curà e brusgie in i cani

Autore: Laura McKinney
Data Di Creazione: 10 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 13 Maghju 2024
Anonim
3000 Câu Tiếng Anh Tổng Hợp Trình Độ A2 đến C1-C2
Video: 3000 Câu Tiếng Anh Tổng Hợp Trình Độ A2 đến C1-C2

Cuntenutu

Sì avete un cane vi sarà sicuramente interessatu à questu articulu di Animal Expert induve vi purtemu un tema di primi aiuti, curà e brusgie di i cani.

Sapete chì i cani ponu brusgià micca solu cù u focu? Sapete chì tippi di brusgie pudete soffre? O cumu curalli? E, sopratuttu, cumu prevene?

Speremu chì ùn avete mai bisognu di fà ciò chì avemu da spiegà quì sottu per via di una brusgiatura in u vostru animale domesticu, ma se ciò accade, vulemu aiutà!

Chì ghjè un brusgiatu?

i brusgii sò lesioni produtte nantu à a pelle di un animale per via di l'azzione di qualchì tippu d'agenti chì averanu pussutu pruduce, cum'è u calore, a radiazione, i chimichi, l'elettricità o ancu u fretu. Queste ferite accadenu per via di disidratazione tutale di i strati di a pelle chì venenu fora. Questa hè una ferita assai dolorosa è e cunsequenze di una brusgiatura micca trattata currettamente pò andà da l'infezzione à a morte di l'animali. Dunque, se u nostru cane hè brusgiatu, in ogni modu, hè assai impurtante di stà calmu è d'agisce in modu efficace, evitendu chì a brusgia si sparghji è aumentendu a so severità.


Pudemu classificà e brusgiature in diversi tippi secondu a so causa:

  • Scaldature: quandu sò ferite prodotte da liquidi caldi o in ebollizione.
  • Corrosioni: S'elli sò prudutti da chimichi corrosivi.
  • Brusgiature elettriche: s'elle sò produtte da l'elettricità.
  • Radionecrosi o radiazioni: Se prodotta da radiazioni ionizzanti, cum'è i raggi X o i raggi gamma da u sole.
  • Congela: S'elli sò prudutti da un fretu eccessivu.
  • Arsu da u focu o da u cuntattu cù materiale caldu: quandu vene in cuntattu cù superfici metalliche calde o direttamente cù fiamma o focu.

Inoltre, e ferite brusgiate differenu è aggravanu secondu a quantità di superficie di u corpu brusgiata è secondu a so prufundità.

I gradi di ustioni sò:


  1. Primu gradu: E brusgiature di primu gradu sò e più leggere, più superficiali è di solitu guariscenu bè in una settimana o più. Sò facili da trattà è i so sintomi sò rossi di a pelle, una sensazione di gonfiore è brusgiatura, è mancanza di pelle in a zona affetta. Sò e uniche brusgiature chì pudemu davveru guarì in casa senza tante preoccupazioni, u restu di i gradi richiedenu una attenzione veterinaria urgente.
  2. Liceu: Queste brusgiature sò più profonde è più dolorose di e brusche di primu gradu. In più di i sintomi di brusgiature di primu gradu, e brusgiature di secondu gradu anu vesciche fluide. Di solitu piglianu circa trè settimane per curà è sò relativamente facili da curà.
  3. Terzu gradu: E brusgiature di terzu gradu sò e più prufonde, e più dulurose, e più difficiule à guarisce è ancu fatali secondu a superficia è a regione colpite. In questu casu, a pelle brusta cumpletamente è a brusgiata ghjunghje à u stratu di grassu corporeu. A pelle diventa secca, cantata è indurita una volta chì si hè completamente disidratata. Ci pò esse una pelle arrossita intornu chì serà assai dulurosa perchè e terminazioni nervose sò sempre attive, ma u centru di a brusgiata serà neru è in realtà micca dulurosu perchè e terminazioni nervose sò state cumpletamente distrutte. U trattamentu è a cicatrisione sò dolorosi è ponu esse deformità.
  4. quartu gradu: Stu gradu hè u più prufondu, postu chì a brusgiata ghjunghje à u musculu, cumpresu l'ossu è l'organi interni. A carbonizazione è a necrosi di a pelle, di u stratu di grassu corporeu, di a musculatura è di l'osse si facenu. Ovviamente, postu chì hè peghju di e brusgiature di terzu gradu, hè più cumplicatu da curà è pò esse inconscienza per via di u dulore è ancu di a morte, secondu a quantità di superficia è regione influenzata. U trattamentu è e cicatrici sò dolorosi è ponu purtà à deformità.

