Cuntenutu
- U mo misgiu ùn vole micca manghjà: rutina, depressione è stress
- u mo misgiu ùn vole micca manghjà
- U mo misgiu ùn vole micca manghjà è hè tristu: cause da fattori esterni
- Cambiamenti in u territoriu
- A dieta cambia
- traumu o scossa
- Solitudine, noia, noia, ansia di separazione
- Intossicazione o avvelenamentu
- alte temperature
- U mo misgiu ùn vole micca manghjà è hè tristu: cause da fattori interni
- Ingerimentu di corpu stranieri
- palle di pelliccia
- Parassiti esterni è / o interni
- vechju misgiu
- dulore o frebba
- U mo misgiu ùn vole micca manghjà è hè tristu: chì fà?
- U mo misgiu ùn vole micca manghjà è hè tristu: cumu incuragelu à manghjà
I misgi sò animali di l'abitudine è ùn li piacenu micca e cose nove, dunque ùn vi maravigliate chì un cambiamentu in una di e so rutine li possa fà smette di manghjà è di beie. U cambiamentu simplice di u locu di l'alimentatore, l'introduzione o a perdita di un membru di a famiglia o di una malattia pò purtà à un gattu tristu, dispiacente è senza appetitu.
Se dite "u mo misgiu ùn vole micca manghjà o beie acqua" o chì site più tristu, ùn duvete micca rinviare à andà à u veterinariu, chì puderia esse una situazione seria. Se vulete sapè perchè u vostru u ghjattu ùn vole micca manghjà è hè tristu è chì passi pudete fà per risolve stu prublema, cuntinuate à leghje stu articulu PeritoAnimal.
U mo misgiu ùn vole micca manghjà: rutina, depressione è stress
Prima di tuttu, hè impurtante chì cunniscite a personalità è i gusti di u vostru gattu per sapè chì situazioni sò normali è quali ùn sò micca. Vi puderete dumandà, ma iè hè vera, i misgi ponu ancu avè prublemi emotivi, esse stressati, tristi è ancu depressivi. Hè cumunu in certe situazioni chì u tutore si dumanda: "U mo misgiu ùn manghja micca è si chjina solu, mi devu inchietà?". A risposta hè assai sèmplice, qualsiasi cambiamentu di l'appetitu è di u cumpurtamentu di l'animali duverebbe esse un mutivu di preoccupazione.
U stress è a depressione sò duie condizioni chì influenzanu micca solu a salute mentale, ma dinò a salute fisica., pruvucendu:
- Inattività
- Ore di sonnu eccessivu;
- Mancanza d'appitittu;
- Diminuzione di l'interazione cù i tutori è altri animali;
- Perdita d'interessu per i ghjoculi o dolci;
- Cambiamenti di cumportamentu (più spaventati, scappati o aumentata vocalizazione).
U veterinariu hè a sola persona capace di diagnosticà è aiutà in questi casi.
Un altru prublema cumuni hè quandu u tutore dice "Aghju aduttatu un gattu è ùn vole micca manghjà». L'animale ùn pò manghjà per via di u stress chì travaglia. Ùn importa micca quant'è cunfortu è adattu u novu ambiente, l'organisimu deve abituassi à tutte e novità (nova casa, novi guardiani, novi odori, novu cibu, ecc.) È questu pò esse assai stressante per l'animali.
Quandu si tratta di un gattinu o di un gattinu ghjovanu, a separazione da a mamma è / o i fratelli o a transizione da u latte à l'alimentu hè difficiule è u gattinu pò ùn vulè micca manghjà per i primi ghjorni. In ogni casu, hè impurtante chì u u ghjattu ùn passanu più di 48 ore (dui ghjorni) senza manghjà è per i gattini questu hè ancu più cruciale per via di u so organisimu sempre debilitatu.
u mo misgiu ùn vole micca manghjà
Cumu l'avemu vistu, u stress è a depressione sò alcuni esempi di cundizioni chì ponu purtà à una diminuzione o perdita di l'appetitu in i misgi, ma ci sò assai altri fattori (esterni è interni) chì ponu ancu cunduce à questu.
Quandu un ghjattu smette di manghjà o manghja menu di l'abitudine hè guasi sempre indicativu chì qualcosa ùn hè micca bè, chì pò esse qualcosa più o menu seriu. Ancu se a frasa "u mo misgiu ùn hà manghjatu dapoi 3 ghjorni o più" hè assai cumuna in a pratica clinica, hè impurtante chì u ghjattu ùn passessi senza manghjà per più di dui ghjorni. L'organi di questu animale (in particulare u fegatu) sò assai sensibili à a mancanza di cibu è ponu causà gravi cunsequenze à longu andà.
