Cuntenutu
- Perchè i misgi si leccanu?
- 1. Termorregulazione
- 2. Prutezzione contra l'agenti esterni
- 3. Mantene un odore di corpu neutru
- 4. Tranquillità
- 5. Affettu
- Perchè u mo misgiu ùn pulisce micca?
- Perchè u mo misgiu adultu ùn si lecca micca?
- U mo misgiu ùn pulisce l'anu
- Cosa da fà se u mo misgiu ùn si lecca micca
Sapemu tutti chì i misgi passanu una bona parte di a so ghjurnata à lampassi per ragioni d'igiene, hè u famosu bagnu di misgi. Hè stimatu chì elli spende circa 30% per lavà si. I misgi amparanu stu cumpurtamentu da chjucu, essendu cù a so mamma, è ùn smetteranu di fà lu per tutta a so vita. Tuttavia, ci sò i misgi chì ùn si lavenu micca, sia perchè ùn anu micca amparatu o avè un cumpurtamentu innatu, sia perchè soffrenu di malatie o disordini chì portanu à una mancanza di pulizia.
In questu articulu di PeritoAnimal, tratteremu e cause chì ponu spiegà perchè un gattu ùn si lava micca è chì fà in ogni casu.
Perchè i misgi si leccanu?
A leccatura di i ghjatti ùn hè micca pura passione o noia, ma risponde à l'instinti di sopravvivenza. Hè un usu chì amparanu da quandu sò cù a so mamma, quandu ella li lecca è vedenu cumu si face.
I misgi si lavanu, in più di mantene l'igiene è u bonu statu di a so pelliccia, per i seguenti motivi:
1. Termorregulazione
I misgi sudanu per i so cuscini, micca a so superficia di u corpu, postu chì mancanu ghiandole sudore. Per questa ragione, u leccate rinfriscà i misgi quandu e temperature sò alte, mantenendu a temperatura di u vostru corpu è prevenendu un colpu di calore.
2. Prutezzione contra l'agenti esterni
A lingua di i misgi hà picculi spini o spicci chì sò assai utili per intrappulà a terra, parassiti è germi chì pò causà danni o malatie.
Eseguendu stu cumpurtamentu ogni ghjornu, impediscenu una seria di cundizione dermatologiche è sistemiche, mentre stimulanu u flussu di sangue è, cun ellu, a forza è a lucentezza di u to mantellu. Tuttavia, cun questu tenenu ancu assai capelli sciolti chì, se sò abbondanti o anu malatie chì predisponenu l'accumulazione di capelli in u trattu digestivu, ponu formanu palle di pelliccia chì in certi casi finiscenu in ostruzzioni chì necessitanu una chirurgia per esse rimossa.
3. Mantene un odore di corpu neutru
Quandu i misgi si lavenu, in più di rimuovere i resti sopra menzionati, eliminà l'odori più persunali, intensi o sfarenti chì pò esse rilevatu da possibili predatori. Questu hè purtatu in i geni falendu da u gattu salvaticu di u disertu, chì campava in piena libertà, era un predatore è preda di altri animali.
4. Tranquillità
Quandu i misgi cumincianu à pulì si in qualchì locu, indica chì elli sentitevi cunfortu è in pace, cusì facenu stu cumpurtamentu per rilassassi. Hè un segnu chjaru chì a facenu per a tranquillità, ma ancu per indicà chì un altru animali o persona "ignoranu" o "si rendenu".
5. Affettu
Sì dui misgi s'accordanu, ùn hè micca raru di vedeli liccà si. Hè un segnu d'amore è affettu chì si facenu trà l'individui accolti di a spezia per rinfurzà i ligami è per dimostrà affettu. Puderanu ancu fà listessa à l'omu.
Perchè u mo misgiu ùn pulisce micca?
I motivi sopra menzionati sò quelli chì ci portanu à capisce u comportamentu di un gattu chì si lecca. Tuttavia, u prublema chì ci cuncerna quì hè propiu u cuntrariu: perchè un gattu ùn si pulisce micca o smette di fà la? Quandu un gattinu di uni pochi di mesi, separatu da a mamma è aduttatu di pocu, ùn si pulisce mai, hè qualcosa di stranu è sconcertante per sta spezia. In questi casi, pudete pensà chì ellu ùn hà micca amparatu u cumpurtamentu da a so mamma per i seguenti motivi:
- a morte di a mamma: sì a mamma more durante u partu o dopu qualchì ghjornu, i misgi seranu allevati senza una figura chì li insegni questu è altri cumpurtamenti tipichi di a spezia.
