U mo misgiu hè cascatu da a finestra - Chì fà?

Autore: Laura McKinney
Data Di Creazione: 4 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 17 Nuvembre 2024
Anonim
U mo misgiu hè cascatu da a finestra - Chì fà? - Animali
U mo misgiu hè cascatu da a finestra - Chì fà? - Animali

Cuntenutu

Sicuramente avete intesu mille volte chì i misgi sbarcanu sempre in piedi. Forse per questa ragione, à certe persone ùn li importa tantu u ghjattu per passà ore sane à guardà da una finestra di u quartu pianu fighjendu l'uccelli. Dopu tutti questi anni di vita cù i misgi chì campanu in l'edifizii è troppu accidenti fatali, ùn si pò dì chì u fattu chì i misgi riescinu à sbarcà nantu à i cuscini sia sinonimu di sopravvivenza.

Sapemu chì i terribili accidenti sò assai frequenti è gravi è per questa ragione, vulemu dà un pocu di cunsiglii nantu à ciò chì si deve fà se questu accade à u vostru gattu. In questu articulu di PeritoAnimal vi spiegheremu ciò chì primi aiuti sì u vostru misgiu hè cascatu per a finestra.


u ghjattu hè cascatu da u bastimentu

Sè avete rimarcatu subitu chì u ghjattu hè cascatu da l'edifiziu, sia à traversu u balcone sia à traversu a finestra, hè di primura di racoglie lu u più prestu pussibule prima ch'ellu si ripiglii è cummencia à scappà impauritu in un ambiente cumpletamente stranu da ellu. I misgi feriti di solitu si piattanu in lochi tranquilli, ancu di più se a zona induve si trovanu hè tutalmente scunnisciuta. Anu un istintu per esse salvi da ogni situazione chì li rende ancu più vulnerabili.

Benintesa, prima di riesce à falà in carrughju, u nostru chjucu hà u tempu di circà un rifugiu è hè assai cumunu di truvà affissi in tutte e cliniche veterinarie di persone chì cercanu u so felinu, chì hè cascatu da a finestra un pochi ghjorni nanzu. In teoria hè sempre relativamente faciule ma in pratica, soprattuttu quandu si parla di misgi, a storia hè diversa.


-Cuntinueghja à a caccia, ùn si pò move o hà paura

Duvete riunisce assai forza è esse di sangue freddo per esse prestu à agisce. corri à piglià u cumpagnia marittima per falà cun ella avà. Se ùn avete micca un traspurtadore, falate cù un asciugamanu.

À l'arrivu, pudete truvà u gattu in pusizione supina (giratu da un latu) è in questu casu duverete passà entrambe e mani cù a schiena versu u trotuaru è a palma in cuntattu cù u corpu di l'animale. In questa postura, duvete introduce u gattu in u trasportatore, senza piegà o girà alcuna punta, mancu u so collu, cum'è quandu i panatteri mettenu u pane in u fornu. L'aiutu hè sempre di primura, ancu di più in stu casu, allora l'ideale hè chì qualchissia vi aiuti è smuntessi a parte suprana di u traspurtadore per pudè mette u ghjattu in cima senza muvallu troppu.


Se ùn avete micca un traspurtadore, pudete, cù l'aiutu di un'altra persona, creà una superficie rigida cù l'asciugamanu, aduprendu una tensione di forza (cum'è una lettiera) per portà u gattu à a clinica veterinaria più vicina.

Se u ghjattu si move ma ùn pò stà in piedi, pò esse assai scomudu per ellu è assai stressante. Hè megliu tene u pelu nantu à u collu, cume facenu e mamme cù i so gattini per purtalli in giru, è mette u ghjattu in u traspurtadore. A vostra prima opzione deve esse sempre di afferrallu per u pettu, ma in questu casu ùn hè micca cunsigliatu.

gattu mancante

Dopu cascatu da a finestra, u ghjattu pò avè solu ferite minori è pò fughje rapidamente per truvà un piattu. Certi misgi sò scappati mentre fughjenu è altri decidenu di piattassi sottu à e vitture, o trà machja o qualsiasi altru locu duve si ponu piattà.

Se dopu avè cercatu tutti i piattini più vicini pussibuli, ùn truvate micca u vostru gattu, duvete seguità i cunsiglii per truvà un gattu persu: avvisate tutte e cliniche veterinarie è rifugi d'animali più vicini (un bonu aiutu hè di mette affissi cù a fotografia culori di u ghjattu vicinu à a vostra casa) è aspettate finu à a notte per esce à circallu è chjamallu. Hè più faciule per u misgiu à ricunnosce a vostra voce s'ellu ùn ci hè tantu rumore da e persone è e vitture. Inoltre, a tranquillità motiva u ghjattu à esce da u piattu.

