Cuntenutu
- tippi di balene
- alimentazione di balene
- ciò chì manghja a balena
- Chì ghjè u plancton?
- u zooplancton
- Krill - l'alimentu di basa di e balene
- copepodi planctonichi
- altri picculi animali
- Altri alimenti di balena
- osservazione di balene
E balene sò mammiferi chì appartenenu à u gruppu di cetacei, cù delfini, focene, cachalote è balene à beccu. Tuttavia, à u cuntrariu di u restu, e balene sò mistiche. Questu significa chì elli ùn anu micca denti, una caratteristica chì affetta assai a so dieta.
Cum'è a vidite, a dieta di e balene hè basata annantu à animali assai chjuchi, cusì ne cunsumanu quantità enormi. Vulete sapè quale sò questi animali enigmati? Allora continuate à leghje! In questu articulu di PeritoAnimal, a diceremu ciò chì manghja a balena.
tippi di balene
In biologia, u termine balena hè adupratu solu per a famiglia di i balénidos. Tuttavia, colloquialmente, assai altri cetacei sò cunnisciuti cum'è balene:
- Balénidos: sò misticeti (balene pinne) è si nutriscenu per filtrazione. Stu gruppu include e balene franche è a balena groenlandese.
- balenopteridi o rorquais: sò ancu e balene pinne. Tra d'elli ci hè l'animali più grande di u mondu, a balena turchina, è a balena ghjobba cunnisciuta.
- Scritti o balene grisge: sò odontoceti (balene dentate) cum'è delfini è altri cetacei.
In questu articulu, parleremu esclusivamente di "balene pinne", cumprese i rorquais. Per cunnosce megliu st'animale, vi cunsigliemu di leghje l'articulu nantu à i tippi di balene.
alimentazione di balene
L'alimentazione di e balene hè basata annantu à un prucessu di filtrazione. Per questu, anu strutture chjamate alette chì esce da a mascella superiore (cum'è i nostri denti). Si tratta di una seria di fibre chì ponu esse paragunate à e setole di una spazzola.
Quand'elli trovanu da manghjà, st'animali aprenu e so mascelle tamante è sia cibu sia acqua entrenu in bocca. Più tardi, spinghje a lingua contr'à u tettu di a so bocca, da u spinu à a bocca, mantenendu a bocca quasi chjusa. Cusì, grazia à a presenza di l'alette, facenu scorri l'acqua, lascendu l'alimentu intrappulatu in a cavità orale. Infine, inghjuttenu cibu è altre sostanze di rifiutu chì puderebbenu esiste in l'oceanu, cum'è i plastichi.
ciò chì manghja a balena
Avà chì sapemu un pocu di più nantu à cumu si alimentanu questi animali, vi dumandate di sicuru chì balene manghjanu. Ancu se l'alimentu dipende da i lochi induve sò, pudemu parlà di un alimentu assai cumunu per tutti: u plancton. Chì hè esattamente? Videremu!
Chì ghjè u plancton?
U plancton hè una piccula racolta di urganismi chì campanu suspesi in acqua. Tra questi sò:
- Batterie.
- Prutisti.
- Verdura (fitoplanktonu).
- Animali (zooplancton).
L'alimentazione di e balene si basa annantu à l'ultimu cumpunente, vale à dì, sò animali carnivori.
u zooplancton
U zooplanctonu include animali assai chjuchi chì si nutriscenu di altri membri di u plancton. Sò crustacei adulti, cum'è u krill o i copepodi, è larve d'animali chì, quand'elli compienu u so sviluppu, campanu in fondu à u mare.
Krill - l'alimentu di basa di e balene
Chjamemu krill alcuni crustacei minusculi, nurmalmente trasparenti chì abitanu l'oceani di u mondu. Questi animali si formanu gruppi di millaie è millaie d'individui chì pò allargassi per chilometri. Per questa ragione, sò a basa di a dieta di e balene è di parechji altri predatori marini.
copepodi planctonichi
Altri crustacei chì ghjucanu un rolu essenziale in a catena alimentaria acquatica sò i copepodi planctonici. Quelli crustacei ponu misurà menu di un millimetru è sò ancu un alimentu di basa per e balene è parechji altri animali di l'oceanu.
altri picculi animali
In più, pudemu truvà in u zooplancton u stadiu giovanu di qualchi pesciu è larva d'animali cum'è spugne, coralli, echinodermi, molluschi ... Tutti st'animali diventanu "indipendenti" da u plancton quandu ghjunghjenu à l'età adulta.
Altri alimenti di balena
Frà l'alimenti di alcune balene, cum'è i rorquais, ci sò assai pesciu di bancu. Questu permette à i giganti marini di manghjà centinaie di pesci in un morsu.
Chì pesci manghjanu e balene?
Alcuni di i pesci chì facenu parte di a dieta di a balena sò:
- Capelin (malotusvillosu).
- Merluzzu atlanticu (gadusmorhua).
- Halibut (Reinhardtiusipoglossoidi).
- Aringa (Club spp.).
Infine, i calamari facenu ancu parte di l'alimentu di certe balene. Per esempiu, l'animali più grande di u mondu, a balena turchina, di solitu scende versu u fondu oceanu in cerca di scogli di calamari.
osservazione di balene
E balene facenu grandi migrazioni in cerca di cibu. D'estate migranu versu acque fredde induve l'alimentu hè abbundante. Quandu u fretu vene è a quantità di cibu diminuisce, tornanu à l'acqua calda, induve si accoppianu è si riproducenu.
Queste informazioni vi permettenu di cunnosce i migliori tempi è posti per u osservazione di balene. Videmu alcuni esempii:
- Peninsula Valdes (Argentina): hè u megliu locu per vede l'Aleia-Franca-Austral (Eubalaenaaustralis).
- Bahia ballena (Costa Rica): à a balena ghjobba li piace à andà in ste acque per accuppià si. Quì hè ancu pussibule osservà delfini, mantas è squali ...
- Bassa California (Messicu): hè u megliu locu per vede e balene grisge, ben chì sia cumunu ancu vede a balena turchina.
- Isule Canarie. Hè pussibule di vede tutti i tippi di rorquais è ancu balene beccate, cachalote è orche.
- Glacier Bay (Canada): Hè un locu ben cunnisciutu per l'osservazione di balene à gobba.
- Baia di Monterey, California(Stati Uniti): D'estate è di vaghjime, a balena turchina si pò vede in sta baia. Hè ancu pussibule osservà balene à gobba, balene destre, balene minke ...
Ci sò parechji altri lochi induve si pò vede a magnificenza di sti cetacei. Tuttavia, vi incuraghjemu à fà cusì cuscente, cù u minimu impattu pussibule nantu à u vostru comportamentu è abitati.
Se vulete leghje più articuli simili à Chì manghja a balena?, vi ricumandemu di entre in a nostra sezzione Dieta bilanciata.