- rigettu da a mamma: se a mamma hè viva ma li rifiuta, duveranu ancu esse alimentati in buttiglia è ùn ampareranu micca u cumpurtamentu.
- prima separazione da a mamma: sì sò separati pochi ghjorni o settimane dopu à a nascita, ùn averanu micca u tempu d'amparà u cumpurtamentu. In questu altru articulu, parleremu di quandu i gattini ponu esse separati da a so mamma.
- mamma chì ùn si lecca micca: qualchì volta, u misgiu pò avè cuccioli ghjustu à un mumentu quandu ella sviluppa una malattia chì li face micca vulè leccà si. Dunque, i gattini, chì ùn videranu micca u so esempiu, ùn ampareranu micca à liccà si puliti.
Perchè u mo misgiu adultu ùn si lecca micca?
Quandu un caregiver nota a sparizione di u cumportamentu di leccatura di u misgiu, quandu ellu l'ha sempre fattu è si dumanda: "Perchè u mo misgiu ùn si pulisce micca?" A risposta pò esse spiegata da i seguenti malatie o prublemi chì causanu l'interruzzione di autoigiene in adulti:
- prublemi dentali: Fratture di denti o infezioni causanu dolore è rigettu di lavà in i misgi.
- prublemi orali: Malatie chì causanu infezioni o infiammazioni in bocca, cume a gingivitis o a gingivostomatite cronica felina, causanu u dolore è facenu chì i misgi smettinu di liccà si per evitalla. Oltre à smettere di leccà, smettenu ancu di manghjà alimenti solidi per a stessa ragione.
- Obesità: quandu un misgiu hà una cundizione di corpu elevata, u muvimentu hè limitatu è ùn pò micca liccà si cum'è cun una situazione di corpu ideale.
- artrosi: u prucessu degenerativu di e articulazione, tipicu di l'età, provoca disagiu è dulore chì ponu impedisce o impedisce l'azzione di liccatura nurmale di u ghjattu.
- Mal di schiena: U lombalgiu pò ancu fà chì u ghjattu ùn voglia micca leccà si per evità i torsi dolorosi.
- fratture: fratture ossee, sia mandibulare, toraciche, pelviche o vertebre, impediscenu di liccà riducendu u muvimentu è u dulore assuciatu.
- dimenza senile: Cù l'età, i misgi ponu sviluppà dimenza è scurdassi di cumpurtamenti cum'è leccà.
U mo misgiu ùn pulisce l'anu
Se un misgiu ùn pulisce l'anu ma cuntinueghja à pulisce u restu di u corpu, questu puderia indicà què hà un prublema induve provoca u dulore à toccu, cum'è ghiandole gonfie, tumore perianale, ernie, ferite o fistule. Sia in questi casi sia in i precedenti, hè necessariu andà à a clinica veterinaria.
Cosa da fà se u mo misgiu ùn si lecca micca
Quandu u ghjattu ùn si pulisce micca perchè ùn hà micca amparatu da a so mamma, indipendentemente da a causa, pudemu pruvà à insegnà noi stessi cumpurtamentu. Allora se vi dumandate cumu insegnà à un gattu à pulì si, pruvate à fà u seguitu:
- Asciugate i panni bagnati attraversu alcune zone di u so mantellu, allora u misgiu si avviderà chì qualcosa accade è pruverà à caccià l'umidità, è pò piglià stu cumpurtamentu cum'è abitudine per l'avvene.
- applicà u maltu nantu à una parte di e zampe o un'altra zona faciule da pulisce per pudè vede di cosa si tratta di leccà. Scopre tutti i vantaghji di u maltu per i misgi in questu articulu.
I misgi sò assai puliti, dunque quandu si avvizzanu di quantu hè pulita l'area leccata, parechji cumincianu à pulì si.
Avà, se u vostru misgiu ùn si lava micca per via di una malattia, deve andate à u veterinariu esse diagnosticatu è trattatu u più prestu pussibule, per ristabilisce a qualità di vita di l'animali è uttene u ripigliu di stu cumpurtamentu chì hè cusì necessariu per ellu.
È se vulete capisce ancu di più nantu à perchè un gattu ùn si pulisce micca, ùn mancate micca u video seguente da u nostru canale YouTube: