Mimetisimu animale - Definizione, tippi è esempi

Autore: Laura McKinney
Data Di Creazione: 5 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 17 Nuvembre 2024
Anonim
Mimetisimu animale - Definizione, tippi è esempi - Animali
Mimetisimu animale - Definizione, tippi è esempi - Animali

Cuntenutu

Alcuni animali anu certe forme è culori chì sò cunfunditi cù l'ambiente induve campanu o cù altri urganismi.Certi sò capaci di cambià momentaneamente u culore è piglià varie forme. Dunque, sò assai difficiuli à truvà è sò spessu l'ughjettu di illusioni ottiche divertenti.

Mimicry è cryptis sò meccanismi fundamentali per a sopravvivenza di molte spezie, è anu fattu nasce animali cù forme è culori assai diversi. Vulete sapè di più? In questu articulu di PeritoAnimal, mostremu tuttu nantu à u mimetisimu animale: definizione, tippi è esempi.

Definizione di mimetisimu animale

Parlemu di mimetisimu quandu certi esseri viventi s'assumiglianu à altri urganismi à i quali ùn sò micca necessariamente direttamente ligati. Di conseguenza, questi esseri viventi cunfondenu i so predatori o prede, causendu una attrazione o risposta di ritruvamentu.


Per a maiò parte di l'autori, mimetisimu è cryptis sò meccanismi diversi. A Cripsis, cum'è si viderà, hè u prucessu chì alcuni esseri viventi si camuffanu in l'ambiente chì li circonda, grazia à a so culuritura è mudelli simile à questu. Parlemu allora di culore critticu.

Sia u mimetisimu sia a cryptis sò meccanismi di adattazione di l'esseri viventi à l'ambiente.

Tipi di Mimicria Animale

Ci hè una certa cuntruversa in u mondu scentificu nantu à ciò chì pò esse cunsideratu mimetisimu è ciò chì ùn pò micca. In questu articulu, videremu u tippi più stretti di mimetisimu animale:

  • Mimetisimu mullerianu.
  • Mimetisimu Batesianu.
  • Altri tippi di mimetisimu.

Infine, videremu alcuni animali chì si camuffanu in l'ambiente grazia à culurazioni crittiche.


Mimetisimu mullerianu

U mimetisimu Müllerian si faci quandu dui o più spezie anu u listessu mudellu di culore è / o forma. Inoltre, tramindui anu meccanismi di difesa contr'à i so predatori, cum'è un stinger, presenza di velenu o un gustu assai dispiaciutu. Grazie à questu mimetisimu, i vostri predatori cumuni amparanu à ricunnosce stu mudellu è ùn attaccanu micca una di e spezie chì l'anu.

U risultatu di stu tipu di mimetisimu animale hè quellu entrambe e spezie predate sopravvivenu è ponu trasmette i so geni à i so discendenti. U predatore vince ancu, perchè pò amparà più facilmente chì spezie sò periculose.

Esempii di Mimicry Mullerian

Alcuni organismi chì mostranu stu tippu di mimetisimu sò:

  • Imenotteri (Ordine Imenotteri): Parechje vespe è api anu un schema di culori gialli è neri, chì indica à l'acelli è altri predatori a presenza di un stinger.
  • serpi di corallo (Famiglia Elapidae): tutti i serpenti di sta famiglia anu u corpu cupertu da anelli rossi è gialli. Cusì, indicanu à i predatori chì sò velenosi.

Aposematismu

Cumu pudete vede, questi animali anu un culuritura assai vistosa chì chjama l'attenzione di u predatore, avvertenduli di periculu o di cattivu gustu. Stu mecanismu hè chjamatu aposematismu è hè u cuntrariu di a criptisi, un prucessu di camouflage chì vedemu dopu.


L'aposmatisimu hè un tipu di cumunicazione trà l'animali.

Mimetisimu Batesianu

U mimetisimu Batesianu si faci quandu duie o più spezie sò aposematicu è assai simili in apparizione, ma in realtà solu unu d'elli hè armatu di meccanismi di difesa contr'à i predatori. L'altra hè cunnisciuta cum'è una spezia copycat.

