Cuntenutu
- Classi di dinosauri volanti
- Caratteristiche di Dinosauri Volanti
- Tipi di dinosauri volanti
- Archeopteryx
- Iberosomesornis
- Ichthyornis
- Differenze trà dinosauri è pterosauri
- Tipi di Pterosauri
- Pterodattili
- Quetzalcoatlus
- Ramphorhynchus
- Altri esempi di pterosauri
I dinosauri eranu l'animali duminanti durante u Mesozoicu. In u corsu di st'epica, si sò diversificati assai è si sò spartuti in tuttu u pianeta. Alcuni di elli anu osatu colonizà l'aria, dendu origine à diversi tippi di dinosauri volanti è infine à l'acelli.
Tuttavia, l'immensi animali volanti comunemente chjamati dinosauri ùn sò micca in realtà dinosauri, ma altri tippi di rettili volanti. Vulete sapè di più? Ùn mancate micca questu articulu PeritoAnimal nantu à i tipi di dinosauri volanti: nomi è immagini.
Classi di dinosauri volanti
Durante u Mesozoicu, parechji tippi di dinosauri anu pupulatu tuttu u pianeta, diventendu i vertebrati dominanti. Pudemu raggruppà st'animali in dui ordini:
- Ornitischiani(Ornitischia): sò cunnisciuti cum'è dinosauri cù "anca di l'acelli", perchè u ramu pubicu di a so struttura pelvica era orientatu in direzzione caudale (versu a coda), cum'è accade in l'acelli d'oghje. Questi dinosauri eranu erbivori è assai numerosi. A so distribuzione era mundiale, ma sò sparite à u cunfini trà Cretaceu è Terziariu.
- Saurischiani(Saurischia): sò dinosauri cù "fianchi di lucertula". U ramu pubicu di i saurischiani avia una orientazione craniale, cum'è accade in i rettili muderni. Questu ordine include tutti i generi di dinosauri carnivori è ancu parechji erbivori. Ancu se a maiò parte di elle sò sparite in a fruntiera Cretaceu-Terziariu, uni pochi sò sopravvissuti: acelli o dinosauri volanti.
Entrate in questu articulu per amparà cumu i dinosauri sò spariti.
Caratteristiche di Dinosauri Volanti
U sviluppu di a capacità di volu in i dinosauri hè statu un prucessu lentu durante u quale emergenu adattazioni in l'acelli d'oghje. In ordine cronologicu di apparizione, queste sò e caratteristiche di i dinosauri volanti:
- trè dite: Mani cù solu trè dite funziunali è osse pneumatiche, chì sò assai più legeri. Queste risorse emergenu circa 230 milioni d'anni fà, in u subordine Theropoda.
- manichi girevuli: grazie à un ossu in forma di mezza luna. U cunnisciutu Velociraptor avia sta caratteristica, chì li permettia di caccià e prede cù un colpu di bracciu.
- Piume (è ancu di più): inversione di u primu dittu, bracci longhi, numeru riduttu di vertebre, coda corta è aspettu di piume. I rapprisentanti di sta tappa puderanu alzà è forse ancu batte l'ale per un volu rapidu.
- ossu coracoidu: aspettu di l'ossu coracoidu (unendu a spalla à u torace), vertebre caudali fuse per furmà a coda di l'acellu, o pigostile, è pedi prensili. I dinosauri chì avianu ste caratteristiche eranu arburiche è avianu un putente aletta di ali da vulà.
- alula bone: aspettu di l'alula, l'ossu risultatu da a fusione di dite atrofiate. Questu ossu hà miglioratu a manovrabilità durante u volu.
- Cuda corta, daretu è sternu: coda è schernu accurtatu, è sternu carinatu. Eccu e caratteristiche chì anu fattu nasce u volu mudernu di l'acelli.
Tipi di dinosauri volanti
I dinosauri volanti anu include è includenu (in questu casu, acelli) animali carnivori, è ancu parechji tippi di dinosauri erbivori è omnivori. Avà chì cunniscite e caratteristiche chì, à pocu à pocu, anu fattu nasce l'acelli, vedemu alcuni tippi di dinosauri volanti o acelli primitivi:
Archeopteryx
Hè un generu di acelli primitivi chì hà campatu durante u Jurassic Superiore, circa 150 milioni d'anni fà. Sò cunsiderati a forma di transizione trà i dinosauri senza volu è l'acelli d'oghje. Ùn eranu più cà mezu metru longu, è e so ale eranu longhe è piumose. Tuttavia, si crede chì elli ùn pudianu cà scialà è anu pussutu esse stati scalatori d'arburi.
