi per Migliorare la Tua Vista e per Cambiare il Colore dei tuoi Occhi
Video: 3 Modi per Migliorare la Tua Vista e per Cambiare il Colore dei tuoi Occhi

Cuntenutu

pesci pulmonari formanu un gruppu raru di pesci assai primitivu, chì anu a capacità di respira aria. Tutte e spezie vive in stu gruppu campanu in l'emisferu sudu di a pianeta, è cum'è animali acquatichi, a so biologia hè assai determinata in questu modu.

In questu articulu di PeritoAnimal, entreremu in u mondu di i pesci pulmoni, cumu sembranu, cumu si respira, è videremu alcuni esempi di spezie di i pesci pulmonari è e so caratteristiche.

Chì sò i pesci pulmonari

dipnoicu o lungfish sò un gruppu di pesci chì appartenenu à a classe sarcopterygii, in chì i pesci chì anu pinne lobulate o carnose.


A relazione tassonomica di u pesciu pulmonu cù altri pesci genera assai cuntruversa è disputa trà i circadori. Se, cume si crede, a classificazione attuale hè curretta, st'animali devenu esse strettamente ligati à u gruppu d'animali (Tetrapodomorpha) chì hà fattu nasce u vertebrati attuali tetrapodi.

sò attualmente cunnisciuti sei spezie di lungfish, raggruppati in duie famiglie, lepidosirenidae è Ceratodontidae. I Lepidosirenidi sò urganizati in dui generi, Protopterus, in Africa, cù quattru spezie vive, è u genaru Lepidosiren in Sud America, cù una sola spezia. A famiglia Cerantodontidae hà una sola spezia, in Australia, Neoceratodufosteri, chì hè u pesciu pulmonu vivu u più primitivu.

Pesci pulmonari: caratteristiche

Cum'è l'avemu dettu, i pesci pulmoni anu alette di lobu, è à u cuntrariu di l'altri pesci, a spina ghjunghje à a fine di u corpu, induve sviluppanu duie pieghje di a pelle chì agiscenu cum'è alette.


Anu avutu dui pulmoni funziunali cum'è adulti. Queste derivenu da u muru ventrali à a fine di a faringe. In più di i pulmoni, anu branche, ma realizanu solu 2% di a respirazione di l'animali adultu. Durante e fasi larvali, sti pesci respiranu grazia à e so branchie.

Anu avutu forinasale, ma ùn li usanu micca per uttene aria, invece anu un occupazioneolfattivu. U so corpu hè cupertu di scaglie assai chjuche chì sò incrustate in a pelle.

Sti pesci campanu in acque cuntinentali pocu fonde è, durante a stagione secca, scavanu in l'argilla, entrendu in una spezia di ibernazioneo letargia. Coprenu a bocca cù un "tappu" di terracotta chì hà un picculu foru per u quale l'aria necessaria per respirà pò entre. Sò animali ovipari, è u masciu hè incaricatu di piglià a cura di a prole.


Pesci pulmonari: respirazione

I pesci pulmonari anu dui pulmoni è presentanu un sistema circulatoriu cù dui circuiti. Questi pulmoni anu troppu creste è partizioni per aumentà a superficie di scambiu di gas, è sò ancu altamente vascularizzati.

Per respirà, sti pesci cullà à a superficia, aprendu a bocca è espansione a cavità orale, furzendu l'aria à entre. Dopu chjudenu a bocca, cumpressanu a cavità orale, è l'aria passa in a cavità pulmonale a più anteriore. Mentre a bocca è a cavità anteriore di u pulmone restanu chjuse, a cavità posteriore si contrae è espira l'aria ispirata da u respiru precedente, lascendu questu aria attraversu u opercles (induve e branchie si trovanu cumunemente in i pesci chì respiranu l'acqua). Una volta chì l'aria hè stata espirata, a camera anteriore si contrae è apre, permettendu à l'aria di passà à a camera posteriore, induve u scambiu di gas. Dopu, vedi u pesci pulmonari, esempi è descrizzione di e spezie e più cunnisciute.

Piramboia

A Piramide (Paradossu di Lepidosiren) hè unu di i pesci pulmoni, hè distribuitu in e zone fluviali di l'Amazonia è in altre parte di u Sudamerica. L'aspettu s'assumiglia à quellu di l'anguilla, è pò ghjunghje sin'à longu un metru.

Campa in acque poche è di preferenza calme. Quandu l'estate vene cù a sicchia, stu pesciu custruisce un burcu in l'argilla per mantene l'umidità, lascendu fori per permette a respirazione pulmonare.

Lungfish africanu

O Protopterus annectens hè una di e spezie di pesci pulmonari chì campà in Africa. Hè ancu furmatu cum'è un'anguilla, ancu se e pinne sò assai longu è filu. Abita in i paesi di l'Africa occidentale è centrale, ma dinò una certa regione orientale.

Stu pesciu hà abitudini di notte è di ghjornu ferma piattatu trà a vegetazione acquatica. Durante a sicchia, scavanu un foru induve entrenu verticalmente per chì a bocca fermi in cuntattu cù l'atmosfera. Se u livellu di l'acqua scende sottu u so foru, cumincianu à secrete un mucus per mantene l'umidità in u vostru corpu.

Lungfish australianu

U pulmone australianu (Neoceratodus forsteri) stà in suduveste di Queensland, in Australia, nantu à i fiumi Burnett è Mary. Ùn hè ancu statu valutatu da l'UICN, cusì u statu di cunservazione hè scunnisciutu, ma hè prutetta da l'accordu CITES.

A diversità di l'altri pesci pulmonari, u Neoceratodus forsterihà solu un pulmone, dunque ùn pò micca solu dipende da a respirazione aria. Stu pesciu stà in fondu à u fiume, piattatu durante u ghjornu è muvendusi pianu pianu nantu à u fondu fangosu di notte. Sò grandi animali, cù più di un metru di lunghezza in età adulta è più di 40 liri di pesu.

Quandu u livellu di l'acqua scende per via di a siccità, sti lungfishes restanu in fondu, postu chì anu un solu pulmone è anu ancu bisognu di fà respirazione d'acqua attraversu i branchi.

Se vulete leghje più articuli simili à Pesci pulmonari: caratteristiche è esempi, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.