Ci hè un disordine di u fegatu, u lipidosi epatica, chì apparisce in i misgi obesi è in i misgi cù un dighjunu longu di più di 48 ore. In questu prucessu, ci hè un eccessu di deposizione di grassu in u fegatu, chì diventa sovraccaricatu è incapace di svolge e so funzioni normali. I sintomi principali di stu disordine sò:
- Vumitu;
- Diarrea;
- Salivazione;
- Depressione;
- Anorexia;
- Mucosa gialla (ictericia);
- Anemia.
Per queste ragioni, a perdita di l'appetitu in i misgi hè un prublema chì ùn deve micca esse ignoratu.
U mo misgiu ùn vole micca manghjà è hè tristu: cause da fattori esterni
E cause di un gattu senza appetitu per via di fattori esterni (causati da qualcosa in l'ambiente di l'animali) sò:
Cambiamenti in u territoriu
Cambià a pusizione di i mobuli, a situazione di a litter box, l'alimentatore, è ancu i viaghji, e feste, a morte o l'introduzione di un novu membru di a famiglia (sia animale sia umanu) hè un fattore di stress è parechji misgi reagiscenu male à sti cambiamenti smettendu di manghjà è di beie. Se u semplice muvimentu di un pezzu di mobili in un novu locu causa u dispiacè di un animale, immaginate a presenza di un animale scunnisciutu o di un essere umanu. In queste situazioni, ci sò diffusori di feromoni felini è spray chì ponu aiutà à alleviare u stress o introduce gradualmente cambiamenti cù a furmazione di abitudine.
A dieta cambia
I misgi sò cunnisciuti per esse assai esigenti in i so alimenti è l'introduzione di un novu alimentu pò purtà à u chjamatu neofobia alimentaria, chì hè carattarizatu da u rifiutu cumpletu di u novu alimentu. Cusì, ùn hè micca una bona idea di fà transizioni subite in a dieta di l'animali, perchè pò causà prublemi gastrointestinali.
I cambiamenti devenu esse fatti solu in i casi chì sò necessarii, cum'è a crescita (svezzamentu è transizione à l'età adulta) o in casu di malatie chì richiedenu diete specifiche. Inoltre, ogni transizione dietetica deve sempre esse fatta per almenu sette ghjorni:
- 1u è 2u ghjornu: mette una percentuale più alta di a razione attuale / vechja (75%) cù un pocu di a nova (25%);
- 3u è 4u ghjornu: uguale quantità di e duie razione (50-50%);
- 5u è 6u ghjornu: quantità più chjuca di u vechju (25%) è quantità più grande di u novu (75%);
- 7u ghjornu: solu a nova razione (100%).
traumu o scossa
Un traumu o spaventu pò causà un tale livellu di stress chì l'animali pò ricusà di manghjà o ancu defecà per uni pochi di ghjorni.
Solitudine, noia, noia, ansia di separazione
Ancu se i misgi sò pensati per esse animali indipendenti è ùn anu micca bisognu di cumpagnia umana, sta dichjarazione ùn hè micca esattamente vera. I misgi sò esseri suciali è cacciadori naturali, chì si godenu d'esse intrattenuti è interagiscenu cù vari stimuli per tutta a ghjurnata cù ghjoculi, strumenti alimentarii interattivi, altri animali è tutori.
A mancanza di stimuli suciali, ambientali è cognitivi pò purtà u ghjattu à sviluppà noia è noia, chì pò più tardi trasfurmassi in depressione è cumpurtamentu anormale.
Intossicazione o avvelenamentu
Ci sò parechji chimichi, droghe è piante chì sò estremamente periculosi per i misgi per via di a so tossicità. Hè impurtante chì sapete chì piante sò tossiche è cibi pruibiti per i misgi.
alte temperature
I ghjorni più caldi facenu l'animali più faciule è u facenu dorme più longu, si move un pocu è ùn anu tantu desideriu di manghjà. Hè assai impurtante chì tenite u idratazione di l'animali è furnisce parechje fonti d'acquafrescu in diversi punti di a casa.
A disidratazione pò ancu fà chì u ghjattu ùn manghji micca, chì pò esse una situazione induve pensate: "u mo misgiu ùn manghja micca è si chjina solu"O"u mo misgiu ùn manghja micca solu l'acqua». Propiu per via di u calore eccessivu tendenu à movesi menu è micca à manghjà. Pruvate à piazzallu in un locu frescu è riparatu durante l'ore è i ghjorni i più caldi.
