Cuntenutu
- Caratteristiche di l'animali ibridi
- Sò sterili l'animali ibridi?
- 11 esempii d'animali ibridi
- 1. Narluga
- 2. Accende
- 3. Tigre
- 4. Beephalo
- 5. Zebre
- 6. Zebralo
- 7. Balfinho
- 8. Bardote
- 9. Mulu
- 10. Pumapard
- 11. Lettu d'animali
- Altri esempi di cruci d'animali
L'animali ibridi sò i campioni risultanti da u traversata d'animali di spezie sfarente. Questa traversata dà nascita à esseri chì l'aspettu mischia caratteristiche parenti, allora sò abbastanza curiosi.
Micca tutte e spezie sò capaci di accuppià si cù l'altri, è questu avvenimentu hè pocu frequente. Dopu, l'Espertu Animale presenta una lista di esempi di veri animali ibridi, cù e so caratteristiche più significative, foto è video chì li mostranu. Leghjite puru per scopre animali ibridi rari, curiosi è belli!
Caratteristiche di l'animali ibridi
Un ibridu hè un animale natu da u cruciamentu trà dui genitori di spezie o sottuspezie assai sfarenti. Hè difficiule di stabilisce peculiarità fisiche, ma questi esemplari mischjanu caratteristiche di i dui genitori.
In generale, ibridi o animali incrociati ponu esse più forti, cusì chì in parechji casi sò l'omu chì incuraghjenu a traversata trà alcune spezie per aduprà i so discendenti cum'è animali di travagliu. Tuttavia, stu fenomenu pò ancu accade in natura. Avà ci sò animali ibridi fertili? Hè cusì, ponu avè figlioli è cusì generà novi spezie? Rispondemu à sta dumanda quì sottu.
Sò sterili l'animali ibridi?
Trà e caratteristiche di l'animali ibridi ci hè u fattu chì a maiò parte sia sterile, vale à dì, incapace di generà novi discendenti. Ma perchè l'animali ibridi ùn ponu micca ripruducesi?
Ogni spezia hà una carica cromusomica specifica chì si trasmette à i so figlioli, ma chì deve ancu coincide à u nivellu cellulare durante u prucessu di meiosi, chì ùn hè altru chè a divisione cellulare chì si face durante a ripruduzzione sessuale per fà nasce un novu genomu. In meiosi, i cromusomi paterni sò duplicati è ricevenu carica genetica da entrambi per definisce caratteristiche specifiche, cume u culore di u mantellu, a taglia, ecc. Tuttavia, essendu animali di duie spezie diverse, u numeru di cromusomi pò esse micca uguale è ogni cromusomu chì currisponde à una caratteristica specifica pò ùn currisponde micca à quellu di l'altru genitore. In altre parolle, se u cromusomu 1 di u babbu currisponde à u culore di u mantellu è u cromusomu 1 di a mamma currisponde à a taglia di a coda, «a carica genetica ùn hè micca fabbricata currettamente, ciò chì significa chì a maiò parte di l'animali ibridi sò sterili.
Malgradu quessa, l'ibridazione fertile hè pussibule in e piante, è pare chì u riscaldamentu climaticu incuraghjessi a traversata di animali di diverse spezie cum'è modu di sopravvivenza. Ancu se a maiò parte di sti ibridi sò sterili, ci hè a pussibilità chì alcuni animali di genitori di spezie strettamente cunnesse possinu, à u so tornu, generà una nova generazione. Hè statu osservatu chì questu si verifica trà i roditori Ctenomys minutus è Ctenomys lami, postu chì u primu di elle hè femina è u sicondu masciu; altrimente, i discendenti sò sterili.
11 esempii d'animali ibridi
Per capisce megliu u prucessu d'ibridazione è quale cruci d'animali esistenu attualmente, parleremu di l'esempii più populari o cumuni quì sottu. Tù 11 animali ibridi sò:
- Narluga (narvale + beluga)
- Ligre (lion + tigresse)
- Tigre (tigre + leonessa)
- Beefalo (vacca + bisonti americani)
- Zebrasno (zebra + ass)
- Zebralo (zebra + mare)
- Balfinho (falsu orca + delfinu tursu)
- Bardot (cavallu + asinu)
- Mula (Mare + Asinu)
- Pumapard (leopardo + puma)
- Lettu (dromedariu + llama)
1. Narluga
Hè l'animali ibridu chì risulta da a traversata di un narvale è di un beluga. Questu traversata d'animali marini hè insolitu, ma e duie spezie facenu parte di a famiglia. Monodontidae.
A narluga si pò vede solu in l'acqui di l'Oceanu Articu è, ancu se pò esse u risultatu di una traversata causata da u riscaldamentu climaticu, ci sò i registri di una prima avvistazione fatta in u 1980. Stu ibridu pò misurà finu à 6 metri di lunghezza è pesa intornu à 1600 tunnellate.
2. Accende
u liger hè u croce trà un lione è una tigressa. L'aspettu di st'animale ibridu hè un mischju di i dui parenti: u spinu è e ghjambe sò di solitu strisce di tigre, mentre chì a testa s'assumiglia più à quella di un leone; i masci sviluppanu ancu una criniera.
U liger pò ghjunghje à 4 metri di lunghezza, è hè per quessa chì hè cunsideratu u più grande felinu chì esiste. Tuttavia, e so zampe sò spessu più corte di quelle di i so genitori.
3. Tigre
Ci hè ancu a pussibilità chì un ibridu nasca da a traversata di un tigru maschile è una leonessa, chì hè chjamata tigressa. A diversità di u ligeru, a tigre hè più chjuca di i so genitori è hà l'aspettu di un lione cù a pelliccia striata. In realtà, a dimensione hè praticamente l'unica differenza trà un liger è una tigress.
