Colera Avianu - Sintomi è Trattamentu

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 16 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 14 Nuvembre 2024
Anonim
Colera Avianu - Sintomi è Trattamentu - Animali
Colera Avianu - Sintomi è Trattamentu - Animali

Cuntenutu

U colera aviaru hè una malattia batterica relativamente cumuna trà volaille è tocca ancu l'acelli domestichi è salvatichi. Hè una alterazione chì si manifesta cun severità minore o più grande, essendu potenzialmente mortale. Hè assai cuntagiosu è pò causà una vera epidemia se ci sò parechji acelli chì campanu inseme, chì hè ancu resistente à parechji antibiotici.

In questu articulu di PeritoAnimal, videremu ciò chì hè u colera aviaru, quali sò i so sintomi, u trattamentu chì pò esse implementatu è cumu si pò evità a so apparizione.

Cosa hè u Colera Avianu?

Sta malatia hè di urigine batterica. Specificamente, hè causatu da i batteri. Pasteurella multocida. Diversi serotipi (gruppi di microorganismi cum'è batteri o virus) è gradi di virulenza ponu scatenà a malattia. Inoltre, hè un batteri assai resistenti in l'ambiente. qualchi gaddini cù nasu seccu infettivu aggravanu a so cundizione, soffrenu ancu di colera aviaria. L'acelli ponu avè sta batteria cum'è parte di a flora nurmale di u sistema respiratoriu, hè per quessa chì hè cunsideratu un patogenu secondariu in altre malatie, ancu se pò esse u fattore primariu stessu.


In più di u pollame, u volaille è acelli salvatichi ponu ancu soffre di colera aviaru. A trasmissione di e malatie si face orizontalmente è l'acelli infettati cronicamente sò a principale fonte d'infezzione[1].

Tuttavia, i batteri si ponu truvà ancu in altri animali, ancu in l'omu. L'acelli sò infettati da l'ingestione di batteri chì anu cuntaminatu l'alimentu o l'acqua, è e feci da l'acelli malati o purtatori sò un'altra fonte d'infezzione. Inoltre, un altru via pussibile di contaminazione hè respiratoriu, per inalazione o starnutimentu, è cutanea, per ferite è diversi tipi di ferite.

Sì avete a cura di quellu di questi animali, vedi chì sò e malatie più cumuni in u pollame.


Chì sò i sintomi di u colera aviaru?

A gravità di a cundizione serà influenzata da u tipu di virus. E spezie influenzate, u statu di salute di l'acellu malatu, l'ambiente in u quale campanu, a gestione di u situ, ecc., Devenu ancu esse presi in contu. Sicondu i sintomi presentati, hè pussibule parlà di a infezzione estremamente aguda, acuta o cronica. L'infezzione estremamente acuta hè caratterizata da a morte improvvisa di l'acelli affettati, senza chì alcun sintumu di malattia sia rilevatu.

Sintomi di u Colera Avianu Acutu

In generale, in a forma acuta, a malattia provoca un aumentu improvvisu di u tassi di mortalità, in più di febbre, anorexia, secrezione mucoide, depressione è dispnea - una difficoltà di respirazione. Vede ciò chì sò i sintomi principali:


  • Mancanza d'appitittu (a ghjallina ùn manghja micca)
  • Frebba
  • Sete
  • Somnolenza
  • Prostrazione (l'acellu ferma immobile)
  • Diarrea abbundante chì pò cuntene sangue
  • Prublemi di respirazione
  • Mucus
  • Creste è ciuffette diventanu viole perchè l'acellu ùn pò ottene abbastanza ossigenu
  • sanguinamentu diffusu

Sintomi di Cholera Cronica in Acelli

In a so forma cronica, ferite articularie, guaine di tendini, edema di rugna, è cuscinetti plantari sò visti. E lesioni sò di solitu liate à disturbi vascolari è si ponu ancu vede macchie necrotiche in u fegatu. Verificate i sintomi principali di stu casu di a malatia:

  • Pappagallo gonfiu per via di pus accumulatu
  • Artrite
  • Massi o ascessi
  • sanguinante
  • Allargamentu di u fegatu è di u core
  • Altre ferite interne

Trattamentu di u Colera Avianu

U diagnosticu di u colera aviaru hè fattu per mezu di l'osservazione di segni clinichi, di scoperte di necropsia è di isolamentu di i batteri in i tessuti di l'acelli colpiti. Cum'è una malattia batterica, solu u veterinariu pò diagnosticà a amministrazione d'antibiotici, ancu se ùn ottenenu micca sempre boni risultati per via di a resistenza di certi tippi di batteri.

Parechji antibiotici cumunimenti usati ùn ponu micca eliminà i batteri. Per truvà a droga a più raccomandata, l'ideale hè di fà una antibiogramma. Cù u test hè pussibule determinà à quali antibiotici i batteri prisenti in l'acellu sò più sensibili o resistenti.

A prevenzione di a malatia hè fatta aduttendu boni pratichi di biosicurezza in u locu induve sò l'acelli è a vaccinazione. Nutrizione adatta è igiene sò pilastri fundamentali per a recuperazione è prevenzione. In generale, per via di e cundizioni di vita migliurate di l'acelli, simu più propensi à truvà casi cronichi chè casi acuti di colera aviaru.

Se avete un pollu cum'è animale domesticu, pudete esse interessatu à stu video da u nostru canale YouTube:

Prevenzione di u Colera Avianu

Hè pussibule prutege e ghjalline per via di a vaccinazione è, benintesa, furnisce cundizioni di vita adeguate in ogni momentu. A bona nutizia hè chì iè, ci hè un vaccinu per u colera aviaru. U vaccinu pò esse amministratu durante i primi mesi di a vita di l'acellu è tocca à u veterinariu indicà u modu più adattu per applicà questu è altri vaccini, è ancu u protocolu in casu di necessità di ripetizione di dosi, postu chì ci sò parechji tippi di vaccini.

Per una prutezzione più cumpleta, duie dosi siparate da un periudu di 3 à 4 settimane ponu esse necessarie. L'applicazione, secondu u vaccinu, hè sottucutaneu, intramusculare o orale. Tuttavia, duvete tene contu chì, cume ci sò parechji tippi di batteri, u vaccinu pò ùn prutege micca l'acellu da tutti. Ciò significa chì ancu un pollu vaccinatu pò piglià u colera aviaru.

Un'altra curiosità chì vi puderia interessà, vi spiegemu in l'articulu perchè e ghjalline ùn volanu micca?

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.

Se vulete leghje più articuli simili à Colera Avianu - Sintomi è Trattamentu, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione di Malatie Infettive.