Cuntenutu
- Qualcosa pò solu esce?
- Tigre
- Tartaruga di pelle
- Salamandra gigante cinese
- Elefante di Sumatra
- Vaquita
- Saola
- Orsu Polare
- Balena Franca Atlantica Nordu
- Farfalla monarca
- Aquila reale
Sapete ciò chì significa esse in periculu di estinzione? Ci sò di più in più animali in periculu, è ancu se questu hè un tema diventatu pupulare in l'ultimi decennii, oghje ghjornu, parechje persone ùn sanu micca ciò chì significa veramente, perchè accade è chì animali sò nantu à sta lista rossa. Ùn hè più surprisante quandu sintemu e nutizie nantu à alcune spezie animali chì sò entrate in sta categuria.
Sicondu i dati ufficiali nantu à 5000 spezie si trovanu in questu statu, numeri chì anu aggravatu in modu allarmante in l'ultimi 10 anni. Attualmente, tuttu u regnu animale hè in alerta, da mammiferi è anfibi à invertebrati.
Se site interessatu à questu sughjettu, continuate à leghje. In Animal Expert vi spiegemu più in prufundità è vi dicemu ciò chì sò i 10 animali più minacciati in u mondu.
Qualcosa pò solu esce?
Per definizione u cuncettu hè assai simplice, una spezia chì hè in periculu di estinzione hè una animale chì hè in traccia di sparì o chì fermanu pochi pochi chì abitanu a pianeta. U cumplessu quì ùn hè micca u termine, ma e so cause è e cunsequenze successive.
Vistu da un puntu di vista scentificu, l'estinzione hè un fenomenu naturale accadutu dapoi u principiu di i tempi. Ancu se hè vera chì certi animali si adattanu megliu cà altri à i novi ecosistemi, sta cuncurrenza custante si traduce infine in a sparizione di e spezie animali è vegetali. Tuttavia, a responsabilità è l'influenza chì l'omi anu in questi prucessi cresce. A sopravivenza di centinaie di spezie hè minacciata grazia à fattori cum'è: l'alterazione drastica di u so ecosistema, a caccia eccessiva, u trafficu illegale, a distruzzione di l'habitat, u riscaldamentu climaticu è assai altri. Tutti questi prudutti è cuntrullati da l'omu.
E cunsequenze di l'estinzione di un animale ponu esse assai prufonde, in parechji casi, danni irreversibili à a salute di a pianeta è di l'essere umanu. In natura tuttu hè ligatu è cunnessu, quandu una spezia si estinghje, un ecosistema hè cumplettamente alteratu. Dunque, pudemu ancu perde a biodiversità, l'elementu chjave per a sopravvivenza di a vita nantu à a Terra.
Tigre
stu super cat hè praticamente estinta è, per questa ragione, avemu principiatu cun ellu a lista di l'animali in periculu in u mondu. Ùn ci hè più quattru spezie di tigre, ci sò solu cinque sottuspezie situate in u territoriu asiaticu. Ci hè attualmente menu di 3000 copie rimanenti. A tigre hè unu di l'animali i più minacciati in u mondu, hè cacciata per a so peddi, ochji, ossa è ancu urgani inestimabili. In u mercatu illegale, tutta a pelle di sta maestosa criatura pò custà finu à 50.000 dollari. A caccia è a perdita di l'abitazione sò i motivi principali di a so sparizione.
Tartaruga di pelle
Catalogatu cum'è u più grande è u più forte di u mondu, a tartaruga di cuoio (cunnisciuta ancu cum'è tartaruga di liutu), hè capace di natà praticamente in tuttu u pianeta, da i tropichi à a regione subpolare. Stu largu percorsu hè fattu in cerca di un nidu è dopu per furnisce da manghjà à i so zitelli. Da l'anni 80 finu à avà a so populazione hè calata da 150.000 à 20.000 esemplari.
E tartarughe spessu cunfondenu u plasticu chì flotta in l'oceanu cù l'alimentariu, pruvucendu a so morte. Perdenu dinò u so abitatu per via di u sviluppu custante di grandi hoteli nantu à u mare, induve abitualmente anidanu. Hè una di e spezie più alerte in u mondu.
Salamandra gigante cinese
In Cina, st'anfibiu hè diventatu pupulare cum'è alimentu finu à u puntu induve ùn fermanu guasi più esemplari. À Andrias Davidianus (nome scientificu) pò misurà sin'à 2 metri, ciò chì u rende ufficialmente u più grande anfibiu in u mondu. Hè ancu minacciatu da l'alti livelli di contaminazione in i flussi forestali di u suduvestu è di u sudu di a Cina, induve abitanu sempre.
L'anfibbii sò un ligame impurtante in l'ambienti acquatichi, chì sò predatori di grande quantità d'insetti.
Elefante di Sumatra
stu animale maestosu hè in traccia di sparì, essendu una di e spezie più in periculu in tuttu u regnu animale. A causa di a deforestazione è di a caccia incontrollata, pò esse chì in i prossimi vinti anni, sta spezia ùn esiste più. Sicondu l'Unione Internaziunale per a Conservazione di a Natura (IUCN) "ancu se l'elefante di Sumatra hè prutettu da a legge indonesiana, 85% di u so habitat hè fora di e zone prutette".
