
Cuntenutu
- labrador di cicculata
- labradoru neru
- labrador grisgiu
- labrador giallu
- labrador dudley
- labrador biancu

U Labrador retriever hè unu di i cani più pupulari in u mondu, sia per a so straordinaria bellezza sia per u so caratteru è capacità. Hà un mantellu à doppia strata, custituitu da un stratu inferiore cortu, simile à a lana è da un stratu superiore altrettantu cortu, ma un pocu più longu. Ancu cusì, u Labrador hè cunsideratu un cane di capelli corti.
I culori di u Labrador accettati da a Federazione Cinologica Internaziunale è, dunque, integrati in u standard di a razza sò trè: neru puru, fegatu / cicculata è giallu, ancu se in quest'ultima parechje tonalità sò accettate. U mudellu accetta dinò l'apparizione di una piccula tacca bianca in a regione di u pettu. Tuttavia, cù u tempu, emergenu altri culori chì, ancu se micca accettati da u standard ufficiale di a razza, diventanu pupulari. In questu articulu di PeritoAnimal, parlemu tutti i culori di u labrador retriever è indichemu quali sò accettati è quali micca.
labrador di cicculata
Ancu se u cioccolatu Labrador hè attualmente unu di i più populari, a verità hè chì questa ombra in u mantellu di a razza ùn sò passati tanti anni da ch'ella hà principiatu à esse accettata. Sicondu a Federazione Cinologica Internaziunale (FCI), ci sò documenti chì ponenu i primi Labrador retrievers già in u 1800, ancu se hè solu in u 1916 chì u primu club di a razza hè statu fundatu è in u 1954 hè statu ufficialmente accettatu da a FCI. Prima di esse accettatu è introduttu in i standard di diversi organismi cinologichi, u culore preferitu era u neru, cusì chì finu à u principiu di u 20u seculu, i culori di cicculata à giallu ùn eranu micca cunsiderati cum'è puri è, dunque, a so presenza era evitata in questi cani. .
U cioccolatu Labrador hà di solitu un tonu solidu in u so mantellu. FCI accetta sfarenti sfumature di marrone, cusì pudemu truvà campioni di culore di fegatu, marrone grisgiu chjaru o cicculata scura.
Per chì questu culore si presenti in u Labrador retriever, entrambi i genitori devenu avè i geni chì portanu stu culore. Rispuntendu à l'altri culori di u Labrador, a varietà genetica di i Labrador di cioccolata hè leggermente inferiore è questu li pò fà campà più corti o avè una tendenza più grande à sviluppà malatie ereditarie. In u labrador retriever ci hè a presenza di quattru geni sfarenti chì permettenu un culore o un altru di u mantellu:
- Gene B: hè incaricatu di trasmette u culore neru. Pò agisce cum'è genu duminante per a cicculata di culore o cum'è genu recessivu per u culore giallu. Recessivu significa chì ùn si manifesta micca in questa copia, ma pò manifestà in i so discendenti.
- genu b: hè un allele chì trasmette u culore di cicculata è agisce cum'è recessivu nantu à u giallu è u neru.
- genu E: ùn trasmette micca u culore, ma permette di annullà a dominanza di u giallu. Allora hè un allele epistaticu.
- gene è: hè un allele ipostaticu chì, à u cuntrariu di quellu precedente, permette a dominanza di u giallu.
U culore di cicculata si faci quandu una di sti cumbinazioni genetichi si verifica:
- hey criatura: currisponde à a cicculata pura.
- Ehi o zitè: currisponde à a cicculata chì, à so volta, porta u giallu è u neru.
Queste cumbinazioni ùn indicanu micca l'ombra di cicculata / fegatu, mostranu simpliciamente s'ellu hè un campione di cicculata pura, chì a trasmetterà ancu à a so discindenza, s'ellu ci hè, o s'ellu hà altri culori, malgradu a so pelliccia bruna. Listessu accadrà cù i culori seguenti.

