Cuntenutu
L'unicorni sò prisenti in opere cinematografiche è litterarie in tutta a storia culturale. Oghje ghjornu, i truvemu ancu in nuvelle brevi è fumetti per i zitelli. St'animale bellu è attrattivu capisce senza dubbitu l'attenzione di a ghjente, postu chì hè sempre statu prisentatu di manera impressiunante è, in parechji casi, hè cunnessu à e sfruttamenti di quelli chì stanu in e diverse leggende. Tuttavia, oghje ghjornu questu animale ùn hè micca prisente in a vasta descrizzione di e spezie vive chì abitanu u pianeta.
Ma allora, da induve venenu e storie di st'animali, anu mai abitatu a Terra? Vi invitemu à leghje st'articulu PeritoAnimal per sapè se unicornu esiste o esiste è cunnosce megliu tuttu u veru unicornu. Bona lettura.
a legenda di a licorna
Esiste un unicornu? I raporti annantu à l'unicornu datanu di parechji anni, in fatti, esiste per seculi. È ci sò sfarenti approcci à l'urigine pussibule di a legenda di questu animale miticu. Unu di elli currisponde à circa 400 a.C., è si trova in un racontu scrittu da u medicu grecu Ctesias di Knidus, ch'ellu chjamava Indica. In questu rapportu, una descrizzione hè fatta di u nordu di l'India, chì mette in risaltu a fauna di u paese è l'unicornu hè citatu cum'è un animale salvaticu, simile à un cavallu o un asinu, ma cù l'ochji bianchi, turchini è a presenza di un cornu. Circa 70 cm longu.
Sicondu a riferenza, stu cornu avia pruprietà medicinali, in modu chì puderia alleviate certe malatie. Altri caratteri grechi chì facianu allusione à l'animali à unu cornu eranu Aristotele è Strabone, è ancu l'anticu Pliniu rumanu. U scrittore rumanu Elianus, in u so travagliu nantu à a natura di l'animali, cita Ctesias dicendu chì in India hè pussibule truvà cavalli cù a presenza di una sola corna.
D'altra parte, alcune traduzioni bibliche anu interpretatu a parola ebraica "restringe" cum'è "unicornu", mentre chì altre versioni scritturali li anu datu u significatu di "rinoceronte", "boiu", "bufale", "toru" o "auroch" .prubabilmente perchè ùn ci era micca chiarezza circa u veru significatu di u termine. Più tardi, però, i sapienti anu traduttu a parolla cum'è "boi salvatichi’.
Un'altra storia chì hà fattu nasce l'esistenza di st'animali hè chì, in u Medievu, a supposta corna di unicornu era assai bramata per i so apparenti benefici, ma dinò perchè hè diventata una ughjettu prestigiosu per quellu chì u pussidia. Attualmente, hè statu identificatu chì assai di sti pezzi truvati in certi musei currispondenu à u dente di un narvale (Monodon monoceros), chì sò cetacei dentati in i quali esiste a presenza di una grande preda elicoidale in esemplari maschili, chì spuntanu cunsiderativamente arrivendu à una lunghezza media di 2 metri.
Cusì, si stima chì u Vichinghi di l'epica è l'abitanti di a Groenlandia, per risponde à a dumanda di corne di unicornu in Europa, anu pigliatu sti denti passendu li cum'è corne perchè l'Europeani à l'epica ùn sapianu micca u narvale, chì era nativu di l'Articu è di l'Atlanticu Nordu.
Hè statu ancu suggeritu chì assai di e corne cummercializate cum'è unicorni eranu in realtà rinoceronti. Ma dopu tuttu, unicornu esiste o esiste mai? Avà chì cunniscimu alcune di e leggende è storie più famose chì mettenu questu animale nantu à a pianeta, parlemu di u veru unicornu dopu.
È postu chì parlemu di unicorni, forse vi puderete interessà questu altru articulu induve parlemu se u kraken di a mitulugia esistia veramente.
u veru unicornu
A vera storia di l'unicorni hè in relazione cù un animale chì era cunnisciutu cum'è elasmotherium, unicornu gigante o unicornu siberianu, chì in realtà sarebbe l'animale chì pudemu chjamà una licorna, chì, à propositu, hè estinta è appartene à a spezia Elasmotherium sibiricum, dunque era più simile à un rinoceronte gigante chè à un cavallu. Stu rinoceronte gigante campava à a fine di u Pleistocene è abitava l'Eurasia. Hè statu tassonomicamente piazzatu in l'ordine Perissodactyla, a famiglia Rhinocerotidae è u genaru estintu Elasmotherium.