U risultatu di stu tipu di mimetisimu hè chì e spezie di copia hè identificatu cum'è periculosu da u predatore. Tuttavia, ùn hè micca periculosu o insipidu, hè solu un "impunente". Questu permette à e spezie di risparmià l'energia chì duveria investisce in meccanismi di difesa.

Esempii di Mimicria Batesiana

Alcuni animali chì mostranu stu tipu di mimetisimu sò:

  • sirfidi (Sirfidae): ste mosche anu u listessu schema di culore chè l'ape è e vespe; dunque, i predatori li identificanu cum'è periculosi. Tuttavia, ùn anu micca un stinger per difende si.
  • falsu corallu (lamppropeltistriangulu): hè un tippu di sarpe micca velenosa cù un mudellu di culore assai simile à quellu di i serpenti di coralli (Elapidae), chì sò in realtà velenosi.

Altri tippi di mimetisimu animale

Mentre tendemu à pensà à u mimetisimu cum'è qualcosa visuale, ci sò assai altri tippi di mimetisimu, cume l'olfattu è l'auditivu.

mimetisimu olfattivu

U megliu esempiu di mimetisimu olfattivu sò i fiori chì emettenu sustanzi odurosi assai simile à i feromoni in l'ape. Cusì, i masci si avvicinanu à u fiore pensendu chì hè una femina è, di conseguenza, u polinizanu. Hè u casu di u generu Ophrys (orchidee).

Mimetisimu acusticu

In quantu à l'imitazione acustica, un esempiu hè u castagna acantiza (Acanthiza pusilla), un acellu australianu chì imita i signali di sveglia di l'altri acelli. Cusì, quandu sò attaccati da un predatore di medie dimensioni, imitanu i signali chì altre spezie emettenu quandu un falcu s'avvicina. Di conseguenza, u predatore mediu scappa o piglia più tempu per attaccà.

Camouflage o cripta in animali

Certi animali anu mudelli di culore o di disegnu chì li permettenu di mischjà si cù u so circondu. In questu modu, passanu inosservati da altri animali. Stu meccanisimu hè cunnisciutu cum'è cripta o culurazione criptica.

I rè di cryptis sò, senza dubbitu, i camaleonti (famiglia Chamaeleonidae). Questi rettili sò capaci di cambià u culore di a so pelle secondu l'ambiente in cui si trovanu. Facenu questu grazie à nanocristalli chì si uniscenu è si separanu, riflettendu diverse lunghezze d'onda. In questu altru articulu PeritoAnimal, pudete amparà cumu u camaleonte cambia culore.

Esempii d'animali chì si camuffanu

U numaru d'animali chì si camuffanu in natura grazia à i culori crittichi hè innumerabile. Eccu alcuni esempii:

  • Locuste (Subordine Caelifera): Sò a preda preferita di parechji predatori, allora anu culori assai simili à l'ambiente induve abitanu.
  • Gecko morescu (Famiglia Gekkonidae): sti rettili si camuffanu in i scogli è i muri chì aspettanu e so prede.
  • acelli rapaci di notte (Ordine Strigiforme): st'acelli facenu u so nidu in i buchi di l'arburu. I so mudelli di culore è i so disegni facenu assai difficiule di vedeli, ancu quand'elli stanu in agguattu.
  • prigiò mantide (Ordine di Mantodea): parechje mantide preghje si mischianu cù u so circondu grazia à culurazioni crittiche. Altri imitanu ramoscelli, foglie è ancu fiori.
  • Ragni di granchi (thomisus spp.): cambianu u so culore secondu u fiore chì si trovanu, è aspettate chì i pullinizatori a caccessinu.
  • Polpi (Ordine Octopoda): cum'è i camaleonti è a seppia, cambianu prestu u so culore secondu u sustratu induve si trovanu.
  • falena di betula (Negoziu Biston betular): sò animali chì si camuffanu in a corteccia bianca di i betulaghji. Quandu a rivoluzione industriale hè ghjunta in Inghilterra, a polvara di carbone s'hè accumulata annantu à l'arburi, diventendu li neri. Per questa ragione, e farfalle in a zona anu evolutu à u neru.

Se vulete leghje più articuli simili à Mimetisimu animale - Definizione, tippi è esempi, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.