L'elefanti anu sistemi famigliali cumplessi è stretti, assai simili à quelli di l'umani, sò animali cun un altu gradu di intelligenza è sensibilità. sò attualmente contabilizati menu di 2000 L'elefanti di Sumatra è stu numeru cuntinueghjanu à calà.
Vaquita
A vaquita hè un cetaceu chì stà in u golfu di California, hè stata scuperta solu in u 1958 è da tandu fermanu menu di 100 esemplari. È u spezie più critiche in e 129 spezie di mammiferi marini. Per via di a so imminente estinzione, sò state stabilite misure di cunservazione, ma l'usu indiscriminatu di a pesca di trappula ùn permette micca u veru avanzamentu di ste pulitiche nove. St'animale in periculu hè assai enigmaticu è timidu, ùn vene guasgi à a superficia, ciò chì facilita a preda di stu tipu di pratiche massicce (rete giganti induve sò intrappulati è mischiati cù altri pesci).
Saola
Saola hè un "Bambi" (bovinu) cù tacchi spettaculari nantu à a so faccia è longhe corne. Cunnisciutu cum'è "unicornu asiaticu" perchè hè assai raru è guasi mai vistu, stà in zone isolate trà Vietnam è Laos.
Questa antilope hà campatu in pace è sola finu à a so scuperta è avà cacciata illegalmente. Inoltre, hè minacciatu da a perdita costante di u so habitat, causata da u pesu assottamentu di l'arburi. Cum'ellu hè assai esoticu, hè entratu in a lista più ricercata, è dunque, hè unu di l'animali i più minacciati in u mondu. Hè stimatu chì solu 500 esemplarii.
Orsu Polare
Sta spezia hè accaduta à soffre tutte e cunsequenze di u cambiamenti climatichi. Si pò digià dì chì l'orsu pulare si scioglie cù u so ambiente. U so habitat hè l'Articu è dipendenu da u mantenimentu di e calotte polari per campà è nutrisce. Dapoi u 2008, l'orsi eranu e prime spezie di vertebrati elencati in a Legge nantu à e Spezie in Periculu di i Stati Uniti.
L'orsu pulare hè un animale bellu è affascinante. Trà parechje di e so caratteristiche ci sò e so capacità di cacciadori naturali è di bagnanti chì ponu navigà senza piantà per più di una settimana. Un fattu interessante hè chì sò invisibili à e telecamere infrarossi, solu u nasu, l'ochji è u soffiu sò visibili à a camera.
Balena Franca Atlantica Nordu
e spezie di balene più in periculu in u mondu. Studii scientifichi è urganizazioni animali sustennu chì ci sò menu di 250 balene chì viaghjanu longu à a costa atlantica. Malgradu esse ufficialmente una spezia prutetta, a so populazione limitata ferma minacciata da a pesca cummerciale. E balene affucanu dopu esse state intricciate in rete è funi per longu periudu di tempu.
Questi giganti marini ponu misurà finu à 5 metri è pesanu finu à 40 tunnellate. Si sà chì a so vera minaccia hà iniziatu à u XIXu seculu cù a caccia indiscriminata, riducendu a so populazione di 90%.
Farfalla monarca
A farfalla monarca hè un altru casu di bellezza è magia chì vola in l'aria. Sò speciali trà tutte e farfalle perchè sò e sole chì realizanu a famosa "migrazione monarchica". Cunnisciutu in u mondu cum'è una di e più larghe migrazioni in tuttu u regnu animale. Ogni annu, quattru generazioni di riproduttori di u monarca volanu inseme più di 4800 chilometri, da a Nova Scozia à i boschi di u Messicu induve invernanu. Uttenite u viaghjatore!
per l'ultimi vinti anni a pupulazione monarchica hè diminuita di 90%. A pianta di a sega, chì serve à tempu da manghjà è da nidu, hè stata distrutta per via di l'aumentu di i culturi agriculi è di l'usu incontrollatu di pesticidi chimichi.
Aquila reale
Ancu s'ellu ci sò parechje spezie d'acule, l'aquila reale hè quella chì vene in mente quandu ci hè dumandatu: se puderia esse un acellu, quale li piacerebbe esse? Hè assai pupulare, facendu parte di a nostra immaginazione cullettiva.
A so casa hè quasi tuttu u pianeta Terra, ma hè ampiamente vista volendu per l'aria di u Giappone, l'Africa, l'America di u Nordu è a Gran Bretagna. Sfurtunatamente in Auropa, per via di a riduzzione di a so populazione, hè assai difficiule d'osservà st'animale.L'acula reale hà vistu u so habitat naturale esse distruttu per via di un sviluppu custante è di una deforestazione costante, eccu perchè ci hè sempre menu nant'à a lista di 10 animali in u più grande periculu di estinzione in u mondu.