4. Beephalo
Beefalo hè u risultatu di a croce trà una vacca domestica è un bisone americanu. A razza di a vacca influenza l'apparizione di u vacca, ma in generale hè simile à un toru maiò cù un mantellu spessore.
Questa traversata hè generalmente incuragita da l'agricultori, postu chì a carne prodotta hà menu grassu di quella di u bestiame. Curiosamente, pudemu dì chì trà questi animali ibridi a ripruduzzione hè pussibule, dunque sò unu di i pochi chì sò fertili.
5. Zebre
l'accoppiamento di una zebra cù un sumere risultati in l'apparizione di un zebrasno. Què hè pussibule perchè e duie spezie venenu da a famiglia equina. Issu incrociu di l'animali si face in modu naturale in e savane di l'Africa, induve e duie spezie coesistenu.
I Zebrasni anu una struttura ossea cum'è zebra ma cù pilu grisgiu, eccettu nantu à e gambe chì anu un mudellu à strisce nantu à un fondo biancu.
6. Zebralo
E Zebre ùn sò micca l'unicu ibridu chì e Zebre ponu sviluppà, postu chì questi animali sò ancu capaci di accuppià si cù un altru membru di a famiglia equina, u cavallu. Zebralo hè pussibule quandu i genitori sò a zebra maschile è una ghjumenta.
U zebralu hè più chjucu cà un cavallu, cù una criniera fina è rigida. In u so mantellu, cù sfondi di diversi culori, ci sò strisce tipiche di zebre. Senza dubbitu hè unu di l'animali ibridi rari ma belli, è in a video di Vaenney quì sottu pudemu vede un bellu esemplariu.
7. Balfinho
Un altru animale marinu ibridu curiosu hè u balfinho, u risultatu di l'accoppiamentu trà una falsa balena assassina è u delfinu mularu. Esse a falsa orca o l'orca nera chì appartene à a famiglia Delphinidae, in realtà u balfinho hè un incrociu trà duie spezie di delfini, è dunque a so apparizione hè simile à quella cunnisciuta in queste spezie. E so dimensioni è i so denti sò caratteristiche chì aiutanu à sferenziallu, postu chì u balfinho hè un pocu più chjucu è hà menu denti cà a balena orca è u delfinu tondulu.
8. Bardote
Questa traversata di animali implica dinò membri di a famiglia equina, chì u bardote hè u risultatu di l'incrociu trà un cavallu è un sumere. St'accoppiamentu hè pussibule per via di l'intervenzione umana, postu chì e duie spezie ùn coesistenu micca in u listessu habitat. Cusì, u bardote hè unu di l'animali ibridi creati da l'omu.
U bardot hè di a taglia di un cavallu, ma a so testa hè più simile à un sumere. A coda hè pilosa è u so corpu hè di solitu ingumbrosu.
9. Mulu
A diversità di u bardottu, un incrociu trà una ghjumenta è un sumere si traduce in un mulu, un accoppiamentu cumunu in e zone di bestiame. St'animale hè cunnisciutu dapoi l'antichità, è pò nasce masci è femine. Infatti, u mulu hè probabilmente l'animali ibridu u più cunnisciutu è u più diffusu in u mondu, postu chì hè statu adupratu dapoi seculi cum'è animale di travagliu è di trasportu. Benintesa, simu di fronte à un animale sterile, dunque a so ripruduzzione ùn hè micca pussibule.
E mule sò più alte chè l'asini ma più corti chè i cavalli. Si distinguenu per avè più forza chè l'asini è per avè un mantellu simile à elli.
10. Pumapard
U pumapardo hè u risultatu di a traversata trà un leopardo è un puma maschile. Hè più magru ch'è un puma è hà maculatu a pelle di leopardo. E zampe sò corte è u so aspettu generale hè intermediu trà e duie spezie parenti. A traversata ùn si faci micca in modu naturale, è u pumapard hè nantu à a lista di l'animali ibridi creati da l'omu. Per questa ragione, ùn sò micca cunnisciuti esemplari vivi di sta croce.
11. Lettu d'animali
Cum'è un risultatu di u cruci trà un dromedariu è una lama femina, vene u lettu, un animale curiosu ibridu chì l'apparenza spicca per esse un mischju tutale di e duie spezie. Cusì, a testa s'assumiglia più à quella di a lama, mentre chì u culore di u mantellu è di u corpu s'assumiglia più à quellu di u dromedariu, eccettu per a gobba, chì u lettu ùn ne hà.
St'animale ibridu ùn esiste micca naturalmente, dunque hè un incrociu artificiale. In u video WeirdTravelMTT sottu, pudete vede un campione di stu tippu.
Altri esempi di cruci d'animali
Ancu se l'animali ibridi sopra menzionati sò i più cunnisciuti, a verità hè chì ùn sò micca i soli chì esistenu. Pudemu ancu truvà u seguitu croci d'animali:
- Capra (capra + pecura)
- Lettu (cammellu + llama)
- Coidog (coyote + cagna)
- Coiwolf (coyote + lupu)
- Dzo (yak + vacca)
- Gattu di savana (servale + gattu)
- Grolar (orsu brunu + orsu pulare)
- Jagleon (jaguar + lionessa)
- Leopão (lion + leopard)
- Tigard (tigre + leopardo)
- Yakalo (yak + bisonti americani)
- Zubrão (vacca + bisonti europei)
Cunniscite digià tutti st'animali ibridi rari è curiosi? Ancu se a maiò parte sò stati sviluppati da l'omu, alcuni di elli parevanu cumpletamente naturali.
Se vulete leghje più articuli simili à +20 animali ibridi veri - Esempii è caratteristiche, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.