In u casu di qualsiasi brusgiatura, ma soprattuttu in u casu di e più gravi, ci hè risicu di scossa è d'infezzione. U scossa causata da brusgie accade perchè una ferita di stu tippu face chì a circulazione sanguigna spegne, a perdita transcutanea di energia in forma di calore è una perdita impurtante d'acqua, in più di l'entrata di l'infezione è tuttu què produce ciò chì hè chjamatu sindrome o scossa da brusgiatura chì si verifica cù cambiamenti severi in equilibriu metabolicu è funzioni cardiovascolari, pulmonari, epatiche è renali. quandu un animale entra in questu statu e so pussibilità sò assai magre.


Inoltre, i gradi più cumuni di brusgiature in i cani è i misgi sò u primu è u secondu gradu, ma in u casu di i cani, se u corpu hà una superficie di 30% di ustioni di secondu gradu o 50% di ustioni di secondu gradu. Terzu o quartu gradu, ci hè assai speranza chì pudete superà questu accidente senza passà per un dolore estremu. Questu causa spessu, à questu puntu, di applicà l'eutanasia, evitendu cusì a sofferenza ch'elli ponu avè.

I cani sò assai più propensi à brusgià perchè sò assai più attivi è curiosi. Spessu truvemu cani chì giranduleghjanu, muzzicanu nantu à i cavi elettrichi o puliscenu pacchetti di prudutti chì ponu cuntene agenti corrosivi chì causanu una brusgiata.

Cause di brusgiature di cane

Cumu l'avemu vistu prima, ci sò parechje manere chì un cane pò esse brusgiatu. Quì sottu spiegamu e cause principali, ciò chì accade è alcuni sintomi:

  • liquidu bullente: A volte, mentre stemu cucinendu, à u nostru cane li piace à teneci cumpagnia è aspetta qualcosa di deliziosu per esce da manghjà. Se manghjate qualcosa chì hè surtitu direttamente da a padedda, u più prubabile vi scaldarà a bocca, ma cù assai acqua, u più prubabile passerà in pocu tempu. in più, pudemu inciampà lu o pò mette e so zampe in a zona di u focu di a cucina attrattu da l'odore di l'alimentu è cusì pruduce u sversamentu d'acqua, oliu, brodu, latte o altri liquidi bollenti, cù l'oliu essendu u casu u più seriu.
  • Esposizione prolongata à u sole: Produce brusgiature da sole, chjamate ancu brusgiature da radiazione. Parechji cani amanu u calore è passanu ore sdraiate à u sole, à corre, à ghjucà, à dorme o à fà qualsiasi attività. Cum'è in e persone, troppu sole pò causà brusgiature, danni à a pelle à longu andà è ancu cancheru di a pelle in i cani. Una cura particulare deve esse fatta cù i cani di pelle chjara cum'è Bull Terriers, Dalmatians è Samoyeds. Ci vole ancu à tene à mente chì più a pelu hè densu è più hè longu, più serà prutettu da u sole. Dunque, quelli cù a pelle chjara o rosa è u pelu cortu sò più propensi à sunburni. Per via di e regione cù menu capelli, e zone più colpite sò u musu, a punta di l'arechje è u ventre. U musu di i cani di razze in cui u musu è a radica sò leggermente pigmentati è rosa, cum'è i Border Collies, sò ancu più propensi à ste brusgie. In realtà, quelli chì sò forse più propensi à prublemi di pelle è à scottature da sole sò cani chì anu un corpu nudu o semi-nudu, vale à dì chì ùn anu pelliccia, cum'è u cane senza peli di u Perù o u Cane. Di cresta chinesa. Infine, i cani cù cicatrici recenti è dunque senza pelle in a zona di a pelle nova è debule, anu ancu una grande facilità per brusgià à u sole.
  • braci di un focu: Certe volte andemu in campeghju è quandu u focu si spegne i tizzoni sò sempre caldi cù i quali u nostru cane pò brusgià accidentalmente i paras. in principiu hè una brusgiata di primu gradu perchè a reazione di u cane serà di alluntanà rapidamente e zampe. Duvemu caccià l'animale da a zona di u focu è rinfrescà subitu e zampe cù molta acqua fredda è aspettà ch'ellu si calmessi. A to pelle deve esse diventata rossa è lucente.
  • cavi elettrichi muzzicanti: In questu casu, l'elettrocuzione è e brusgie si producenu in bocca. A seconda di a quantità di elettricità scaricata à l'animali, a brusgiatura serà più grande o menu, a più preoccupante serà a perdita di una bona parte di u musu per via di brusgiature di terzu gradu o di brusgiature interne chì sò difficiuli à rilevà. Inoltre, difficultà respiratorii, vertigini è inconscienza ponu apparì.
  • Prudutti di pulizia cun corrosivi è chimichi caustici: A volte pudemu spulà qualchì chimicu in a casa chì adupremu per a pulizia o altre attività domestiche. Se u nostru animale domesticu vene in cuntattu cù questi liquidi o polveri è si brucia, a gravità di a brusgia dipenderà totalmente di a quantità di sostanza chì cade nantu à l'animali o chì ingerisce, u tippu di sostanza è u tempu chì sta sostanza rimane in cuntattu cù u vostru corpu. Duvemu pensà chì i cani sò assai curiosi è s'elli crescenu i denti ponu muzzicà tuttu ciò chì li vene.
  • Asfaltu o terra troppu caldu: Certe volte camminemu u nostru cane in l'ore più calde senza pensà chì u pianu puderia esse in focu. Ùn ne simu micca cuscenti perchè portemu scarpi, ma i nostri animali domestici camminanu direttamente nantu à i so cuscini, chì ponu brusgià nantu à l'asfaltu, a petra o a terra troppu calda. Nutate bè chì s'ella accade u cane cercherà ombra è ùn marchjarà micca. I vostri cuscini sò rossi, lucenti è assai caldi.
  • Cunghjelazione: Quandu avemu troppu tempu à l'aria à l'invernu o quandu andemu in un'escursione à a neve, u nostru cumpagnu pelutu corre u risicu di congelà alcune di e so parti. Sti parti più propensi à u fretu sò l'estremità di u corpu cum'è l'arechje, u nasu, a coda, e zampe è sopratuttu i pads di e zampe chì sò in cuntattu direttu cù a neve o u fretu. Puderete vede chì in questa situazione u cane rifiuta di marchjà, hà zampette rosse, a pelle hè lucente è estremamente fredda.

