Cuntenutu
- Tipi di coccinelle: infurmazione generale
- spezie di coccinella
- Tipi di coccinelle: coccinella a sette punti (Coccinella septempunctata)
- Tipi di coccinelle: coccinella di colon (Adalia bipunctata)
- Tipi di coccinelle: Coccinella a 22 punti (Psyllobora vigintiduopunctata)
- Tipi di coccinella: coccinella nera (Exochomus quadripustulatus)
- Tipi di coccinella: coccinella rosa (Coleomegilla maculata)
- Tipi di coccinella: curiosità
À coccinelle, animali di famiglia Coccinellidae, sò cunnisciuti in u mondu sanu per u so corpu tondulatu è di culore rossu, pienu di belli punti neri. Ci sò assai tippi di coccinelle, è ognuna di elle hà caratteristiche fisiche è curiosità uniche. Vulete sapè ciò chì sò?
In questu articulu di PeritoAnimal, parleremu di i varii spezie di coccinella chì esistenu, menzionendu i più popolari, cun nomi è ritratti. Vi spiegheremu ancu se e coccinelle mordenu, cumu cunnosce a so età è se nuanu. Continua à leghje è scopre tuttu nantu à e coccinelle!
Tipi di coccinelle: infurmazione generale
I Coccinelle sò insetti coleotteri, vale à dì, sò scarabeci cù una cunchiglia culurita è punti, di solitu neri. Questa culurita serve per prevene à i predatori chì u so gustu hè spiacevule è, in più, e coccinelle secretanu a sustanza gialla pestilenziale quandu si sentenu minacciati.
In questu modu, e coccinelle dicenu à tutti quelli chì volenu manghjalli chì hè megliu à caccià qualcosa d'altru, perchè ùn seranu micca cusì appetitosi in bocca. Usanu ancu altre tecniche, cum'è ghjucà à i morti per passà inosservati è stà vivi. Di conseguenza, e coccinelle anu pochi predatori. Solu uni pochi di grandi acelli o insetti curanu di manghjalli.
In generale, varianu. trà 4 è 10 millimetri è pesanu circa 0,021 grammi. Sti insetti campanu guasi in ogni locu di a Terra fintantu chì ci sia una vegetazione abbundante. Uscenu durante u ghjornu per sviluppà e so attività vitali, ponu esse vistu facilmente in e foglie, è quandu u bughju vene, dormenu. Inoltre, durante i mesi freddi realizanu processi di ibernazione.
In u so aspettu, in più di i so "vestiti" culuriti, spiccanu e so ale grandi, spesse è pieghevoli. Ci hè da nutà chì sti scarabeci sottumettenu cambiamenti maiò per tutta a so vita, mentre realizanu prucessi di metamorfosi. Da l'ove à e larve è po da e larve à e coccinelle adulte.
I Coccinelle sò animali carnivori, dunque di solitu si nutriscenu di altri insetti cum'è armadillos, bruchi, acari, è soprattuttu afidi. Questu face questi scarabeci un insetticida naturale. Pulite parchi è giardini naturalmente di parassiti cum'è l'afidi, senza a necessità di aduprà prudutti tossichi per l'ambiente.
In quantu à u so cumpurtamentu, e coccinelle sò insetti soli chì passanu u so tempu à circà risorse alimentarie. Tuttavia, malgradu sta indipendenza, e coccinelle si riuniscenu per ibernà è cusì si pruteggenu tutti inseme da u fretu.
spezie di coccinella
Ci sò parechji tippi di coccinelle, in realtà circa 5000 spezie. Giallu, aranciu, rossu o verde, cù tutti i tipi di mudelli è ancu senza elli. A varietà hè immensa. Dopu, parleremu di alcune di e spezie più cumuni di coccinelle:
Tipi di coccinelle: coccinella a sette punti (Coccinella septempunctata)
Questa spezia hè una di e più populari, in particulare in Europa. Cù sette punti neri è ale rosse, questu scarabeu si trova induve ci sò afidi, cum'è giardini, parchi, spazii naturali, ecc. In listessu modu, stu tipu di coccinella hè distribuitu in una larga varietà di lochi in u mondu. Ma, a più grande zona di distribuzione si trova in Europa, Asia è Nord America.
