Cuntenutu
- Perchè u mo misgiu vomita è ùn manghja micca?
- U mo misgiu vomita è ùn manghja nè beie
- Chì possu fà sì u mo misgiu ùn beie micca acqua?
- gattu vomitu giallu è ùn manghja micca
- u ghjattu vomite spuma bianca è ùn manghja micca
- vomitu di u ghjattu è ùn manghja micca per via di u stress
- U mo misgiu vomita è ùn manghja micca, chì fà?
Prublemi Digestivi in Gatti sò una preoccupazione constante per u tutore è u veterinariu. E malatie digestive anu segni è sintomi assai caratteristici, ma micca tutti sò trattati in modu uguale, allora ci vole una certa abilità da parte di a squadra veterinaria per diagnosticà intelligentemente ciò chì accade veramente.
Duvemu ramintà chì e cause di una patulugia digestiva sò assai diverse, ma specificamente in i misgi ci sò certe riferenze chì ci lascianu indizii. Ci sò e malatie in i misgi chì, ancu se ùn sò micca strettamente ligati à u sistema digestivu, finiscenu per causà certi segni clinichi, cum'è vomitu o diarrea. In questu articulu di PeritoAnimal spiegheremu tuttu di vomitu in felini accumpagnati da mancanza d'appetitu, e so cause è trattamenti pussibuli secondu a patulugia o a cundizione chì li hà generatu. Continuate à leghje per scopre - U mo misgiu vomita è ùn manghja micca: cause è cosa da fà.
Perchè u mo misgiu vomita è ùn manghja micca?
À u mumentu chì un misgiu cummencia à avè un vomitu persistente, ci hè una pussibilità assai alta di cumincià à ricusà l'alimentu. Se l'animali ùn hè micca medicatu à tempu, u quadru clinicu chì pò presentassi serà inappetitosu. Un cattivu appetitu à longu andà deve esse evitatu in ogni animale, ma in i misgi hè assai delicatu chì pò causà gravi prublemi di fegatu. Parechji fattori portanu à a perdita di l'appetitu (graduale o bruscu) in i misgi, tuttavia, u vomitu serà un segnu chì aiuterà u caregiver à capì chì qualcosa ùn va micca è, in a maiò parte di i casi, serà u mutivu di a cunsultazione.
Cumu l'avemu dettu prima, ci sò parechje patulugie in felini chì ponu finisce per pruduce vomitu. U veterinariu deve agisce rapidamente per alleviare i sintomi chì ponu causà dolore o disagiu à l'animali o, in u peghju casu, deteriorendu gradualmente a so salute. Esami complementarii pertinenti devenu esse effettuati è i risultati di questi esami devenu esse associati à a clinica per ghjunghje à un diagnosticu accuratu in u più breve tempu pussibule.
E cause più frequenti di vomitu è mancanza d'appetite in i misgi sò i seguenti:
- Dieta: i guardiani venenu spessu à a clinica cun a lagnanza chì u gattinu hà vomitatu ultimamente. Se u vostru misgiu pare sano è vomitu è a mancanza di appetitu persiste, hè più probabile chì a cundizione sia causata da un cambiamentu di dieta o da una dieta inappropriata. Se u vostru misgiu ùn hè micca alimentatu cù alimenti trasfurmati è site in una dieta BARF, nutate chì a proteina chì u vostru misgiu hà bisognu à ingerisce deve esse appruvata ancu per u cunsumu umanu. Parechji prupietarii alimentanu qualchì volta i so misgi cù rombi da i macelli (pelliccia, zuppi, becchi, piume, ecc.). Questa pratica resulterà in vomitu persistente è, à causa sia di u disagiu sia di a malnutrizione, u rigettu di l'alimentu.
- Frequenza di i pasti: micca tutti l'animali anu e listesse abitudine alimentarie, è u tutore deve sapè cumu u so cucciolu manghja generalmente. Se alimentate u vostru felinu una parte sustanziale una volta à ghjornu, duvete surveglialu per assicurassi chì ùn manghji micca troppu prestu. Se avete parechji misgi, duvete cuntrollà per vede se l'animale chì vomita è hà un appetitu scarsu finisce prima u so cibu è manghjerà l'altri. A suluzione hè simplice: se ci sò parechji misgi è unu di elli hà stu cumpurtamentu, devenu esse nutriti in stanze separate. Se u vostru gattinu manghja una quantità significativa di alimentu troppu prestu, dividite e porzioni per evità u vomitu chì risulta da manghjà bruscamente l'alimentu.
