Cuntenutu
- Myiasis: a cosiddetta Bicheira in u cane
- Myiasis in bocca di u cane
- Myiasis in l'arechja di u cane
- Myiasis in l'ochju di u cane
- Myiasis in i misgi
- Sintomi di myiasis in cani è misgi
- Dog myiasis - trattamentu
- Cumu trattà a myiasis in i cani
- Cumu prevene a myiasis
A Myiasis hè una malatia terribili chì appare cun una certa frequenza in a clinica veterinaria. Fondamentalmente, si compone di infestazione di larva di Diptera chì si nutrisce di u tissutu vivu o mortu di u cane, di e sostanze liquide di u corpu o ancu di l'alimentu ingeritu da l'animali.
U cane pò prisentà da petite à grandi lesioni nantu à u corpu, causate da queste larve di mosca chì si alimentanu direttamente nantu à u tessutu corpu di u cane. Per parechji tutori chì si trovanu di fronte à stu prublema, hè una malattia scioccante chì provoca ancu qualchì disgustu.
Se vulete sapè più infurmazioni nantu à stu prublema, PeritoAnimal hà preparatu un articulu cun tuttu ciò chì avete bisognu di sapè myiasis: cause, sintomi è trattamentu.
Myiasis: a cosiddetta Bicheira in u cane
A Myiasis hè una malattia parasitaria chì cunsiste in l'infestazione di l'ospite (omu, cane, gattu, ecc.) Da larve di dipteran, vale à dì mosche. Ci sò diverse spezie di mosche chì ponu esse implicate in sta malattia, a più cumuna in i cani: a mosca di famiglia Calliphoridae, in particulare e spezie Cochliomyia hominivorax chì causa a miasi cavitaria, cunnisciuta cum'è bicheira è a famiglia di i Cuterebride vola, principalmente di e spezie Dermatobia hominis chì face a myiasis furunculoid primaria, chjamata ancu Berna.
Pudemu classificà a myiasis, secondu a so situazione, in trè tippi sfarenti:
- Cutanea: nantu à a pelle, per deposizione di ova di mosca.
- cavità: in e cavità (nasale, orale, uditivu, orbitale, ecc.) per deposizione di ova di mosca.
- Intestinale: in l'intestinu, per ingestione di alimenti contaminati da larve.
Myiasis in bocca di u cane
U myiasis in bocca di u cane hè una situazione assai frequente. Hè assai dulurosu per l'animali, chì di solitu ferma di manghjà per via di u dulore, è finisce per perde assai pesu.
Se avete un cane cù stu prublema, o avete vistu un cane stracciatu in strada cù un vermu, cuntattate una associazione animale, se ùn pudete micca circà aiutu veterinariu per ellu stessu. Hè una situazione assai dulurosa, è u cane soffre di sicuru assai.
Myiasis in l'arechja di u cane
Un altru locu assai cumunu per u depositu di l'ova da e mosche sò l'arechje di u cane. U myiasis in l'arechja di u cane hè ancu assai dulurosu è hà bisognu di trattamentu veterinariu urgente, soprattuttu perchè e larve cumincianu à muvimenti attraversu u canale di l'arechja, chì pò avè gravi sequelazioni.
Myiasis in l'ochju di u cane
A volte, stu prublema si face in l'ochji di u cane, induve e mosche ponenu ova in quellu locu è e larve si nutriscenu di u tessutu in quella zona. Alcuni animali ponu ghjunghje diventà cecu, perchè e larve manghjanu tuttu u tissutu oculare. Dunque, hè di primura chì ùn lasciate micca u prublema andà più luntanu se vedete una di queste larve in l'ochju di u vostru cucciolu. È, sopratuttu, ùn circate micca di caccià e larve da voi stessu, postu chì hè assai dulurosu per l'animali è l'ochji sò zone assai sensibili. U cane duverà esse sedatu per pudè eseguisce a prucedura cù u minimu dulore pussibule è senza risicu per quelli chì a facenu.
Cù un trattamentu veterinariu propiu, hè pussibule salvà è ricuperà l'animali, ancu s'elli sò in un statu avanzatu cum'è u cane chì pudemu vede in l'immagine.
Myiasis in i misgi
Ancu s'ellu hè menu cumunu ch'è in i cani, ci sò casi chì riportanu l'iniziu di myiasis in i misgi. Stu prublema tocca di solitu di più à i misgi curtiti, perchè e mosche anu un accessu megliu à a pelu di l'animali.
I misgi chì anu accessu à a strada sò più propensi à avè stu prublema, postu chì anu più cuntattu cù i lochi brutti induve sò ste mosche. Duvete esse particolarmente attenti se u vostru gattu hè un masciu incastratu è chì passanu uni pochi di ghjorni in carrughju è si mettenu in lotta cù altri misgi. E piccule ferite è ferite resultanti di ste lotte sò u locu preferitu per e mosche per pone l'ova.
Sintomi di myiasis in cani è misgi
U sintomu u più cumunu di sta malatia sò e lesioni di a pelle causate da e larve. Queste lesioni anu generalmente un odore repulsivu. Inoltre, secondu a situazione di a myiasis, ci pò esse altri sintomi simultaneamente:
- peritonite
- zoppu
- cecità
- prublemi dentali
- anorexia (l'animali ferma di manghjà)
- perdita di pesu
I sintomi di sta malatia ponu ghjunghje à un statu cusì severu chì l'animale pò ancu finisce per more per tossemia, emorragia o infezioni secondarie.
Dog myiasis - trattamentu
Sta malatia hè assai traumatica per u cane. A volte, e larve ghjunghjenu ancu à e zone profonde di a pelle è di rimuoverle manualmente provoca assai dolore in u cane, è hè necessariu anestetizzallu. Per questa ragione, hè di primura chì u trattamentu sia effettuatu currettamente da un veterinariu.
Cumu trattà a myiasis in i cani
U veterinariu cumencia rasendu è disinfettendu a zona affettata è caccia a lava cù pinzette. Pò esse ancu necessariu amministrà antibiotici sistemicu è / o lucale. Inoltre, ponu esse aduprati larvicidi è pò esse necessariu terapia di sustegnu.
Cumu prevene a myiasis
A cosa principale hè di esse cuscenti è esaminà ogni ghjornu u vostru cane in i lochi i più cumuni per chì stu prublema apparisca (bocca, orechja, ochji), soprattuttu in u casu di cuccioli chì passanu assai tempu fora di casa. Appena avete rilevatu unu di i segni o vedi una larva, portate u vostru cucciolu immediatamente à u veterinariu. Questu hè un prublema chì si sviluppa assai prestu. Arricurdatevi chì e larve manghjanu letteralmente a carne di u vostru cane!
U igiene di u situ induve stà u cane hè a cosa più impurtante per impedisce l'apparizione di ste mosche in u locu induve stà u cane. Garbage, feci, cibu, attrae ogni tipu di mosche, chì depositanu larve nantu à u cane. Vede ancu u nostru articulu nantu à cume alluntanà e mosche di i cani.
E mosche di solitu depositanu larve in piccule ferite nantu à u cane. Allora se u vostru cucciolu hà una ferita, disinfettate currettamente per evità stu prublema.
Esattamente listessu vale se avete un felinu. L'igiene di a litter box hè assai impurtante per prevene l'apparizione di mosche. È se u ghjattu hà una ferita, deve esse pulitu bè.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.
Se vulete leghje più articuli simili à Myiasis: cause, sintomi è trattamentu, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezzione nantu à e Malatie Parassitiche.