A caratteristica principale di st'animale era a presenza di una grande corna, lunga circa 2 metri, assai spessa, probabilmente un pruduttu di u unione di e duie corne chì alcune spezie di rinoceronti pussedenu. Sta caratteristica, secondu alcuni scienziati, pò esse a vera origine di a storia di l'unicornu.
U rinoceronte gigante hà spartutu l'habitat cun un'altra spezia estinta di rinoceronte è elefanti. Hè statu stabilitu da a scuperta di i so denti chì era un animale erbivore specializatu in a cunsumazione di erba. Questi giganti di l'età glaciale eranu duie volte u pesu di i so parenti, dunque si stima chì pesavanu una media di 3,5 tonne. Inoltre, avianu una gobba prominente è eranu probabilmente capaci di correre à grande velocità. Ancu se cun parechje correzioni precedenti, ultimamente hè statu dichjaratu chì sta spezia hà campatu finu à almenu 39.000 anni fà. Hè statu ancu suggeritu ch'ellu esistia in listessu tempu cù i Neandertaliani tardi è l'omu mudernu.
Ancu s'ellu ùn hè micca escluditu chì a caccia di massa puderia avè purtatu à a so estinzione, ùn ci hè micca evidenza concreta à stu riguardu. L'indicazioni puntanu di più à u fattu chì si trattava di una spezia insolita, cun un bassu tassu di pupulazione è chì hà patitu da u cambiamenti climatichi di u tempu, chì infine hà pruvucatu a so sparizione. Avà l'unicornu esiste solu in legende è storie.
Evidenza chì l'unicornu esistia
cunsidendu a spezia Elasmotherium sibiricum cum'è u veru unicornu, ci sò parechje prove fossili per a so esistenza. Esiste dunque l'unicornu? Ebbè, cume li cunniscimu oghje, nò, perchè ùn ci hè testimunianze di a so presenza nant'à u pianeta..
Riturnendu à a presenza di u rinoceronte gigante catalogatu cum'è "unicornu", un gran numeru di resti scheletrici di e spezie sò stati trovati in Europa è in Asia, principalmente pezzi dentali, ossi di u craniu è di a mascella; parechji di sti resti sò stati trovi in i siti in Russia. I sperti anu suggeritu chì e spezie anu manifestatu dimorfisimu sessuale per via di certe sfarenze è similarità truvate in parechji cranii adulti, in particulare ligati à a dimensione di certe zone di a struttura ossea.
Più pocu fà, i scientifichi anu sappiutu isolà l'ADN di l'unicornu siberianu, ciò chì li hà permessu di stabilisce a situazione di u Elasmotherium sibiricum, è ancu u restu di u gruppu chì appartene à u genaru Elastrotherium è chiarisce ancu u origine evoluzionaria di rinoceronti. Amparate più nantu à i tippi attuali di rinoceronti in questu altru articulu.
Una di e conclusioni più impurtanti di i studii hè chì i rinoceronti muderni si separanu da i so antenati circa 43 milioni d'anni fà è u unicornu gigante era l'ultima spezia di st'antica sterpa d'animali.
In articuli cum'è quessi vedemu chì l'animali ùn ci sorprendenu micca solu per a so vera esistenza, ma ancu per l'emergenza di miti è leggende chì, ancu se anu spessu a so origine in a vera presenza di un animale, aghjunghjendu aspetti fantastichi generanu attrazione è curiosità, chì finisce per prumove a voglia di amparà di più nantu à e spezie chì anu inspiratu queste storie. D'altra parte, vedemu ancu cumu u registru fossile hè un aspettu inestimabile, perchè solu da u so studiu hè pussibule ghjunghje à cunclusioni impurtanti nantu à u passatu evolutivu di e spezie chì abitanu u pianeta è e pussibili cause chì anu purtatu à l'estinzione di parechji, cum'è u casu di u veru unicornu.
Avà chì cunniscite a risposta quandu qualcunu dumanda se esiste l'unicornu, forse vi puderete interessà stu video nantu à u i più grandi animali in u mondu digià trovu:
Se vulete leghje più articuli simili à Esiste a unicornia o esiste mai?, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.