Cumu agisce nantu à una brusgiatura in u nostru cane, trattallu è curallu

Benintesa, a prevenzione hè sempre più efficace è preferibile ch'è chianciallu è avè da trattà una brusgiata. Ma, sapè cumu agisce di fronte à una brusgiatura in u nostru animale hè di primura per furnisce li u primu aiutu ch'ellu hà bisognu è per evità pussibule cunsequenze indesiderate cum'è infezioni, scossa è ancu morte.

Quì sottu, vi mostremu alcuni passi chì duvete fà per trattà tutti i tipi di ustioni in i nostri cani:

  1. Temperatura più bassa di a pelle: Bagnate a regione colpita o tuttu u cane cù assai acqua fredda. In casu di brusgiature da congelazione, per esempiu nantu à cuscinetti è zampe, duvemu fà u cuntrariu è alzà a temperatura. Prima, cacciate u cane da a zona fredda è pigliate in un locu caldu. Avvolge e to zampe cù panni bagnati in acqua calda chì duverebbe rimuovere è bagnà torna ogni volta chì si raffreddanu o asciuganu. Duvete cambià a temperatura à pocu à pocu per evità scosse termiche.
  2. Eliminà i rifiuti: Cù u listessu bagnu d'acqua fredda, se vedi resti di u pruduttu chì hà fattu brusgià u cane, toglialli delicatamente. Fate a listessa cosa cù qualsiasi detriti di a pelle. In principiu, cù abbondanza d'acqua, questi residui escenu da soli, ma se vedete chì resistenu, assai cù a to dita pudete sfregà a superficie per aiutà à eliminalli.
  3. cuntattate u veterinariu: Questu deve esse fattu da duie persone, mentre bagna u cane l'altra persona pò chjamà u veterinariu. Aiuterà à calmassi, è darà indicazioni sicondu l'urigine di a brusgiata, a zona è a gravità.
  4. Crema curativa, antibioticu o creme idratante: Se u veterinariu ùn ci dice micca altrimente, pudemu, dopu una bona pulizia, amministrà un magru stratu di crema idratante, antibiotica o curativa in modo da cumincià à calmà u dolore è guarì u brusgiatu. Inoltre, a pelle serà prutetta da l'aria è da una cuntaminazione pussibule.Hè assai impurtante chì ùn applichi micca una crema idratante cumerciale cù alcolu è prufumi, chì pò aggravà a brusgiatura di u cane.
  5. aloe vera: Se ùn avemu micca una crema idratante in manu, forse avete aloe vera. Rompi un fogliu è caccià u gelu è cù e dite, appiccate delicatamente nantu à a bruciatura di u nostru cumpagnu.
  6. Coperta cù gasa sterile: Di novu, se u veterinariu ùn ci dice micca altrimente, pudete copre a zona brusgiata cù una garza sterile inumidita senza pressallu. Questu impedisce a pussibile contaminazione ambientale di a ferita, cum'è quelle causate da insetti, chì generalmente circundanu e ferite.
  7. à u veterinariu: Una volta ghjuntu à u veterinariu, duverà fà una ispezione approfondita di l'animali è di a so brusgiatura. In questu modu puderete offre u trattamentu più adeguatu secondu u tippu di brusgiatura chì avete da trattà. Certamente, una parte di u trattamentu serà l'amministrazione di antidolorifici per u dolore di e brusgie. A seconda di a gravità di a brusgiata, i fluidi ponu esse dati per via endovenosa per riidratà u cane. duvemu mette un collu elisabettanu annantu à u cane per impediscelu di liccà o di graffià e ferite brusgiate.
  8. ardenti severi: Se à ochju nudu pudemu dighjà vede chì a brusgiata hè grave, duvete appiccicà solu un bagnu d'acqua fredda, di preferenza senza spustà l'animale da u so locu. Dopu chjamate u veterinariu, postu chì cù creme o garza ùn puderete micca risolve nunda. In questu casu hè assai impurtante agisce rapidamente è lasciate u veterinariu fà tuttu u pussibule per salvà u cane.