- Corpi stranieri: A volte un corpu straneru pò bluccà u trattu digestivu, causendu vomitu in i misgi. Duvemu piglià in contu u tippu di papille gustative chì hà u ghjattu, pudendu inghjuttà una certa quantità di capelli quandu si lava. E palle di capelli chì si formanu ponu esse abbastanza dense per intuppà u trattu digestivu è fà vomità u gattinu.
- Gastrite: hè una infiammazione di u stomacu chì pò esse associata sia à l'ingestione di cattivi alimenti sia à u digiunu prolungatu. U tutore deve assicurassi chì u gattinu ricevi un alimentu di qualità chì risponde à tutti i bisogni nutrizionali di u so animale è chì, naturalmente, ùn ci hè pussibilità ch'ellu sia viziatu. Se dividite a croccia per dà u misgiu duie volte à ghjornu, duvete esse attenti à u tempu, perchè se u ghjattu hè abituatu à manghjà in certi momenti, a produzzione di acidi gastrici aumenterà, causendu infiammazione gastrica è vomitu s'ellu ùn hè micca alimentatu à tempu.
- Pancreatite: u pancreas produce enzimi necessarii per a digestione, è quandu sta funzione hè compromessa, a qualità di vita di i felini diminuisce notevolmente. Unu di i segni distintivi di a pancreatite hè u vomitu persistente.
- Parassiti: una carica assai alta di parassiti gastrointestinali hè ancu un segnu caratteristicu di vomitu in i misgi. Hè spessu assuciatu à a diarrea.
- Neoplasmi: I tumori in ogni locu in u trattu digestivu resulteranu in vomitu persistente in i misgi, per via di u fallimentu di l'organu affettatu di funzionà currettamente.
Ci sò altre patulugie chì ùn sò micca strettamente associate à u sistema digestivu è chì ponu fà vomità u gattu è micca manghjà, per esempiu:
- Virus di a Leucemia Felina
- Virus di l'immunodeficienza felina
- ipertiroïdismu felinu
- Peritonite infettiva felina
- lipidosi di u fegatu
- Insuffisenza renale
U mo misgiu vomita è ùn manghja nè beie
Avendu classificatu e cause più frequenti di vomitu è perdita di appetitu in i misgi, pudemu discrive un pocu e ragioni per chì u vostru felinu ùn vole ancu micca beie acqua.
Prima di tuttu, hè impurtante chjarificà chì, in cundizioni nurmali, u ghjattu domesticu ùn beie acqua assai spessu. Tuttavia, questu hè strettamente assuciatu à a so dieta, cum'è s'ellu caccia o hà una dieta umida, beverà assai poca acqua. I vostri bisogni di idratazione aumentanu se a vostra dieta hè basata nantu à alimenti concentrati è secchi. Sta particularità hè duvuta à l'urigine di u misgiu domesticu, chì hè fattu per resiste à a disidratazione.
Se u vostru misgiu ùn ferma micca solu di beie l'acqua, ma soffre ancu di vomitu persistente è di mancanza d'appetitu, hè più probabile chì sia in presenza di una malattia sistemica. U listessu chè cù un poviru appetitu è vomitu, dunque cù a mancanza d'acqua - se u vostru misgiu vomita o sperimenta altri sintomi scomodi, ci hè una probabilità ch'ellu smette di bere acqua. Questa puderia esse da fallimentu renale, malatie virali, ecc.
Chì possu fà sì u mo misgiu ùn beie micca acqua?
Ci hè una quantità di motivi per questu, è a prima cosa chì duvete fà hè di truvà alcune soluzioni se u vostru gattu ùn beve micca acqua è ùn hè micca malatu. Arricurdatevi chì u stress in i misgi provoca gravi prublemi di cumpurtamentu è a mancanza di alimentazione o d'acqua hè unu di questi.
- Cambia l'acqua constantemente - s'ellu hè lasciatu per un bellu pezzu in u bacinu d'acqua, pò diventà bruttu o ghjunghje à una temperatura chì u to ghjattu ùn piacerà micca. Avete bisognu di rinfrescà constantemente l'acqua in a ciotola per incuraghjà u vostru misgiu à beie nurmalmente.
- ùn move micca u bacinu d'acqua: Se u vostru misgiu hè abituatu à avè a ciotola in un spaziu, u cambiamentu puderia significà chì, per via di u stress, ùn riceverà micca a bona quantità d'acqua per i so bisogni.
- Offre acqua fresca o in buttiglia: l'acqua di u rubinettu spessu ùn risponde micca à i bisogni igienichi necessarii è pò avè un gattivu gustu. Assicuratevi di dà à u to animali u megliu dispunibule per impedisce ch'ellu fermi l'acqua potabile per ragioni malsane.