Benchì u ghjattu pare stà bè, duvete piazzallu cun dolcezza in u traspurtadore è andà in una clinica veterinaria per scartà e patologie tipiche di u "sindrome di u gattu paracadute".

Cat Falls - Cosa Fà Prima di Pigliallu à u Veterinariu

Hè abituale, quandu ùn si ne vede alcuna lesione apparente, u tutore vede u ghjattu cusì spaventatu chì u porta in casa è cuntatta u veterinariu per dumandà l'istruzzioni, soprattuttu s'ellu hè fora di l'ore di apertura di a clinica è u veterinariu hà da piglià qualchì minutu per ghjunghje. Alcuni di i cunsiglii chì u veterinariu pò dà sò:

  • Duvete lascià u ghjattu in u traspurtadore o in qualchì altru locu sicuru cù poca luce è poca stimolazione.
  • Ùn toccate micca u misgiu, mancu per mette un cuscinu.
  • Pone u ghjattu in u traspurtadore nantu à un pianu ligeramente inclinatu in modu chì u ghjattu hà a testa è u pettu annantu à l'abdomen.
  • Ùn offre micca acqua o cibu à l'animali. S'ellu hè passatu qualchì ora da ch'ellu hè cascatu da a finestra, hè nurmale chì u so primu istintu sia di nutrisce u gattinu, ma pò avè lesioni à a bocca da a caduta è pò avè qualcosa dislocatu. Quandu ingerendu acqua o cibu, ponu sviate versu e vie aeree pruvucendu una pneumonia per aspirazione.

Cumu sapete se u misgiu s'aggrava?

Se avete pigliatu u misgiu dopu ch'ellu hè cascatu da u bastimentu è ch'ellu era relativamente stabile, se a situazione cumencia à complicassi si pò nutà attraversu:

  • Posizione ortopneica (allungate u collu è fighjate: cercandu di ottene più ossigenu)
  • Perda di cuscenza.
  • A porta di u traspurtadore si apre è si vede chì e so pupille sò dilatate è fissate.
  • Se u culore di e so mucose hè biancu o grisgiu turchinu.
  • In casu chì ci sò ferite gravi, senterete forte vocalizazioni è urli tipichi (segni di morte in i misgi). In questi casi, di solitu ùn ci hè abbastanza tempu per u veterinariu per ghjunghje è osservà, nè per elli per ghjunghje in alcun locu induve si pò vede.

Dighjà à u veterinariu

Dopu cascatu per a finestra, u vostru misgiu pò prisentà una seria di feriti, di più grande o menu sivirità, chì rientranu in u "sindrome di u gattu paracadute". Se u ghjattu hà avutu u tempu di reagisce è di girà versu a terra nantu à i so pedi, averà fattu a caduta cù e quattru estremità allargate è a so volta arcuata per minimizà a forza di l'impattu. Ma l'effettu di l'impattu, più o menu intensu secondu a distanza à a quale era, porta una seria di cunsequenze:

  • Rompitura di mascella: Truvemu spessu una simfisi mandibulare rotta.
  • Palatinu spaccatu, duru o dolce: Hè necessariu di riparà queste ferite è qualchì volta alimentà u ghjattu per tubu finu à chì u palatu sia cumpletamente chjosu.
  • Fratture metacarpali, metatarsali è falangeali: I diti nantu à tutti i membri anu spessu assai lesioni.
  • Fratture di femur, tibia è anca: I membri posteriori più flessibili ammortizzanu l'impattu megliu. Dunque, hè cumunu di truvà più fratture in questa regione chè in e pene anteriore. Alcune lesioni passanu inosservate à prima vista è sò rilevate solu à l'esame fisica da u veterinariu.
  • Hernie diafragmatiche: L'impattu provoca una rottura in u diafragma chì separa u torace da l'addome è u cuntenutu addominale (intestini, fegatu, milza ...) passa à u torace, impedendu à i pulmoni di espansione. A volte questa situazione hè assai evidente è u ghjattu respira cun difficultà è l'addome diventa più magru. In altri tempi, un picculu orificiu apparisce per chì parte di l'intestinu esce è solu un bump hè rimarcatu à l'esame fisicu di l'animali.
  • Rottura epatica è vesicale: Se a vescica era piena di urina à u mumentu di l'impattu, ci hè una forte possibilità chì si sia rotta per via di a tensione. U fegatu pò esse contusatu o ruttu. U stessu pò accade cù l'aorta addominale, chì pò scatenà un sanguinamentu internu chì hè di solitu fatale.

Chì testi avete da fà à u mo misgiu s'ellu hè cascatu da a finestra?

