Cuntenutu
- urigine di u ghjacaru spagnolu
- Caratteristiche fisiche di u ghjacaru spagnolu
- personalità spagnola di levriero
- cura levriero spagnolu
- educazione spagnola di levriero
- salute spagnola di levriero
O levrière espagnol hè un cane altu, magru è forte. Assai pupulare in a penisula iberica. Stu cane hè simile à u Greyhound inglese, ma ci sò parechje caratteristiche fisiche chì differenzianu e duie razze. U ghjacaru spagnolu ùn hè micca un cane cunnisciutu fora di Spagna, ma di più in più amatori adopranu sti cani in altri paesi per via di a abusu d'animali chì soffrenu in u so paese d'origine.
A caccia, a velocità è a so predisposizione ne facenu un cane adupratu cum'è strumentu di travagliu. À a fine di i "servizii" di a stagione, parechji finiscenu abbandunati o morti. Per questa ragione, hè cusì impurtante di cunsiderà aduttà unu di elli se pensemu chì sta razza ci cunvene.
Se ti piace l'eserciziu allora sta razza hè ideale per voi. Ùn esitate micca à cuntinuà à navigà nant'à sta scheda di PeritoAnimal per cunnosce e so caratteristiche, u caratteru, a cura è l'educazione ch'ellu ci vole. Tuttu u vostru bisognu à sapè canelevrière espagnol sottu:
Surghjente- Europa
- Spagna
- Gruppu X
- Sveltu
- furnitu
- arechje corte
- ghjocu
- Chjucu
- Mediu
- Perfettu
- Giganti
- 15-35
- 35-45
- 45-55
- 55-70
- 70-80
- più di 80
- 1-3
- 3-10
- 10-25
- 25-45
- 45-100
- 8-10
- 10-12
- 12-14
- 15-20
- Bassa
- Mediu
- Alta
- Timida
- Sociable
- Attivu
- Docile
- piani
- escursioni
- Caccia
- Sport
- Fretu
- Caldu
- Moderatu
- Cortu
- Liscia
- Duru
- Sottile
urigine di u ghjacaru spagnolu
L'urigine di u ghjacaru spagnolu ùn hè micca certa. Alcune teurie suggerenu chì u cane Ibizan, o un antenatu di questu, averia participatu à u sviluppu di a razza. Altri, forse a maiò parte, pensanu chì u ghjacaru arabu (saluki) hè unu di l'antenati di u levre spagnolu. U Greyhound arabu seria statu intruduttu in a penisula iberica durante a cunquista araba, è u so incrociu cù e razze lucale averianu pruduttu a sterpa chì uriginerà u Greyhound spagnolu.
Qualunque sia a vera origine di sta razza, a verità hè chì era largamente adupratu per a caccia durante u Medievu. Tale era l'impurtanza di questi cani per a caccia in Spagna, è a fascinazione ch'elli anu causatu in l'aristocrazia, chì sò stati ancu immortalizzati in u ghjocu. "Partenza dacasa ", cunnisciutu ancu cum'è "Caza de la quail", da u grande pittore spagnolu Francisco de Goya.
Cù l'avventu di corsa di levrieri, hà fattu a traversata trà u ghjacaru spagnolu è u ghjacaru inglese per ottene cani più veloci. U risultatu di queste croce hè cunnisciutu cum'è Greyhound Anglo-Spagnolu è ùn hè micca ricunnisciutu da a FCI.
In Spagna, ci sò cuntruversi nantu à e pratiche di caccia cù i levri, perchè st'attività hè vista assai cuntruversa è parechje sucietà di prutezzione di l'animali dumandanu chì st'attività sia censurata per via di a crudeltà à quale sò sottumessi i levrieri.
Caratteristiche fisiche di u ghjacaru spagnolu
I masci righjunghjenu una altezza croce di 62 à 70 centimetri, mentre chì e femine ghjunghjenu à un'altezza croce di 60 à 68 centimetri. U standard di a razza ùn indica micca un intervallu di pesu per questi cani, ma sò. cani legeri è agili. U Greyhound spagnolu hè un cane assai simile à u Greyhound inglese, ma di dimensioni più chjuche. Hà un corpu stilizatu, testa allungata è coda assai longa, è ancu gambe magre ma putenti chì li permettenu di esse assai veloci. Stu cane hè musculatu ma magru.
a testa hè allungatu è magru , cum'è u musu, è mantene una bona proporzione cù u restu di u corpu. Sia u nasu sia e labbre sò nere. U morsu hè in forbici è i cani sò assai sviluppati. L'ochji di u ghjacaru spagnolu sò chjuchi, inclinati è in forma d'amandula. L'ochji scuri sò preferiti. L'arechje alte sò triangulare, larghe è arrotondate in punta. U collu longu unisce a testa cù un corpu rettangulare, forte è flessibile. U pettu di u levre spagnolu hè prufondu è a panza hè assai racolta. A spina hè leggermente arcuata, dendu à a spina flessibilità.