Impurtante da piglià in contu prima di trattà una brusgiatura in un cane:

  • Elettrucuzioni: Duvemu spegne rapidamente a corrente elettrica è alluntanà l'animale da u cavu senza toccallu, postu chì pudemu ancu esse elettrocutati. Purtate guanti di gomma, un bastone o una sedia di legnu, ma mai nunda di metallicu.
  • Cunghjelazione: Bisogna à spustà rapidamente u cane in un locu caldu è coprelu cù una manta, in più di copre e parti ghjelate cù un pannu bagnatu d'acqua calda (ùn deve micca esse bollente) per regulà a temperatura di u corpu. Dopu andate à u veterinariu.
  • Prudutti di pulizia currusivi: In questu casu, lavate subitu cù molta acqua per caccià u pruduttu è, in casu d'ingestione, ùn induce mai vomitu perchè l'agenti corrosivi ponu dannà u cane ancu di più. Ciò chì duvete fà hè di dalli u latte è s'ellu ùn beie, dalli cù una siringa.
  • Ghiacciu: Ùn hè micca cunsigliatu di aduprà ghiacciu per abbassà a temperatura di brusgiatura. Ma se l'avete adupratu, ùn l'applicate mai direttamente à a pelle per abbassà a temperatura, questu pò causà una seconda brusgiatura da u fretu estremu. Sè aduprate u ghjacciu, copre u ghjacciu bè cù un pannu grossu chì libera gradualmente u fretu.

Cunsiglii per prevene e brusgie

Cummentemu chì pudemu fà per prevene una di queste brusgiature discutitu sopra. Tutte l'indicazioni devenu esse applicate à qualsiasi cani di ogni razza è di qualsiasi età, ma duvemu esse più attenti à i cuccioli perchè ùn sò ancu ignari di varii periculi è sò assai curiosi, è in più sò più fragili di un cane adultu.

  • Duvemu sempre teneli luntanu da a cucina quandu a stufa hè accesa è i liquidi stanu bollenti.
  • Evite di dà o lasciate piglià u manghjà direttamente da u focu per ùn scaldassi a bocca è a lingua.
  • Pruvate à avè i cavi piattati daretu à i mobuli o piattati in modu chì sia difficiule o impussibule per elli di tuccà o mordacci.
  • I prudutti di pulizia devenu esse conservati in armarii più alti è micca à l'altura di u pavimentu.
  • Quandu andate in viaghju, in un giru, ecc., Duvete piantà è riposà. Dà l'acqua à u vostru cane è qualchì ombra.
  • L'acqua è l'ombra devenu sempre esse garantite. Ùn lasciate mai u vostru animale domesticu in u giardinu per parechje ore senza accessu à l'acqua o à l'ombra.
  • Duvete ancu circà di ùn marchjà troppu luntanu à u sole è circà i camini ombreggiati.
  • Evite l'asfalti o a terra chì sò eccessivamente caldi è ponu brusgià e zampe di u cane. Ùn hè micca cunsigliatu di fà lunghe spassighjate durante l'ore più calde.
  • Ùn lasciate micca avvicinassi troppu di i fochi.
  • Applica una crema solare speciale per i cani, chì pudete cumprà in magazzini specializati è cliniche veterinarie, in casu chì a situazione fisica di u vostru cane abbisogna sta misura (musu rosu, pelle bianca, senza peli, ecc.). Cunsultate u vostru veterinariu annantu à questu puntu.
  • In a neve duvete tene un ochju nantu à i vostri pads o, se u cane vi lascia, utilizate protettori speciali per e zampe (stivali, creme, ecc.).

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.