Ogni veterinariu farà una seria di testi diversi, secondu u casu è ciò chì palesa l'esame fisica, ma ci sò cose cumune:

  • Stabilizà prima di cumincià à esplorà: ossigenà è sedà hè guasi ubligatoriu sì u ghjattu hà difficultà à respirà. Se u ghjattu ùn pò micca tollerà una maschera o hè assai nervosu, ciò chì aggrava a dispnea, un sedativu lieve è relativamente sicuru cume u midazolam pò esse necessariu. A radiografia richiede chì u ghjattu sia immobilizatu è per questu ci vole à esse sicuri chì respira currettamente. Di solitu adupremu stu mumentu per cateterizà a vena centrale. L'analgesia cù qualchì oppiaceu pò suppressione a respirazione, allora sì u gattu respira male, ci sò parechje altre droghe dispunibili per riduce u dolore.
  • esplorazione fisica: U culore di e mucose, l'auscultazione, a temperatura, a palpazione addominale è a frequenza di pulsazione furniscenu assai informazioni à u veterinariu prima ch'ellu faci ulteriori test.
  • Diagnostic Imaging: Pò esse necessariu d'aspittà uni pochi d'ore per chì u ghjattu si stabilisessi. A radiografia permette di vede l'ernia diafragmatica è l'ultrasound indica se ci hè fluidu in l'addome (urina, sangue), l'integrità di u fegatu, di a milza è di a vescica. Se u ghjattu hè sedatu è ùn ci hè ultrasu, ponu sceglie di sonde a vescica è verificà l'urina attraversu a sonda. Se esce, indica chì l'urina hè conservata in una vescica intatta è si presume chì ùn sia micca rotta. Puderanu ancu piglià una radiografia di cuntrastu per cunfirmà.

Ci vole à tene à mente chì una rottura vesicale o di fegatu è dispnea (per via di ernia diafragmatica, contusione pulmonare, ecc.) Sò situazioni critiche è assai sfavurevoli in cui ùn si pò guasi nunda, nè da parte di u pruprietariu nè da u parte di u veterinariu. Parechji misgi riescenu à superà a fase di stabilizazione è hè pussibule intervene chirurgicamente. Tuttavia, alcuni morenu durante a chirurgia o da complicazioni postoperatorie.

Torna in casa cù contusioni

Se u ghjattu hè furtunatu è liberatu, andarà in casa per recuperà. U scaricamentu accade di solitu dopu 24 à 36 ore d'osservazione veterinariu, se u ghjattu hà solu una fessura ossea chì ùn richiede chirurgia o una contusione pulmonare. In questu casu, u veterinariu dumanderà à u misgiu di ripusassi cumpletamente (certe volte deve esse in una gabbia) è chì survegliate a so urina è e so feci (pudete avè bisognu di un lubrificante per defecà megliu, cum'è l'oliu d'oliva o u liquidu di paraffina). Duvete ancu esse cuscenti di a so respirazione è di u culore di e so mucose.

In certi casi, u ghjattu hà bisognu à piglià antidolorifici ogni ghjornu è qualchì volta antibiotici. Pò piglià un pocu di tempu per chì u ghjattu si ricuperi cumpletamente.

prevenzione prima di curà

Quandu u ghjattu casca per a prima volta da a finestra o a veranda di a vostra casa, hè un accidente. Sia perchè s'hè scurdatu di a finestra aperta, u ghjattu ùn hè ancu sterilizatu, ci sò acelli in a zona, o simpliciamente qualcosa li hà attiratu l'attenzione è hà saltatu.

Tuttavia, quandu u ghjattu casca duie, trè o più volte da a stessa finestra, hè digià un casu di trascuranza o negligenza. Ci hè parechje soluzioni per chì u ghjattu ùn ricada micca: zanzariere, alluminiu, ecc ... Ci sò innumerevoli metudi di cuntenimentu chì permettenu à a luce è l'aria di passà è ùn sò micca cusì cari quandu si parla di salvà una vita.

Unu incolla cù una targhjetta di solitu ùn piace micca à i misgi, ma pudete sempre optà per u microchip. Grazie à stu mecanismu, parechji tutori sò capaci di truvà i so misgi parachute.

Ma dopu à cascà una volta, ùn casca più ...

In questu sensu, i misgi sò un pocu cum'è l'omu, inciampanu duie volte o cum'è necessariu, cù a stessa finestra aperta. U dettu "curiosità hà tombu u ghjattu" esiste per una ragione.

Calchì volta lasciemu a finestra in una pusizione cunvinti chì ùn ci hè nisun periculu, ma parechji misgi morenu da appiccicà o da suffocazione quandu si prova à sorte per piccule aperture. Hè una situazione tipica chì ùn credemu micca finu à chì ci accada. Believe me, sfurtunatamente, succede più spessu di ciò chì pensate! Ramintate vi chì, se credi chì ci hè qualcosa chì u vostru misgiu ùn pò fà, ellu vi dimustrerà à u cuntrariu.

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.