Cuntenutu
Popularmente, ci hè a credenza chì i misgi sò animali cumpletamente indipendenti è chì ùn sentenu micca u listessu amore incondizionatu chì sentimu per elli. Stu fattu face senza dubbitu à i prupietarii di misgi abbastanza scomodi, chì sò sicuri chì i so misgi li amanu è u mostranu cù u minimu gestu.
Tuttavia, hè vera? Se vi dumandate se u i misgi amanu i so patroni, site in u locu ghjustu, perchè in st'articulu PeritoAnimal, vulemu spiegà cumu amanu i misgi è chì l'infurmazioni sò solu una voce.
I misgi anu sentimenti?
A dichjarazione chì i misgi sentenu l'amore hà parechje sfumature da piglià in contu, perchè ancu se ùn dubitemu micca di l'immensu affettu chì i nostri animali anu per noi, duvemu sapè cume distingue u nostru modu di percepisce u mondu da u modu chì i nostri animali domestici facenu. capitu. Ciò chì hè chjaru hè chì i misgi si riproducenu quì.acciai di attaccamentu assai forti.
Tuttavia, chì hè l'attaccamentu? Stu cuncettu hè statu primu definitu da u psicologu John Bowlby, è hè capitu cum'è a ligame emutivu di grande intensità è in una manera durabile (ma variabile cù u tempu), chì si sviluppa attraversu u interazione reciproca trà dui individui è in cui unu contribuisce cun sicurezza, cunfortu è sustenimentu.
Emozionalmente parlendu, l'attaccamentu nasce quandu l'individuu capisce chì anu un figura prutettiva, chì ci serà senza cundizione, da mamma à u so figliolu, sia una relazione umana, canina o felina, trà parechje altre spezie. Per questa ragione, ùn hè micca stranu chì u vostru misgiu cerca rifugiu in voi quandu site tristu, impauritu, o infine, circate u vostru. sustegnu emutivu.
Per più infurmazione, vedi st'altru articulu PeritoAnimal: i misgi anu sentimenti?
I misgi amanu i so patroni?
Pocu fà, un studiu hè statu fattu à l'Università di l'Oregon per vede se stu fenomenu hè veru o se, à u cuntrariu, hè solu una "idealizazione" di quelli chì amanu assai i so gattini. Tuttavia, hè statu pruvatu empiricamente chì i misgi domestici formanu ligami cù i so pruprietari è sò simili à quelli cresciuti da un zitellu cù i so genitori.
Ùn hè micca stranu chì sta cunnessione tra i misgi è i patroni esista perchè, se a guardemu cun fretu, l'attaccamentu hè in realtà un miccanisimu di sopravivenza chì avemu diverse spezie da tene emozionalmente à ciò chì favurisce a nostra sopravvivenza. In altre parolle, se un gattu ùn si primurava micca di i so gattini è ùn si sentianu micca sicuri se a so mamma era sparita (è dunque ùn a chjamavanu), puderebbenu guasi campà senza l'alimentu, a prutezzione è l'apprendimentu ch'ella li dà incondizionalmente. ..
Tuttavia, mentre in natura ci hè un prucessu di staccamentu (quandu i gattini sò pronti à un livellu di maturità, a mamma cummencia à alluntanassi da elli è li forza à diventà indipendenti) quandu adopri un gattu questu ùn accade micca. U tutore diventa quella figura prutettiva senza a quale puderia sopravvive senza, è hè per quessa chì i misgi mancanu i so patroni. In queste circustanze, cume u vostru gattu hà u tutore assuciatu à qualcosa di bonu, ogni volta chì ti vede, questu genera un grande sintimu di cunfidenza è tranquillità in ellu. À u cuntrariu, è cum'è l'esperienza hà dimustratu, se sparite da u latu è lasciate in un spaziu completamente scunnisciutu, si senterà terribilmente insicuro è stressatu, perchè averà persu a so basa sicura.
Inoltre, daretu à stu cumpurtamentu ci hè un ormone chì hè rispunsevule per l'affettu di i misgi è di l'omu. Parlemu di nunda di più è di menu menu chè ossitocina, una sustanza secretata da a glutula pituitaria incaricata di creà è mantene relazioni d'amicizia è d'attaccamentu.
Questu "ormone d'amore" hè, in parechji mammiferi, responsabile di fà ci sente bè quandu simu in cumpagnia è interagisce cù altri di a nostra listessa spezia o di spezie diverse. In questu modu, hè un elementu chjave per l'affiliazione cù l'altri, cum'è ella stimula è rinforza i cumpurtamenti suciali, cume a pulizia reciproca, i ghjochi, ecc.
Per più infurmazione, pudete leghje st'altru articulu PeritoAnimal: Cumu sapè se u mo misgiu mi fideghja
Cumu sapè se u mo misgiu mi ama
Probabilmente amate u vostru misgiu, ma puderete avè dumandatu più di una volta se questu amore hè reciprocu, perchè i misgi ùn esprimimu micca u so affettu di listessa manera chì a femu, è tutti anu u so caratteru, chì pò rende difficiule à capì. Ùn ci hè micca dubbitu chì, sè tù sì quellu chì furnisce à u vostru misgiu alimentu è sicurità, deve amà vi assai! Videmu chì sò i principali segni chì u vostru misgiu vi ama:
- Ronronna quandu si avvicina è l'animale.
- Si stende è vi mostra u so ventre, chì hè a so zona a più vulnerabile.
- Ella si frotta contr'à voi, colpisce a testa, cammina trà e to gambe ...
- Vi offre a preda ch'ellu caccia cum'è rigalu.
- Ellu vole ghjucà cù voi.
- Dorme vicinu à voi (o nantu à voi).
- Ellu vi feghja.
- Ti lecca è piglia qualchì buccata.
- Alza a coda quandu vi vede.
- Mi miauleghja per chì li fessi casu.
- Ti seguita in ogni locu.
Se vulete leghje più articuli simili à I misgi amanu i so patroni?, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.