Cuntenutu
- Chì ghjè Kraken?
- Description di Kraken
- A Legenda di Kraken
- Esiste Kraken o esiste mai?
- Specie di Calamaru Gigante
Quì in PeritoAnimal presentemu di solitu temi interessanti nantu à u mondu di l'animali, è sta volta a vulemu fà nantu à un esempiu chì, secondu e storie nordiche, hà causatu per seculi fascinazione è terrore in listessu tempu. Ci referemu à u Kraken. Parechji racconti di marinari in tutta a storia anu menzionatu chì ci era un criatura gigantesca, capace di divurà l'omi è ancu, in certi casi, affundendu e nave.
Cù u tempu, parechje di ste narrazioni sò state cunsiderate esagerate è, per mancanza di prove, sò diventate storie è leggende fantastiche. In ogni casu, u grande scientistu Carlos Lineu, creatore di a tassonomia di l'esseri viventi, inclusu in a so prima edizione di u travagliu Systema naturae un animale chjamatu Kraken, cù u nome scientificu di Microcosmu, in i cefalopodi. Questa inclusione hè stata scartata in edizioni successive, ma tenendu contu di i conti di i marinari è di a cunsiderazione di un scientistu di statura di Linnaeu, vale a dumanda: Esistia veramente u Kraken di a Mitulugia? Leghje per risponde à sta interessante domanda.
Chì ghjè Kraken?
Cuntrariu à ciò chì parechje persone credenu, u Kraken ùn hè micca uriginariu in a mitulugia greca. A parolla "kraken" hà una origine scandinava è significa "animale periculosu o qualcosa di male", un termine chì si riferisce à una presunta criatura marina di dimensioni colossali chì attaccava e nave è divurava i so equipaghji. In alimanu, "krake" significa "polpu", mentre chì "kraken" si riferisce à u plurale di u termine, chì si riferisce ancu à l'animali miticu.
U terrore generatu da sta criatura era tale chì i racconti di e storie norse ne indicanu a ghjente evitava di parlà u nome Kraken, postu chì era un gattivu auguru è l'animale puderia esse convocatu. In questu sensu, per riferisce à u temibile esemplariu marinu, sò state aduprate e parolle "hafgufa" o "lyngbakr", chì eranu ligate à criaturi giganti cum'è un pesciu o una balena di dimensioni tamanti.
Description di Kraken
U Kraken hè sempre statu descrittu cum'è un grande animale simile à un polpu chì, quandu flottava, puderia sembrà un'isula in mare, misurendu più di 2 chilometri. Ci era ancu una allusione à i so ochji grossi è a presenza di parechji tentaculi giganti. Un altru aspettu di solitu mintuvatu da i marinari o i piscadori chì dichjaravanu avè vistu era chì, quand'ellu si prisintò, era capace di fà scura l'acqua induve andava.
I raporti signalanu ancu chì, se u Kraken ùn hà micca affunditu a barca cù i so tentaculi, averia da finisce per falla quandu si lampò violentamente in l'acqua, causendu una grande vultà in mare.
A Legenda di Kraken
A legenda di Kraken si trova in Mitulugia nòrdica, è micca in a mitulugia greca, specificamente in l'opera Storia Naturale Norvegese, 1752, scrittu da u Vescu di Bergen, Erik Lugvidsen Pontoppidan, in quale l'animale hè descrittu in dettaglio. In più di a dimensione è e caratteristiche menzionate sopra, a legenda di Kraken riporta chì, grazia à i so immensi tentaculi, l'animali puderia tene una persona in aria, indipendentemente da a so dimensione. In queste storie, u Kraken hè sempre statu distintu da altri mostri cume i serpi marini.
D'altra parte, e storie nantu à u Kraken li anu attribuitu tramindui movimenti sismichi è attività vulcanica sottomarina è l'emergenza di isule nove accadute in zone cum'è l'Islanda. Stu temutu mostru marinu era ancu spessu attribuitu a responsabilità di forti currenti è grandi onde, presumibilmente causatu da i muvimenti chì sta criatura fece quandu si movia sott'acqua.
Ma micca tutte e legende anu messu in risaltu solu aspetti negativi. Certi piscadori anu dettu ancu chì quandu u Kraken hè natu, grazie à u so corpu tamantu, parechji pesci sò cullati à a superficia è chì, pusizionati in un locu sicuru, anu sappiutu catturalli. In fattu, hè diventatu più tardu l'abitudine di dì chì quandu un omu hà pigliatu un pesca abbundante, hè stata per l'aiutu di un Kraken.
