catena alimentaria acquatica

Autore: John Stephens
Data Di Creazione: 26 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 20 Nuvembre 2024
Anonim
La piramide alimentare - Renato lo scienziato Educational @MelaMusicTV
Video: La piramide alimentare - Renato lo scienziato Educational @MelaMusicTV

Cuntenutu

Ci hè un ramu di l'eculugia, chjamatu sinecologia, chì studia e relazioni chì esistenu trà l'ecosistemi è e cumunità di l'individui. In a sinecologia, truvemu una parte rispunsevule per i studii di e relazioni trà l'esseri viventi, cumprese e relazioni alimentari, chì sò riassunte in catene alimentari, cum'è a catena alimentaria acquatica.

Synecology spiega chì e catene alimentarie sò u modu in cui l'energia è a materia si spostanu da un stadiu produttivu à l'altru, cunsiderendu ancu e perdite energetiche, cum'è a respirazione. In questu articulu PeritoAnimal, spiegheremu ciò chì a catena alimentaria acquatica, cuminciendu cù a definizione di catena alimentare è di rete alimentare.


Differenza trà catena è rete alimentare

Prima, per capisce a cumplessità di e catene alimentarie acquatiche, hè necessariu cunnosce e differenze trà e catene alimentari è e rete alimentarie è ciò chì cunsiste ognuna di esse.

Unu catena alimentaria mostra cumu a materia è l'energia si movenu in un ecosistema attraversu diversi urganismi, in modu lineare è unidirezziunale, sempre partendu da un esse autotroficu chì hè u principale produtore di materia è energia, postu chì hè capace di trasfurmà a materia inorganica in fonti d'energia organica è micca assimilabili, cum'è a cunversione di u sole in ATP (adenosina trifosfat, a fonte d'energia di l'esseri viventi). A materia è l'energia creata da l'esseri autotrofi passanu à u restu di l'eterotrofi o di i cunsumatori, chì ponu esse cunsumatori primari, secondarii è terziari.


D'altra parte, a rete alimentaria o rete alimentaria hè un inseme di catene alimentarie chì sò interconnesse, mostrendu un muvimentu assai più cumplessu di energia è materia. E rete trofiche rivelanu ciò chì accade veramente in natura, cume rapresentanu e relazioni multiple trà l'esseri viventi.

catena alimentaria acquatica

A dispusizione di basa di una catena alimentaria ùn varieghja micca assai trà un sistema terrestre è un sistema acquaticu, e sferenze più gravi si trovanu à u livellu di e spezie è di a quantità di biomasse accumulata, essendu più grande in l'ecosistemi terrestri. Sottu ne menzionaremu alcuni spezie in a catena alimentaria acquatica:

pruduttori primari

In a catena alimentaria acquatica, truvemu chì pruduttori primari sò l'alge, sì unicellulari, cum'è quelle chì appartenenu à i filati Glaucophyta, rhodophyta è Chlorophyta, o multicellulare, quelli di u superfilu heterokonta, chì sò l'alge chì pudemu vede à ochju nudu nantu à e spiagge, ecc. Inoltre, pudemu truvà batteri à stu livellu di a catena, u cianobatteri, chì realizanu dinò a fotosintesi.


cunsumatori primari

I cunsumatori primari di a catena alimentaria acquatica sò di solitu animali erbivori chì si nutriscenu di alghe microscopiche o macroscopiche è ancu di batteri. Stu livellu di solitu si compone di zooplancton è altri urganismi erbivori.

Cunsumatori secondarii

I cunsumatori secondarii si distinguenu cum'è animali carnivori, nutrendusi di erbivori di livellu inferiore. Puderanu pesciu, artropodi, acelli d'acqua o mammiferi.

cunsumatori terziari

I consumatori terziari sò i super carnivori, animali carnivori chì si nutriscenu d’altri carnivori, quelli chì formanu a leia di i cunsumatori secondarii.

In a catena alimentaria, pudemu vede chì e frecce indicanu una direzzione unidirezionale:

Esempii di catena alimentaria acquatica

ci sò sfarenti gradi di cumplessità in catene alimentari. Eccu alcuni esempii:

  1. U primu esempiu di una catena alimentaria acquatica si compone di duie chjamate. Hè u casu per u fitoplanktonu è e balene. U Fitoplanktonu hè u principale pruduttore è e balene sò u solu cunsumadore.
  2. Sti stessi baleni ponu formà una catena di trè chjamate s'elli si nutriscenu di zooplanktonu invece di fitoplanktonu. Cusì a catena alimentaria pare cusì: fitoplanktonu> zooplanktonu> balena. A direzzione di e frecce indica induve l'energia è a materia si movenu.
  3. In un sistema acquaticu è terrestre, cum'è un fiume, pudemu truvà una catena di quattru ligami: fitoplanktonu> molluschi di u genaru Lymnaea > barbelli (pesci, barbus barbus)> aironi cenerini (Cinérea Ardea).
  4. Un esempiu di una catena di cinque ligami induve pudemu vede un supercarnivore hè u seguente: Fitoplanktonu> krill> pinguinu imperatore (Aptenodytes forsteri)> foca leopardu (Hydrurga leptonyx)> orca (orcinus orca).

In un ecosistema naturale, e relazioni ùn sò micca cusì semplici. E catene alimentarie sò fatte per simplificà e relazioni trofiche è cusì li pudemu capisce più facilmente, ma catene alimentari interagisce cù l'altri in una rete cumplessa di rete alimentari. Unu di l'esempii di una rete alimentaria acquatica pò esse u disegnu seguente, induve pudemu vede cumu una catena alimentare hè integrata è parechje frecce chì indicanu un numeru più altu di interazioni alimentari è flussi d'energia trà l'esseri:

Se vulete leghje più articuli simili à catena alimentaria acquatica, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.