Cuntenutu
- rabbia in i misgi
- Cumu evolve a rabbia è quali sò e tappe di a rabbia
- sintomi di rabia in i misgi
- Aspettativa di vita di un Gattu Arrabiatu
A rabbia hè di solitu assuciata à i cani, in ogni modu i misgi ponu ancu esse affettati è ancu trasmettenu sta malattia à l'omu.
Ancu s'ellu hè più pocu cumunu in i misgi, a rabbia hè altrettantu inchietante perchè, una volta contratta, sta malattia ùn hà più cure è l'animale more in un cortu periodu di tempu.
Se site interessatu à sapè di più nantu à sta malattia chì tocca i mammiferi, inclusi l'omu, chì sò i sintomi in i misgi è quantu campa un ghjattu arrabiatu, leghjite st'articulu di PeritoAnimal.
rabbia in i misgi
A zerga vene da u latinu rabidus chì significa pazzu, una designazione per via di l'aspettu caratteristicu di l'animali rabid chì saliva è hè aggressivu.
Hè una malattia infettiva è zoonotica (pussibile da trasmette à l'omu) causata da un virus chì affetta u sistema nervosu centrale è chì si diffonde è s'accumula in grande quantità in e ghiandole salivari causendu a produzione eccessiva di saliva infettata.
Si trasmette principalmente per mezu di u morsu di un animale infettu durante una lotta è ancu, ma micca cusì cumunu, attraversu u graffiu è u liccà di ferite aperte o di mucose cum'è quelle in bocca è in l'ochji.
Oghje ghjornu, hè diminuitu in i cani è i misgi è ancu in l'omu per via di e campagne di vaccinazione. Tuttavia, i numeri esistenti sò sempre preoccupanti è sò aumentati, principalmente trà animali salvatichi, induve u pipistrelli, induve u numeru di animali infettati cresce in Brasile, è, più recentemente, in tassi.
A rabbia ùn hà micca cura è, in a maiò parte di i casi, porta à a morte di u ghjattu infettatu. Dunque, u megliu da fà hè a prevenzione. Per questu, duvete rispettà u protocolu di vaccinazione elaboratu da u vostru veterinariu di fiducia. Attenti quandu u vostru misgiu sorte fora è si mette in lotta (chì hè a fonte principale d'infezzione) o quandu si avvicina à animali salvatichi cum'è i pipistrelli.
Ma allora quantu campà un ghjattu quand'ellu piglia a rabbia? Per risponde à sta quistione, spiegemu un pocu cume a malattia funziona è evolve.
Cumu evolve a rabbia è quali sò e tappe di a rabbia
Durante u morsu, u virus prisente in a saliva penetra è entra in i musculi è in i tessuti è si multiplica quì. Dopu, u virus si sparghje attraversu e strutture circundante è va versu u tissutu nervosu più vicinu, perchè hà una affinità per e fibre nervose (hè neurotropicu) è ùn usa micca u sangue cum'è via di diffusione.
U a malatia hà parechje tappe:
- Incubazione: hè u tempu da u morsu à l'apparizione di i sintomi. Quì l'animale pare esse bè è ùn mostra micca sintomi (hè asintomaticu). Pò passà da una settimana à parechji mesi per chì a malattia si manifesti.
- Prodromic: ci sò dighjà qualchì cambiamentu bruscu di cumpurtamentu. U misgiu pò esse più nervosu, scantatu, ansiosu, stancu, ritiratu è ancu più docile s'ellu hè un misgiu nurmalmente aggressivu. Questa fase pò durà da 2 à 10 ghjorni.
- in furia è eccitatu: hè a fase chì caratterizeghja a malatia. U misgiu hè più aggressivu è irritabile è pò ancu muzzicà è graffià, allora fate attenzione.
- paralìticu: l'ultima fase in cui l'animali hè paralizatu è pò presentà spasmi è / o un statu di coma, finendu in morte.
sintomi di rabia in i misgi
Tù sintomi di rabia in i misgi i più cumuni, ma micca sempre tutti manifesti, includenu:
- Frebba
- Cambiamenti cumportamentali cum'è aggressività o apatia
- Salivazione eccessiva
- vomitu
- difficultà à ingolle
- Aversione à a luce (fotofobia) è à l'acqua (idrofobia)
- Cunvulsioni
- Paralisi
Sti segni ponu esse cunfusi cù altre malatie neurologiche è, dunque, hè sempre di primura cunsultà un veterinariu se u vostru animale hà unu di sti sintomi o se suspettate chì u vostru misgiu avia accessu à a strada è s'era messu in lotta.
Aspettativa di vita di un Gattu Arrabiatu
Sta malatia ùn hà cure è l'eutanasia pò esse l'unica opzione, chì, una volta cuntratta, progredisce assai prestu, hè irreversibile è letale per i misgi.
A durata di a fase di incubazione hè variabile, postu chì dipende da a situazione è a gravità di u muccuni, per esempiu, una più profonda o localizata nantu à u bracciu serà più rapida per manifestà sintomi chì una più superficiale o nantu à a gamba. In i misgi stu periodu varieghja trà 14 à 60 ghjorni è in i ghjovani pò esse ancu più cortu.
A vita di un gattu arrabiatu hè relativamente cortu. U periodu di tempu trà e fasi sopra descritte pò varià da u ghjattu à u ghjattu, ma una volta chì ghjunghje à u sistema nervosu centrale è i sintomi apparsu, a malattia progredisce rapidamente è a morte si face in 7 à 10 ghjorni.
Normalmente, un animale suspettatu di avè rabbia, vale à dì cun segni suggestivi di sta malatia, hè messu in quarantena per osservazione per 10 ghjorni, se à a fine di questi ghjorni l'animali hè bè è senza altri sintomi, si suppone chì ùn avè a rabbia.
Se suspettate chì u vostru misgiu hè statu infettatu, purtatelu à u vostru veterinariu per ch'ellu possi isolà per evità u cuntagiu da altri felini è per minimizà a so suffrenza.
Hè impurtante, se hè pussibule, d'identificà l'aggressore per ch'ellu sia messu in quarantena per esse osservatu è micca per infettà altri animali o esseri umani.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.
Se vulete leghje più articuli simili à Sin'à quandu campa un ghjattu arrabiatu?, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione di Malatie Infettive.