A legenda di Kraken hè diventata cusì diffusa chì questu animale leggendariu hè statu incorporatu in parechje opere d'arte, literatura è filmi, cum'è Pirati di i Caraibi: U pettu di a morte (da 2006) è Furia di i Titani, 1981.
In questu secondu filmu, chì tratta di u Mitulugia greca, u Kraken hè un esse creatu da Cronos. In ogni casu, in u remake di u 2010 di u filmu, u Kraken seria statu creatu da Ade è ghjè in fondu per via di sti filmi chì ci hè sta cunfusione chì u Kraken seria da a mitulugia greca è micca da u Norse.
Un'altra storia di vasta portata chì hà trattatu u Kraken era a saga di Harry Potter. In u filmu, u Kraken hè un calamaru gigante chì stà in u lagu di u castellu di Poghju.
Esiste Kraken o esiste mai?
I rapporti scientifici sò di vitale impurtanza per cunnosce a veracità di una specie particulare. In questu sensu, hè difficiule di sapè se u kraken esiste o esiste. Bisogna à ramintà chì u naturalistu è scentificu Carlos Lineu l'hà cunsideratu in a so prima classificazione, ancu, cum'è l'avemu mintuvatu, l'hà fattu sguassatu dopu.
D’altronde, à u principiu di u 1800, u naturalistu francese è eruditu di i molluschi Pierre Denys de Montfort, in u so travagliu Storia Naturale Generale è Particulare di i Molluschi, descrive l'esistenza di dui polpi giganti, essendu unu di elli u Kraken. Stu scentificu hà osatu affirmà chì u naufragiu di un gruppu di parechje navi britanniche era accadutu à causa di l'attaccu di un polpu gigante.
Tuttavia, più tardi, certi sopravviventi anu segnalatu chì l'accident hè statu causatu da una grande tempesta, chì hè finita screditendu Montfort è cunducendulu à scartà l'idea chì u Kraken era un polpu gigante.
D’altronde, à a metà di u 19u seculu, un calamar gigante hè statu ritrovu mortu nantu à una spiaggia.Dopu sta scuperta, i studii annantu à questu animale sò stati approfonditi è, ancu se ùn ci sò micca rapporti esaustivi nantu à elli, chì ùn hè micca cusì faciule di localizzallu, si sà avà chì u famosu Kraken hè riferitu à un spezie di cefalopodicalamari, specificamente calamari, chì sò di dimensioni stupende ma chì ùn corroboranu micca e caratteristiche è a forza descritte in a mitulugia.
Specie di Calamaru Gigante
Attualmente sò cunnisciute e seguenti spezie di calamari giganti:
- Calamar gigante (Architeuthis dux): u più grande campione identificatu era una femina morta longa 18 metri è pesava 250 kg.
- Calamar gigante cù verruche (Moroteuthopsis longimana): pò pisà finu à 30 kg è misurà 2,5 metri di lunghezza.
- calamar colosale (Mesonychoteuthis hamiltoni): hè a più grande spezia esistente. Pò misurà quasi 20 metri è un pesu massimu di circa 500 kg hè statu stimatu da i resti di un esemplariu truvatu in un cachalottu (un cetaceu di dimensioni simili à quelle di una balena).
- Calamar luminiscente in acque profonde (Taningia danae): pò misurà circa 2,3 metri è pisà un pocu più di 160 kg.
U primu registru video di un calamaru gigante hè statu fattu solu in u 2005, quandu una squadra di u Museu Naziunale di e Scienze in Giappone hà sappiutu arregistrà a presenza di unu. Pudemu dì allora chì u Kraken di a mitulugia nordica hè in realtà un calamaru gigante, chì ancu se incredibile, ùn pò micca affundà e nave o causanu movimenti sismichi.
Probabilmente, per mancanza di cunniscenza à l'epica, quandu si osservavanu i tentaculi di l'animale, si pensava chì era un polpu assai grande. Sin'à avà, si sà chì i soli predatori naturali di ste spezie di cefalopodi sò i cachaloti, cetacei chì ponu pisà circa 50 tonne è misurendu 20 metri, allora à queste dimensioni ponu certamente facilmente caccia u calamaru gigante.
Avà chì sapete tuttu di u Kraken da a Mitulugia Norse, pudete esse interessatu à st'altru articulu nantu à i 10 animali più grandi di u mondu.
Se vulete leghje più articuli simili à Esistia veramente u Kraken di a Mitulugia?, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.