A coda di u ghjacaru hè forte à a basa è si appiccica à pocu à pocu finu. Hè flessibile è assai longu, chì si estende assai oltre u ganciu. A pelle hè assai vicina à u corpu nantu à tutta a so superficie, senza zone di pelle sciolta. u pelu levriero spagnolu hè grossa, fina, corta è liscia. Tuttavia, ci hè ancu una varietà di capelli duri è semi-lunghi, in cui si formanu barbe, baffi è urti nantu à a faccia. Ogni culore di a pelle hè accettabile per questi cani, ma i più cumuni sò: scuru, marrone, cannella, giallu, rossu è biancu.
personalità spagnola di levriero
U ghjacaru spagnolu hà di solitu una persunalità a pocu timidu è riservatu, sopratuttu cù stranieri. Per questa ragione, si raccomanda di socializzarli in a so tappa di cucciolu è di cuntinuà à fà cusì in a so tappa adulta. Sò cani dolci, amichevuli è affettuosi, assai sensibili cù i quali fidanu, un cane sensibile è assai dolce.
Ancu s’elli anu un forte stintu di caccia dapoi generazioni, elli sò generalmente amichevuli cù animali chjuchi cum'è i misgi è i cani di razza chjuca. Hè per quessa chì sò una bona scelta per quelli chì volenu gode di cani levrieri ma anu ancu altri animali domestici. Questu deve ancu esse risoltu in a vostra educazione.
D'altra parte, anu un cumpurtamentu excellentu cù i zitelli , adulti è ogni tipu di persone. Gudenu di una atmosfera rilassata in a casa, ma fora diventanu animali veloci è attivi chì piacenu andà in escursioni, lunghe passeggiate è visite à a spiaggia. Hè impurtante chì u ghjacaru spagnolu sia aduttatu da una famiglia proattiva è affettuosa chì tene contu di u caratteru cusì sottumessu è nobile di sta razza. Eserciziu, spassighjate ogni ghjornu è affettu ùn devenu mai mancà in a vostra vita d'ogni ghjornu.
cura levriero spagnolu
U ghjacaru spagnolu richiede una famiglia attiva è pusitiva à fiancu à ellu chì li permetta di fà trà 2 è 3 giri cutidiani. Durante ognunu di sti viaghji, hè consigliabile lasciare u cane corsa di levriero spagnolu almenu cinque minuti di libertà fora di guinzaglio. Per questu pudete andà in campagna o aduprà una zona recintata. S'ellu ùn hè micca pussibule di fà quessa ogni ghjornu, vi raccomandemu di passà almenu 2 ghjorni à settimana à esercità cù u nostru levriere spagnolu. I ghjochi di cullettore, cume ghjucà à ballò (ùn aduprà mai una pallina di tennis), sò assai divertenti è adatti per sta corsa.
D'altra parte, serà ancu utile per furnisce ghjochi di intelligenza, se osservemu nervosi o eccitati in a casa, incuraghjeremu a rilassazione, a stimolazione mentale è u benessere di u cane.
u ghjacaru spagnolu hà bisognu una spazzolatura settimanale, perchè i capelli corti è grossi ùn si intrunanu micca, tuttavia, a spazzolatura aiuta à eliminà i capelli morti è mostra un mantellu lucente. U bagnu deve esse fattu quandu u cane hè veramente bruttu.
educazione spagnola di levriero
L'educazione di u cane levriere spagnolu deve sempre esse basata annantu à l'usu di rinfurzamentu pusitivu. sò cani assai sensibile, cusì l'usu di punizioni o forza fisica pò causà grande tristezza è stress in u cane. U ghjacaru spagnolu hè muderamente intelligente, ma hà una grande predisposizione à amparà ogni volta chì usemu cookies è parolle affettuose cum'è ricumpensa. Li piace à attirà l'attenzione, dunque ùn serà micca troppu difficiule per falla principià in l'ubbidienza canina di basa è in a socializazione di i cani.
Soprattuttu s'ellu hè aduttatu, pudemu osservà e cunsequenze di a cattiva educazione chì u levriere spagnolu hà ricevutu.Scuprite à PeritoAnimal perchè u vostru cane hà paura di l'altri cani è seguitate i nostri cunsiglii per aiutà a superà e vostre paure è insicurità.
Infine, vi cunsigliemu di fà attività fisiche relative à l'ubbidienza, cum'è l'agilità, canicross o altri sporti canini. U ghjacaru ghjacaru hè assai appassiunatu di l'eserciziu, dunque serà assai adattu per insegnà stu tippu d'attività induve gode assai.
salute spagnola di levriero
Per mantene a bona salute di u ghjacaru spagnolu, hè cunsigliatu di visità u veterinariu regularmente, circa 6 mesi in 6 mesi, per mantene un bon seguitu è rilevà subitu qualsiasi anomalie. Serà ancu essenziale seguità strettamente u calendariu di vaccinazione di u cane. sta razza hè relativamente sana, ma ci vole à fà casu cù e malatie tipiche di i levri è i cani grossi. Alcune di e malatie chì ponu influenzà u levriero spagnolu sò i seguenti:
- cancru di l'ossu
- torsione gastrica
Un trucu impurtante da tene à mente hè di nutrisce i levri spagnoli cuntenituri elevati, per impedisceli di calà u collu longu à u livellu di u terrenu. Ùn vi scurdate chì duvete parassitarla regolarmente.
Vede quì sottu ritratti di u ghjacaru spagnolu.