Tipi di coccinelle: coccinella di colon (Adalia bipunctata)
Questa coccinella si distingue in l'Europa Occidentale è hè caratterizata da avè solu dui punti neri nantu à u so corpu rossu. Ci hè da nutà chì ci sò qualchi esemplari neri cù quattru punti rossi, ancu s'elli sò assai difficiuli à vede in natura. Cum'è parechje altre spezie di coccinelle, u colon hè adupratu in parechji lochi per cuntrullà i parassiti di l'afidi.
Tipi di coccinelle: Coccinella a 22 punti (Psyllobora vigintiduopunctata)
Unu culore giallu luminosu a distingue da l'altri, in listessu tempu chì presenta una quantità enorme di punti, esattamente 22, di culore neru, gambe è antenne in un giallu più scuru è una dimensione un pocu più chjuca di l'altri, da 3 à 5 millimetri. Invece di manghjà afidi, sta coccinella si nutrisce di funghi chì cumpariscenu nantu à e foglie di parechje piante. Dunque, a so presenza in i giardini deve avvisà chì e piante anu un fungu, chì pò debilità assai un giardinu.
Tipi di coccinella: coccinella nera (Exochomus quadripustulatus)
Sta coccinella si distingue per a so culore neru luccichente cù punti rossi, aranci o gialli, alcuni più grandi di l'altri. Tuttavia, u culore hè abbastanza variabile, pudendu cambià cù u tempu. Si nutrisce ancu principalmente di afidi è altri insetti, è hè distribuitu in a maiò parte di l'Europa.
Tipi di coccinella: coccinella rosa (Coleomegilla maculata)
Sta bella coccinella misura trà 5 è 6 millimetri in forma ovale, è hà sei macchie scure nantu à e so ale rosate, rossu o aranciu, è dui grandi punti triangulari neri nantu à u fondu di a testa. Endemica di l'America di u Nordu, sta spezia hè abbundante in i culturi è e zone verdi, induve l'affidi sò abbundanti, postu chì sò grandi predatori di questi è altri insetti è aracnidi, cum'è l'acari.
Tipi di coccinella: curiosità
Sottu, vi lascemu un elencu cù 14 fatti divertenti nantu à i tippi di coccinelle chì esistenu:
- E coccinelle sò vitali per l'equilibriu ecologicu;
- Una sola coccinella pò nutrisce di 1.000 prede in una sola estate .;
- Puderanu depone sin'à 400 ova in una sola stesa;
- A so speranza di vita hè di circa 1 annu, ancu se alcune spezie ghjunghjenu à 3 anni di vita;
- Ùn hè micca pussibule di determinà l'età per u numeru di macchie di u vostru corpu. Tuttavia, e macchie di u so corpu perdenu culore cù u tempu.
- U sensu di l'olfattu hè in e gambe;
- E coccinelle ponu muzzicà, postu chì anu mascelle, ma queste ùn sò micca abbastanza grandi da causà danni à l'omu;
- I masci sò più chjucu chè e femine;
- Durante a fase di larva, e coccinelle ùn sò micca cusì belle. Sò longhi, scuri è di solitu pieni di spine;
- Quandu sò larve, anu un appetitu tale chì ponu diventà cannibalismu;
- In media, una coccinella batte l'ale 85 volte à a seconda quandu vola;
- Benchì certi scarabeci possinu nutà, e coccinelle ùn ponu micca sopravvivere assai quandu si calanu in acqua;
- Invece di fà lu in cima à fondu, e coccinelle mordenu da una parte à l'altra;
- In certi paesi, cum'è a Svizzera è l'Iran, sò un simbulu di bona furtuna.
A sapiate ancu chì e coccinelle facenu parte di a dieta di u dragone barbutu? Hè vera, e coccinelle servenu da alimentu per parechje spezie di rettili, cum'è u dragone barbutu.