Se tutte ste misure sò dighjà in postu in casa vostra è a mancanza di acqua di u vostru misgiu hè accumpagnata da altri sintomi cum'è vomitu, duvete andate subitu ind'è u vostru veterinariu piglià i testi pertinenti perchè pò soffre di una di e malatie sopra menzionate.
gattu vomitu giallu è ùn manghja micca
Ci hè parechje manere d'avè un diagnosticu presuntivu in casa per suspettà ciò chì pò accade à u vostru animale domesticu. Avendu dighjà menzionatu e cause più cumuni di vomitu di u ghjattu è senza appetitu, pudemu aduprà certi strumenti per avvicinà una certa cundizione. Unu di sti modi hè di fà attenzione à l'apparizione di vomitu. Sia chì l'alimentu sia digeritu, sia solu masticatu (rigurgitatu), sia liquidu, sia u culore di u liquidu sò fattori chì ci ponu dà indizi impurtanti nantu à a patologia in corsu.
Generalmente, u culore giallu, in parechji casi verdi, di u vomitu felinu hè assuciatu à a bile. Questu pò indicà chì u paziente ùn hà manghjatu per un bellu pezzu è vomita bile perchè ùn ci hè più nunda in u stomacu, tuttavia a pancreatite è i danni di u fegatu sò ancu associati à u vomitu biliari. Amparate più nantu à u gattu vomitu giallu in questu articulu.
u ghjattu vomite spuma bianca è ùn manghja micca
U digiunu prolungatu hè a causa principale di vomitu schiumosu in i misgi, postu chì a produzzione di gastrina è acidu cloridrico si accumula per via di u fattu chì l'animali hà u stomacu vacu, è per alleviare u fastidiu chì si produce, hè normale chì u misgiu abbia un tendenza à vomità. Pò esse ancu accumpagnatu da bile, è se u tutore lascia accade periodicamente, pò causà gastrite cronica in l'animali, diminuendu a so qualità di vita.
vomitu di u ghjattu è ùn manghja micca per via di u stress
Duvemu cunsiderà chì un gattinu ùn hà micca sempre una mancanza d'appetitu per via di e patulugie. U stress hè spessu un scatenatore per inappetenza felina, vomitu è mancanza di assunzione d'acqua, dunque a prima cosa chì duverete valutà se u vostru gattu vomita è ùn vole micca manghjà hè u so ambiente. Cambiamenti improvvisi in l'ambiente o a rutina di un felinu a faranu senta stressata è vedrete cambiamenti sia in a so alimentazione sia in a frequenza di i muvimenti intestinali è di urinazione. Benintesa, tutte e patologie sopra menzionate sò accumpagnate da inappetenza, ma hè impurtante tene u vostru animale domesticu cunfortu a maiò parte di u tempu.
Scuprite e cose chì stressanu u più i misgi in st'articulu è vede se qualcunu d'elli face u prublema.
U mo misgiu vomita è ùn manghja micca, chì fà?
Se u vostru misgiu hà persu di colpu l'appetitu, ci sò strumenti chì pudete aduprà mentre cuntattate u vostru veterinariu:
- U riscaldamentu di i so alimenti per arricchisce l'odore hè una opzione assai fattibile. I misgi tendenu à risponde à l'odore di l'alimentu.
- Offre cibi chì ùn sò micca nurmalmente in a dieta ma chì sapete chì li piaci è sò adatti per i misgi. Per esempiu, se u vostru misgiu manghja solu cibu seccu, offre alimenti in scatula hè più cà raccomandatu per diagnosticà se a mancanza di appetitu hè assoluta o s'ellu hè solu un appetitu capricciosu.
- Toccendu delicatamente a ciotola di cibu nantu à u pavimentu attirerà spessu a vostra animale domestica perchè aumenta ancu l'aromu di u cuntenutu è li rende più attraenti da manghjà.
Ci hè da nutà chì si tratta di strumenti aduprati solu è esclusivamente quandu a perdita di interessu per l'alimentu è u vomitu hè duvuta à u stress o fattori chì ùn sò micca associati à a malattia. Deve esse fattu mentre u veterinariu vene à purtà a vostra cura. Èevite di dà medicazione senza supervisione veterinaria, perchè esponi a vita di u to animale.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.
Se vulete leghje più articuli simili à U mo misgiu vomita è ùn manghja micca: cause è cosa da fà, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Altri prublemi di salute.