labradoru neru
Cumu l'avemu dettu prima, u culore neru hè stata a prima chì hà cuminciatu à travaglià in sta razza. Finu à l'accettazione ufficiali cum'è razza canina, i criatori di u Labrador Retriever cercavanu un cane cumpletamente neru è, dunque, ghjacari scartati chì eranu nati gialli, marroni o qualsiasi di e so tonalità.Per tuttu què, per un bellu pezzu hè statu cunsideratu chì u labradoru autenticu hè u labradoru neru, tuttavia, attualmente i trè culori citati sò accettati, dunque tutti sò autentichi è puri.
Cum'è in u casu precedente, per esse cunsideratu un Labrador autenticu, u so mantellu deve esse di culore solidu è cumpletamente neru. U neru hè l'unicu culore chì ùn accetta micca variazioni in a so tonalità, pò avè solu una piccula tacca bianca in a zona di u pettu.
U culore neru si presenta quandu una di queste cumbinazioni genetiche si verifica:
- EE BB: neru puru.
- EE Bb: hè un traspurtadore di cicculata.
- hey bb: hè portatore di giallu.
- hey criatura: porta à tempu giallu è cicculatu.
Come vedemu in questu è in u casu precedente, un Labrador di un culore pò purtà un altru. Questu ghjustifica chì da genitori di u listessu culore, nascenu Labradori di diversi culori.

labrador grisgiu
u labrador grisgiu ùn hè micca accettatu ufficialmente è dunque ùn hè micca cunsideratu un labrador puru. I soli culori di u Labrador accettati sò u neru, a cicculata è e so sfarenti sfumature è u giallu è e so sfumature. Avà, in innumerevule occasioni, truvemu Labradori cù una tonalità grigia chì sò catalogati cum'è puri, cumu hè pussibule? ramintemu què u culore marrone grisgiu chjaru hè un culore accettatu. in sta razza canina, cusì serà cunsideratu di razza pura.
U culore grisgiu turchinu o argentu pò esce cum'è mutazione in u genu b o per via di l'incrociu di un Labrador retriever cun un cane di un'altra razza chì u so culore hè grisgiu.

labrador giallu
u labradoru giallu pò avè sfarenti sfumature, tutti accettati da u standard ufficiale. Cusì, pudemu truvà da laboratorii di crema chjaru, guasi bianchi, à laboratorii di culore rossu volpe. In generale, u Labrador giallu tende à avè e mucose (nasu, labbra è palpebre) è i pads neri, ancu secondu a cumbinazione genetica, sta culurazione pò varià, dunque u marrone è u rosu sò ancu cumuni è accettati.
Per chì u giallu, o una qualsiasi di e so varianti, apparisca in u mantellu di u Labrador retriever, deve accade una di sti cumbinazioni genetiche chì, ricurdendusi, ùn indicanu micca l'ombra esatta, ma se a so genetica hè gialla pura o si portanu altri culori:
- chì passa BB: giallu puru cù pigmentazione nera nantu à e mucose è pasticci.
- hey criatura: purtatore di cicculata senza pigmentazione nera nantu à e mucose è e pasticci.
- hey criatura: Portatore di neru è cicculata cù pigmentazione nera nantu à e mucose è pasticci.
labrador dudley
U dudley ùn hè micca un Labrador di culore differente da quelli descritti in i diversi culori di u Labrador, hè unu di i tippi di Labrador giallu. Specificamente, hè u labrador chì a cumbinazione genetica hè ee bb, dunque hè cunnisciutu cum'è labrador dudley chì hà un mantellu giallu, ma e so mucose è i so pads ùn sò micca di culore neru. Pò esse rosati, marroni ...

labrador biancu
U Labrador biancu ùn hè micca accettatu da u standard ufficiale di razza. Ié, a crema chjara hè accettata, un culore chì hè spessu cunfusu cù u biancu. Quandu ci truvemu davanti à un campione biancu puru, simu di solitu davant'à un labrador albinu. In questu casu, ci sò duie varianti di u Labrador albinu:
- labrador parzialmente albinu: Una piccula pigmentazione pò cumparisce nantu à u nasu, e palpebre o a pelle.
- labrador pur albinu: u vostru corpu sanu ùn manca di pigmentazione.
A mancanza di pigmentazione in i cani albini face chì a pelle è e mucose parenu rosa è ancu e vene ponu esse viste. Similmente, l'ochji sò turchini o rossu. Questi esemplari nascenu cù una sensibilità più grande à u sole, dunque hè cumunu chì ùn tolleranu micca a luce solare è chì abbianu brusgiature. In listessu modu, questi animali tendenu à avè sordità è ancu un sistema immunocompromessu. Dunque, richiedenu una cura particulare.
Avà chì cunniscite i sfarenti culori di u cane Labrador, ùn mancate micca i tippi di Labrador chì esistenu.
Se vulete leghje più articuli simili à Culori di Labrador Retriever, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezzione di Paragoni.