U mo misgiu ùn vole micca manghjà è hè tristu: cause da fattori interni
E cause di a ghjattu senza appitittu da fattori interni (in l'organisimu propiu di l'animali), sò:
Ingerimentu di corpu stranieri
Cum'è a sapemu, i misgi sò animali assai scherzosi è anu amatu un bonu filatu o palla per ghjucà. Tuttavia, i corpi lineari cum'è fili elettrichi o tissuti o oggetti taglienti sò assai periculosi quandu l'animali li ingerisce, postu chì irritanu a mucosa gastrointestinale è ponu causà una torsione o perforazione di l'organi, chì rappresentanu un risicu di morte.
palle di pelliccia
U chjamatu trichobezoars, forma duvuta à ingestione è accumulazione di capelli morti è sciolti in u tractu gastrointestinale. Di solitu sò eliminati in e feci, ma ci sò qualchì volta chì ponu causà prublemi, cume vomitu di i capelli, tosse, diarrea, perdita di l'appetitu, è ostruzzioni gastrointestinali. Un bonu modu per prevene è trattà stu prublema hè spazzulendu a pelliccia di l'animali, amministrendu maltu è erbe specifiche per e palle di capelli.
Parassiti esterni è / o interni
Puderanu indebulisce l'organisimu di l'animali è ancu causà ostruzzioni o tamponamenti in u tractu gastrointestinale. Hè estremamente impurtante di seguità u pianu di deworming
vechju misgiu
Cù l'avanzata di l'età venenu i prublemi di perdita di denti, perdita di l'olfattu è di l'audizione. Parechji di sti prublemi ponu diminuì l'appetitu di l'animali o a capacità di pressà l'alimentu.
dulore o frebba
U dulore hè senza dubbitu una cundizione di l'appetitu di l'animali. Un animale in u dulore ùn puderà micca seguità una rutina normale è pò ancu piantà di manghjà. Casi cum'è "u mo misgiu hè debule è ùn vole manghjà"è"u mo misgiu ùn vole micca manghjà è vomita»Sò ancu più inchietanti postu chì sò indicative di malatie. A perdita di l'appetitu pò di solitu esse u segnu clinicu iniziale di una malattia sottostante, tuttavia, altri sintomi cume vomitu, diarrea, debolezza, febbre è perdita di pesu sò ancu condizioni osservate chì richiedenu un seguitu è un trattamentu medicu.
U mo misgiu ùn vole micca manghjà è hè tristu: chì fà?
Per sapè chì fà in casi di misgi senza appitittu, cuntrolla:
- U primu passu hè di scartà possibili malatie è infezioni.
- Rispettate i cunsiglii di u veterinariu.
- Ghjucendu cun ellu prima di manghjà, l'eserciziu fisicu stimula l'appetite.
- In casi di palle di pelliccia, o cum'è prevenzione (in particulare in i misgi cù i capelli lunghi), amministrate a pasta di maltu per aiutà à eliminà e palle di pelliccia.
- Parechji misgi manghjanu solu in presenza di u tutore, allora fate attenzione mentre manghja è osservate u cumpurtamentu.
- I grandi alimentatori sò più cunsigliati ch'è quelli chjuchi, postu chì i misgi preferiscenu manghjà senza toccà i so baffi (vibrissae) à i bordi, dunque lascianu spessu a ciotola viota in u centru, ma cù granuli à a periferia.
- Premiallu per manghjà assicurendu chì u ricumpensate solu à a fine di u pastu.
U mo misgiu ùn vole micca manghjà è hè tristu: cumu incuragelu à manghjà
Cum'è animali carnivori chì sò, i misgi anu un sensu di l'olfattu assai raffinatu, dendu più impurtanza à l'aroma chè à u gustu di l'alimentu. Per questa ragione duvete pruvà à stimulà l'appetitu di u ghjattu per mezu di l'olfattu o l'interessu, per esempiu:
- Aghjunghje cibu umitu à a razione;
- Fornite pollu cucinatu o pesce mischiatu cù l'alimentu o isolatu (senza condimenti);
- Calore l'alimentu umidu, questu aumenterà l'aromu di l'alimentu, attirendu più attenzione da u gattu;
- Inumidisce l'alimentu seccu cù un pocu d'acqua calda;
- Ùn date micca dolci o spuntini per ch'ellu ùn pensi micca di avè cibu alternativu s'ellu ùn manghja micca l'alimentu principale;
- Lascià cibu dispunibule riduce u desideriu di manghjà, pruvate à fà pasti.
In i casi induve "u mo misgiu ùn vole micca manghjà cibu seccu" è avete digià pruvatu tuttu ciò chì hè discrittu sopra, pruvate à cambià a vostra dieta à una equilibrata è cumpleta, senza mai scurdassi di fà a transizione raccomandata da u veterinariu.
Scuprite u nostru video YouTube nantu à i 7 frutti chì i misgi ponu manghjà, e quantità è i vantaghji:
Se vulete leghje più articuli simili à U mo misgiu ùn vole micca manghjà è hè tristu: cause è suluzioni, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezzione Prublemi di Potenza.