Iberosomesornis
Unu dinosauru volante chì hà campatu durante u Cretaceu, circa 125 milioni d'anni fà. Ùn era più cà 15 centimetri di lunghezza, avia pedi prensili, pigostili è coracoidi. I so fossili sò stati trovi in Spagna.
Ichthyornis
Hè statu unu di i primi acelli cù i denti scuperti, è Charles Darwin a cunsidereghja cum'è una di e migliori prove di a teoria di l'evoluzione. Questi dinosauri volanti campavanu 90 milioni d'anni fà, è avianu circa 43 centimetri di larghezza. Esternamente, eranu assai simili à i gabbiani d'oghje.
Differenze trà dinosauri è pterosauri
Cumu pudete vede, i tippi di dinosauri volanti ùn avianu nunda à fà cù ciò chì probabilmente avete immaginatu. Questu perchè i grandi rettili volanti da u Mesuzoicu ùn eranu micca veramente dinosauri ma pterosauri, ma perchè? Queste sò e differenze principali trà i dui:
- l'ale: l'ale di i pterosauri eranu espansioni membranose chì culligavanu u so quartu ditu à i so membri posteriori. Tuttavia, l'ale di dinosauri volanti o acelli sò e pedi anteriori modificate, vale à dì chì sò ossi.
- l'estremità: I dinosauri avianu i so membri situati sottu à u so corpu, sustenendu u so pienu pesu è permettenduli di mantene una postura rigida. Intantu, i pterosauri avianu i so membri allargati à ogni latu di u corpu. Questa differenza hè duvuta à u fattu chì u bacinu hè assai diversu in ogni gruppu.
Tipi di Pterosauri
I Pterosauri, erroneamente chjamati dinosauri volanti, eranu in realtà un altru tipu di rettili chì coesistevanu cù dinosauri veri durante u Mesozoicu. Cume parechje famiglie di pterosauri sò cunnisciute, videremu solu alcuni di i generi più impurtanti:
Pterodattili
I tippi più cunnisciuti di rettili volanti sò i pterodattili (Pterodactylus), un genere di pterosauri carnivori chì si nutriscia di picculi animali. Cum'è a maiò parte di i pterosauri, i pterodattili avianu una cresta in capu era probabilmente una rivendicazione sessuale.
Quetzalcoatlus
u tamantu Quetzalcoatlus sò un genaru di pterosauri chì appartenenu à a famiglia Azhdarchidae. Questa famiglia include u Tipi più cunnisciuti di "Dinosauri" Volanti.
Tù Quetzalcoatlus, chjamatu dopu à una divinità Azteca, puderia ghjunghje à una portata di l'ala da 10 à 11 metri è eranu probabilmente predatori. si crede ch'elli eranu adattatu à a vita terrestre è locomozione quadrupedale.
Ramphorhynchus
A ranforina era un pterosauru relativamente chjucu, cù guasgi sei piedi di apertura alare. U so nome significa "musu cù u beccu", è hè duvutu à u fattu chì hà un musu chì finisce in beccu cù i denti à l'apice. Benchì a so caratteristica più impressiunante sia stata senza dubbitu a so lunga coda, spessu raffigurata in u sinemà.
Altri esempi di pterosauri
Altri tippi di "dinosauri volanti" includenu i generi seguenti:
- Preondactylus
- Dimorphodon
- Campylognathoides
- Anurognathus
- Pteranodonte
- Aramburghianu
- Nyctosaurus
- ludodactylus
- Mesadactylus
- Sordes
- Ardeadactylus
- Campylognathoides
Avà chì cunniscite tutti i generi di dinosauri volanti, ci puderebbe ancu interessà à st'altru articulu PeritoAnimal nantu à l'animali marini preistorichi.
Se vulete leghje più articuli simili à Tipi di Dinosauri Volanti - Nomi è Immagini, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.